  • 11. Data: 2004-11-10 12:48:27
    Temat: Re: DSL 2 Mb/s
    Od: g...@w...pl (Grzegorz Staniak)

    >I jeszcze od procentu strat i od zmiany kolejnosci pakietow...

    Owszem, chociaż przy względnie dobrej jakości łącza to chyba ma mniejsze
    znaczenie? Chodzi mi głównie o to, że testowanie połączeń jedną sesją może
    się okazać mylące. Z tego co pamiętam, wzór na maksimum throughput to coś
    w rodzaju (maxwin x 8)/(2 * RTT), więc przy trochę wyższych wartościach RTT
    jedna sesja nie ma często nawet szans wysycenia łącza, szczególnie przy
    "domyślnej", często zbyt niskiej wielkości okna.

    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 12. Data: 2004-11-10 14:42:41
    Od: "Maciej Lebkowski" <u...@d...one.pl>

    Michał "dRacek" Rupka, zamiast robić coś pożytecznego, pisze:

    > Mam dsl 2 Mb/s, wpięty jest jeden komputer do sieci - czyli ma całego
    > dsl dla siebie, max transfer z sunsite.icm.edu.pl, tucows.icm.edu.pl -
    > max 130 KB/s, kernel.org - to samo. Nie było by mi to dziwne ale mamy 8
    > adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s.

    Może pomoże:
    http://sierp.net/faq/#problem_dsl
    --
    .: Winning popularity contests since '85. http://domowa.xp.pl :.

  • 13. Data: 2004-11-10 15:16:44
    Od: g...@w...studio.tpi.pl (Adam Wysocki)

    Maciej Lebkowski <u...@d...one.pl> wrote:

    > Może pomoże:
    > http://sierp.net/faq/#problem_dsl

    A teraz odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego nie pomoże.

    --
    Adam Wysocki * http://www.gophi.apcoh.org/ * GG 1234 * GSM 508878856
    Moja dupa to nie beczka - nie zakisisz ogoreczka (C) KOMINEK na appm

  • 14. Data: 2004-11-10 22:36:25
    Od: "#342" <h...@g...pl>

> [...]
    > publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty modemu nic
    > nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim działaniem DSL z TP

    Zadzwon na polpaka - niech sprawdzą jaką masz prędkość na porcie.

    pozdr

  • 15. Data: 2004-11-15 14:50:45
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Grzegorz Staniak napisal(a) [10 Nov 2004]:

    > Owszem, chociaż przy względnie dobrej jakości łącza to chyba ma
    > mniejsze znaczenie?

    Tak, tzn. o transferze decyduja wprost parametry jakie podales (empiryczny
    wzor), natomiast te parametry zaleza tez od jakosci lacza: w przypadku
    strat pakietow uruchamia sie mechanizm Slow Start czy tez Fast
    Retransmit/Fast Recovery (w zaleznosci od implementacji) zmniejszajac
    rozmiar okna i redukujac przepustowosc. O ile w stabilnej sieci poziom
    strat nie powinien przekraczac powiedzmy 0.1%, o tyle w warunkach czysto
    "Internetowych" straty moga byc wieksze, po przekroczeniu ok. 1% wplywajac
    juz wyrazniej na uzyskane transfery.

    > Chodzi mi głównie o to, że testowanie połączeń jedną sesją może się
    > okazać mylące.

    Dokladnie - zwlaszcza ze TCP w sposob naturalny stara sie uwzglednic
    opoznienia i inne parametry lacza, dostosowujac do aktualnych warunkow a
    nie teoretycznego maksimum. Wykorzystanie do testu UDP pozwala
    uniezaleznic sie od tych mechanizmow i sprawdzic przepustowosc maksymalna
    i straty.

    --
    (moskit-at-irc.pl)