  • 11. Data: 2009-01-05 16:32:06
    Temat: Re: DVB-T - glupota TVP, po cholere az 1080?
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    news:gjtc81$65p$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tyle że on mówi o 1080i - czyli zdecydowanie HDReady.

    Następny jakieś pokręcone filozofie wymyśla...

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 12. Data: 2009-01-05 16:35:09
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "R.M." <r...@g...com> napisał w wiadomości
    > niesadze zeby to byla oszalamiajaca roznica w jakosci miedzy 1080 a 720

    No to nie sądź, ale nie masz pojęcia, o tematach, na które się wypowiadasz.

    > - marnuje sie pasmo

    Bzdura

    > - drozszy sprzet

    Bzdura

    > - wieksze zuzycie pradu / wieksza emisja CO2

    Bzdura

    > zalety
    > - nie wielkie poprawienie jakosci

    Jak już to "niewielkie"....
    Choć akurat róznica przy dużych przekątnych jest znacząca.

    > 3:1, wiec nie widze przeslanek do emisji 1080

    To otwórz oczka i przestań trollować.

  • 13. Data: 2009-01-05 16:52:43
    Od: "R.M." <r...@g...com>

    Wiewior wrote:

    > Choć akurat róznica przy dużych przekątnych jest znacząca.

    nie sadze aby z odleglosci >3m mozna bylo to zauwazyc golym okiem, a
    skoro nie widac roznicy to po co 1080?

  • 14. Data: 2009-01-05 16:56:31
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > nie sadze aby z odleglosci >3m mozna bylo to zauwazyc golym okiem, a skoro
    > nie widac roznicy to po co 1080?

    To sobie policz - rozdzielczość oka to 1 minuta kątowa.

  • 15. Data: 2009-01-05 16:58:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 R.M. <r...@g...com> napisał/a:

    > niesadze zeby to byla oszalamiajaca roznica w jakosci miedzy 1080 a 720
    > ... takie rozwiazanie ma szereg wad
    >
    > wady:
    > - marnuje sie pasmo

    bzdura, jak marnuje? to zależy od 1. współczynnika kompresji 2. 1080i i 720p mają
    bardzo podobne pasmo (bez kompresji)

    > - drozszy sprzet

    bzdura, sprzęt fullhd i hdready potrafi odbierać i 720 i 1080 więc wcale nie
    musisz kupować droższego.

    > - wieksze zuzycie pradu / wieksza emisja CO2

    bzdura, prąd zależy więcej od technologii wyświetlacza i rozmiaru
    niż rozdzielczości.

    > zalety
    > - nie wielkie poprawienie jakosci

    bzdura, 720p50 może być wyższej jakości niż 1080i50 (gdy jakością jest fps np
    w sporcie). Jakość to nie tylko ilość pixli, to jest ruchomy obraz!
    1080i50 w rzeczywistości da się przebudować na 1080p25 co jest dużo lepsze np
    do transmisji filmów pochodzenia kinowego.

    > 3:1, wiec nie widze przeslanek do emisji 1080

    1:3 ? ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 16. Data: 2009-01-05 17:04:46
    Od: "R.M." <r...@g...com>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > bzdura, jak marnuje? to zależy od 1. współczynnika kompresji 2. 1080i i 720p mają
    > bardzo podobne pasmo (bez kompresji)

    marnuje sie poniewaz 720 kompresuje sie przewaznie z mniejszym bitrate

    > bzdura, sprzęt fullhd i hdready potrafi odbierać i 720 i 1080 więc wcale nie
    > musisz kupować droższego.

    ale Wy widzicie tylko TV? a jaktos ma stary PC to co, musi kupowac drozszy?

    > bzdura, prąd zależy więcej od technologii wyświetlacza i rozmiaru
    > niż rozdzielczości.

    prawdopodobnie tylko w przypadku duzych TV, prad pobierany przez dekoder
    w stosunku do wyswietlacza jest bardzo maly

    ale w przypadku PC, tutaj dekoduje CPU, a on potrafi z kilku watow
    (bezczynnosc) wzrosnac nawet do 60W lub wiecej (w zaleznosci od
    procesora) ...

  • 17. Data: 2009-01-05 17:09:51
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@f...j.yc> napisał w wiadomości

    > Następny jakieś pokręcone filozofie wymyśla...

    Jak najbardziej ma rację bez filozofii. Co innego jak byłoby
    bez przeplotu. Moje HDready trawi 1080i.

    Szymon

  • 18. Data: 2009-01-05 17:27:59
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Czytam sobie wypowiedzi i zastanawiam się czemu niektórzy mają taki
    chamski sposób wypowiadania się. "Czyżby słoma wyglądająca z gumofilców
    uciskała na mózg"

  • 19. Data: 2009-01-05 17:33:19
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Jak najbardziej ma rację bez filozofii. Co innego jak byłoby
    > bez przeplotu. Moje HDready trawi 1080i.

    I posiada matrycę która umożliwia odbiór z rozdzielczością 1920x1080?

  • 20. Data: 2009-01-05 17:54:32
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > I posiada matrycę która umożliwia odbiór z rozdzielczością 1920x1080?

    Nie wiem, ale widzę różnicę pomiędzy 720p a 1080i. najwyraźniej
    widoczna jest na napisach (np na meczach nazwy drużyn, wynik
    spotkania, czy też loga stacji). Telewizorek nieduży 27"
    a różnica jest spora.

    Szymon