  • 1. Data: 2012-05-24 11:55:20
    Temat: Dane przekazywane pomiedzy JEE a C# .NET
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jak by należało myśleć o przekazaniu danych pomiędzy Javą (klient) a
    .NET (mały serwer). Jakaś forma serializacji, przepakowania na
    XML/JSON/whatever

    Obecnie są to ręcznie zrobione 2 GET-u we własnej konwencji, na 5
    danych, ale szybko rośnie potrzeba robić to lepiej i szybciej.
    Połączenie chcę szybko nawiązywalne, i szybko zwalniane więc mało się
    podoba długotrwały socket i dlatego http.

    uwarunkowanie po stronie .NET
    Środowisko bez IIS (mini serwer http realizuje popularny HttpListener ze
    'zwykłych' programów WinForms / CommandLine, HttpListener ma pewne
    ubóstwo w kodach HTTP i do ideału REST mu daleko)
    silna awersja do dodatkowych asseblies, jak najmniej a najlepiej wcale.
    Framework od 2.0 do 4.0 i więcej. To powoduje że wbudowany w 4.0 JSON
    uznajemy za niedostępny. Ale z kolei jakieś rozwiązania z 2.0-3.5
    przestały działać w 4.0.
    Klasy C# podlegające 'serializacji' nie są własne i tylko widoczne przez
    metadane.
    Nie mam WSDL do nich.
    obecnie wydaje mi najlepsze się pozyskiwanie danych automagiczne przez
    refleksję ale z korektą ręczną(np. nie ujawnianie niektórych danych)
    ... oraz pytanie: jak po tej stronie się mówi o czymś co w J wiąże się
    ze słowem Bean (jego edycja, transmisja, serializacja itd)

    Na co zwrócić uwagę?

    po stronie Javy. Tu dość dobrze się czuję.
    Nie boli jeden-dwa niewielkie JAR-y a wiele z nich i tak już jest.
    Klient np. Apache Http Client lub Url.
    chętnie przyjęte 'po drucie' dane bym przyjął w obiekty, których klasy
    można wygenerować np. półautomatycznie.

  • 2. Data: 2012-05-24 13:18:06
    Temat: Re: Dane przekazywane pomiedzy JEE a C# .NET
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:
    > Jak by należało myśleć o przekazaniu danych pomiędzy Javą (klient) a
    > .NET (mały serwer). Jakaś forma serializacji, przepakowania na
    > XML/JSON/whatever

    No przecież do takich celów wymyślono WebService'y.
    yamma

  • 3. Data: 2012-05-24 13:30:14
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-24 13:18, yamma pisze:

    > No przecież do takich celów wymyślono WebService'y.
    > yamma

    Więc pytam o LEKKIE (nie wymagające środowiska) webserivce

  • 4. Data: 2012-05-24 14:34:10
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

    > Więc pytam o LEKKIE (nie wymagające środowiska) webserivce

    IIS masz teraz na każdym Windowsie a jeśli nie chcesz, to masz chociażby
    lekki serwerek Cassini, który obsługuje każdą wersję .NET Frameworka. Jeśli
    i to ci nie pasuje, to możesz skorzystać z WCF, które możesz uruchomić jako
    zwykłą windowsową usługę i też będzie ci nasłuchiwać na wybranym porcie i
    zwracać dane w dowolnej postaci (nawet JSON). Z .NETem tutaj problemów nie
    ma, większe możesz napotkać po stronie klienta ale ja tutaj już ci nic nie
    doradzę, bo Javy uczyłem się lata temu. Jakieś biblioteki do konsumowania WS
    na pewno ma.
    yamma

  • 5. Data: 2012-05-24 15:38:15
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-24 14:34, yamma pisze:
    > Jacek Czerwinski wrote:
    > IIS masz teraz na każdym Windowsie a jeśli nie chcesz,
    A nie "teraz" (tzn starsze Windy) nie ma lub nie chcę (np.
    funkcjonalność w aplikacji). A jeśli zmienię zdanie, mała skromna usługa
    'prawie' jak obsługa myszki czy UPS.
    Żaden IIS który mi będzie "optymalizował" lokalny webmaster.

    to masz chociażby
    > lekki serwerek Cassini, który obsługuje każdą wersję .NET Frameworka.
    Słyszałem, starszy/nowszy z Codelplex i jakiegoś innego...

    > Jeśli i to ci nie pasuje, to możesz skorzystać z WCF, które możesz
    > uruchomić jako zwykłą windowsową usługę i też będzie ci nasłuchiwać na

    WCF to dla mnie marketingowy parasol nad wieloma sprawami. Czy stykając
    się z klasą HttpListener, dotykam części WCF? Chronologicznie podobnie
    się pojawił w XP SP2

    A jeśli nie, to o jakich "punkach wejścia" mówisz?
    O jakich klasach mam poczytać?

    > wybranym porcie i zwracać dane w dowolnej postaci (nawet JSON).

    O ile z HTTP bym coś już sobie radził, jakie przenośne 'serializery' do
    w/w protokołów? Do JSON lub XML-i, zawarte już w środowisku peceta.
    Jakie klasy, liby, co doczytać? Chcę sporo 'automatyki' (refleksja???)
    ale panowanie ręcznym kodem też.

    Po stronie Javy to z kolei ja dam sobie radę. (Myślałem że mi paluchy
    się połamią, w jednym oknie debugger Eclipse z jego skrótami, w drugim MSVC#

  • 6. Data: 2012-05-24 16:28:59
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

> [...]
    > podobnie
    > się pojawił w XP SP2
    >
    > A jeśli nie, to o jakich "punkach wejścia" mówisz?

    Hm. Generalnie, dobrze byłoby abyś zapoznał się z filozofią WCF. Wiele ludzi
    uważa, że jest to następca WebService'u znanego z .Net 2.0 ale tak do końca
    nie jest. Nawet w samej nazwie (Windows Communication Foundation) nie ma
    słowa o serwisach. Jest to tak ogólnie biblioteka do komunikacji pomiędzy
    systemami. Może to być SOAP ale niekoniecznie, może być hostowana na IIS-ie
    ale też niekoniecznie. Całość, to po prostu zwykła DLL-ka. Zresztą, co ja
    sobie będę łamał język.:-) Tutaj masz podstawy:
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/wstep-do-technolo
    gii-wcf,2186
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/zaawansowane-elem
    enty-modelu-obietkowego-wcf,2188

> [...]
    > do w/w protokołów? Do JSON lub XML-i, zawarte już w środowisku peceta.
    > Jakie klasy, liby, co doczytać? Chcę sporo 'automatyki' (refleksja???)

    Tutaj trochę praktyki:
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/wcf-w-praktyce-cz
    esc-1---wstep-kontrakt---definiujemy-usluge,1718
    http://www.codeguru.pl/baza-wiedzy/wcf-w-praktyce-cz
    esc-2---host---udostepniamy-usluge,1893
    Do twoich celów, to chyba to byłoby najlepsze:
    http://www.codeproject.com/Articles/167159/How-to-cr
    eate-a-JSON-WCF-RESTful-Service-in-60-sec
    Po skompilowaniu to ci się odpali na czymś co nazywa się WcfSvcHost ale
    docelowo możesz to uruchomić jak klasyczną usługę:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms733069.asp
    yamma

  • 7. Data: 2012-05-24 18:55:00
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-24 16:28, yamma pisze:

> [...]
    > być hostowana na IIS-ie ale też niekoniecznie. Całość, to po prostu
    > zwykła DLL-ka. Zresztą, co ja sobie będę łamał język.:-)

    Dzieki za wprowadzenie, jak się przebić przez treści typu marketingowego
    bełkotu (nawet na Wikipedii to jest), i dojść do konkretu, pierwsze
    czytanie wygląda sensownie.

  • 8. Data: 2012-05-24 20:08:17
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 11:55:20 UTC+2 użytkownik Jacek Czerwinski napisał:
    > Jak by należało myśleć o przekazaniu danych pomiędzy Javą (klient) a
    > .NET (mały serwer). Jakaś forma serializacji, przepakowania na
    > XML/JSON/whatever

    Zobacz protobuf googla i tutaj na pierwsza odpowiedz:
    http://stackoverflow.com/questions/6035649/using-pro
    tobuf-net-with-wcf-client-and-a-java-server

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kral

  • 9. Data: 2012-05-24 21:58:38
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-24 20:08, k...@g...com pisze:

    > Zobacz protobuf googla
    Faaaaajne.
    Co na to apostołowie tradycyjnych formatów? Nieortodoksyjne?

    > i tutaj na pierwsza odpowiedz:
    > http://stackoverflow.com/questions/6035649/using-pro
    tobuf-net-with-wcf-client-and-a-java-server
    Już się wczytuję

  • 10. Data: 2012-05-24 23:43:19
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 24 Maj, 11:55, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
    > Jak by należało myśleć o przekazaniu danych pomiędzy Javą (klient) a
    > .NET (mały serwer).

    Na przykład tak:

    http://www.inspirel.com/yami4/

    Zwłaszcza, jeśli to ma być lekkie i mało intruzywne (znaczy: używasz
    tego w swoim projekcie a nie robisz swój projekt wokół tego).

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com