  • 1. Data: 2010-06-29 14:45:10
    Temat: De-XSLT-ryzatory
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    czy można HTMLa przetłumaczyć spowrotem na XMLa ?

    Załóżmy, że zrobiłem XML+XSLT = HTML, powypełniałem
    pola w formularzach i chciałbym przetłumaczyć wypełniony dokument
    znów na format XML.

    Czy to jest wykonalne ? A jeżeli tak, to jest do tego jakaś kontrolka
    ActiveXowa ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2010-06-30 08:37:15
    Temat: Re: De-XSLT-ryzatory
    Od: Jacek Sałacki <j...@p...onet.pl>

    On 29 Cze, 16:45, "pluton" <z...@g...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > czy mo na HTMLa przet umaczy spowrotem na XMLa ?
    >
    > Za my, e zrobi em XML+XSLT = HTML, powype nia em
    > pola w formularzach i chcia bym przet umaczy wype niony dokument
    > zn w na format XML.

    Trochę to zależy od tego jaki to HTML jest. Jeżeli xhtml to nie
    powinno być problemu bo w zasadzie jest to "dialekt" xmla, czyli
    możesz zastosować zwykłe przekształcenie xslt. Jeżeli jest to któryś
    ze starszych standardów htmla to może być problem - niezamknięte tagi
    itp. Jednak w większości zależy to od jakości xslt przy pomocy którego
    uzyskano tego htmla.
    Więc ogólnie - istnieje możliwość przekształcenia html w xml, jednak
    łatwość uzyskania rezultatu zależy od konkretnego przypadku. Pamiętaj
    też, że raczej nie będziesz mógł zastosować wyjściowego xslt albo
    łatwo uzyskać jego odwrotność, będzie to wymagało napisania nowego
    arkusza xslt.

    Rozejrzyj się też wśród różnych parserów htmla, np. HTML Tidy, mogą
    pomóc.

    Jacek Sałacki

  • 3. Data: 2010-07-02 10:03:46
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

> [...]
    też, że raczej nie będziesz mógł zastosować wyjściowego xslt albo
    łatwo uzyskać jego odwrotność, będzie to wymagało napisania nowego

    Dzieki. Tak mniej wiecej to sobie wyobrazalem.

    pozdrawiam
    pluton