  • 21. Data: 2009-01-05 17:58:24
    Temat: Re: DVB-T - glupota TVP, po cholere az 1080?
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "R.M." <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:gjtcj0$6vf$1@news.vectranet.pl...
    > marnuje sie poniewaz 720 kompresuje sie przewaznie z mniejszym bitrate

    "Przeważnie"? Jakieś wyniki badań? Tabelki z liczbami czy może widzismisię
    kolegi?

    > ale Wy widzicie tylko TV? a jaktos ma stary PC to co, musi kupowac
    > drozszy?

    Obawiam się, że od strony mocy kompa różnica między 720p50 i 1080i50 będzie
    nikła. Co poniekąd udało mi się nawet sprawdzić na materiale z kamery AVC
    Panasonica.
    Poza tym koszty odbiorcy to w praktyce pikuś w porównaniu z kosztami
    nadawcy. I skoro nadawcy wybierają 1080i to znaczy, że sprawdzili wszystko z
    każdej możliwej strony i ten format bardziej im się opłaca. Czyli jest
    tańszy.

    > ale w przypadku PC, tutaj dekoduje CPU, a on potrafi z kilku watow
    > (bezczynnosc) wzrosnac nawet do 60W lub wiecej (w zaleznosci od procesora)

    Tak samo w przypadku 108oi, jaki 720p.

    To mój ostatni post w tym wątku, bo widać, że kolega to zwykły troll, z
    którym szkoda dyskutować...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 22. Data: 2009-01-05 18:34:21
    Od: "R.M." <r...@g...com>

    Gienek wrote:
    > "Czyżby słoma wyglądająca z gumofilców
    > uciskała na mózg"

    uuuh widze ze kulturka na najwyzszym poziomie ...

  • 23. Data: 2009-01-05 19:00:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 R.M. <r...@g...com> napisał/a:

    > marnuje sie poniewaz 720 kompresuje sie przewaznie z mniejszym bitrate

    heh, rmvb też ktoś tam robi i ktoś ogląda :D
    a i na poparcie swojej tezy masz gdzies jakieś poparcie w badaniach, że to
    przeważnie tak jest?

    > ale Wy widzicie tylko TV? a jaktos ma stary PC to co, musi kupowac drozszy?

    Czemu? Obawiam się że dekodowanie 1080i i 720p bedzie baaardzo zbliżone
    wydajnościowo. Po za tym mówimy o strumieniu z którym daje sobie radę cpu za 100zł.

> [...]
    >
    > ale w przypadku PC, tutaj dekoduje CPU, a on potrafi z kilku watow
    > (bezczynnosc) wzrosnac nawet do 60W lub wiecej (w zaleznosci od

    To masz winnego emisji CO2! Dekodujący na PC!

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 24. Data: 2009-01-05 19:13:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@f...j.yc> napisał w wiadomości

    > Następny jakieś pokręcone filozofie wymyśla...

    Fakt, dałem się ponieść i napisałem głupotę.
    Miało być tak - żeby obejrzeć 1080i nie potrzeba koniecznie telewizora full
    hd.

  • 25. Data: 2009-01-05 19:17:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    >Obawiam się że dekodowanie 1080i i 720p bedzie baaardzo zbliżone
    > wydajnościowo. Po za tym mówimy o strumieniu z którym daje sobie radę cpu
    > za 100zł.

    Akurat.
    Jakoś mój sobie z kodekiem softwarowym nie daje na C+ HD.
    A kosztował ze dwa razy więcej niż 100 zł.
    Gdyby nie wsparcie avivo hd na karcie graficznej to bym sobie nie pooglądał.
    Ale i tak w tym celu muszę przełączyć kodek, na taki który avivo potrafi
    obsłużyć.
    Core AVC wymięka.

  • 26. Data: 2009-01-05 19:22:37
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    > Fakt, dałem się ponieść i napisałem głupotę.
    > Miało być tak - żeby obejrzeć 1080i nie potrzeba koniecznie telewizora
    > full hd.

    A już się przestraszyłem ;)

  • 27. Data: 2009-01-05 19:49:14
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > uuuh widze ze kulturka na najwyzszym poziomie ...

    Twoich wypowiedzi nie miałem na myśli. Jeśli odebrałeś że to do ciebie
    to przepraszam

  • 28. Data: 2009-01-05 19:50:59
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    > a jaktos ma stary PC to co, musi kupowac drozszy?

    A mój dziadek miał Szmaragda d901 z 1962 roku i co, żeby oglądać
    kolorową telewizję musiał kupić nowszy? Droższy?!?

  • 29. Data: 2009-01-05 22:59:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > Akurat.
    > Jakoś mój sobie z kodekiem softwarowym nie daje na C+ HD.
    > A kosztował ze dwa razy więcej niż 100 zł.

    To co ty masz za cpu? Laptopowy celeron daje radę, jedynie problem to
    pewnie wysłać zdekompresowany stream na kartę i tu jest pewnie
    problem.

    > Gdyby nie wsparcie avivo hd na karcie graficznej to bym sobie nie pooglądał.

    I tu sie wyjaśnia, bo zkompresowany stream do karty dociera i to się
    wyrabia.

    > Ale i tak w tym celu muszę przełączyć kodek, na taki który avivo potrafi
    > obsłużyć.
    > Core AVC wymięka.

    Ale robienie z pc telewizora to nie jest jakiś tam standard, można, ale
    nie narzekaj że ktoś wysyła tak czy inaczej.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 30. Data: 2009-01-06 08:45:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngm543a.ahv.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > To co ty masz za cpu?

    dwurdzeniowy Athlon 64 (4350e bodajże).

    >Laptopowy celeron daje radę, jedynie problem to
    > pewnie wysłać zdekompresowany stream na kartę i tu jest pewnie
    > problem.

    A o czym myślisz on pisał, jak nie o wyświetleniu docelowego obrazu?

    > Ale robienie z pc telewizora to nie jest jakiś tam standard, można, ale
    > nie narzekaj że ktoś wysyła tak czy inaczej.

    Ja narzekam?
    Po to kupowałem płytę z kartą i avivo żebym nie musiał narzekać. ;-)