  • 21. Data: 2011-12-23 08:24:02
    Temat: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    >E tam, lustro to da się nawet wyfrezować :)

    Odpowiednim frezem byc moze, ale czy kulka stalowa tez ? :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-12-23 09:33:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    >Też mnie to zastanawiało!

    Ale czy az tak jak Konrad sugeruje ?
    Ktore nie lsnia ? Olow , cynk ?

    >Doszło do tego, że frezujemy materiał droższy tylko dlatego, że jest
    >śliczny (NC11LV przykładowo zamiast klasycznej 45-ki).
    >Zauważyłem inne zjawisko, twardsze lepiej się skrawają niż miękkie,
    >pod względem uzyskanej powierzchni oczywiście. Zastanawiało mnie
    >natomiast, dlaczego frezem płaskim nie jestem w stanie uzyskać ładnej
    >powierzchni (w płaszczyźnie XY), a kulką, która z racji swojej
    >geometrii powinna być gorsza - bez problemu.

    Ale w jakim sensie kulka - frez o zebach z polokragla krawedzia a nie
    plaska ?

    Czy tak jak w przykladzie - kulki rzucone luzem. To nie jest
    zrozumiale ? Frez to typowa obrobka wiorowa, a kulka ... dogniatanie i
    szlifowanie.
    Szlifowanie tez niby wiorowa, ale wymiary "narzedzia" inne, wymiary
    wiora inne, i kat natarcia tez inny.

    J.

  • 23. Data: 2011-12-23 10:09:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Gru, 08:21, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No prawie, wrzucili wszystko razem do bebna i kreca.

    No to się dowiadujemy więcej. Więc nie wibracyjnie a w betoniarze?
    Konrad

  • 24. Data: 2011-12-23 10:15:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Gru, 08:15, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
> [...]
    > dlaczego frezem płaskim nie jestem w stanie uzyskać ładnej powierzchni
    > (w płaszczyźnie XY), a kulką, która z racji swojej geometrii powinna być

    Płaskim maziasz w kółko po tym samym, a kulka ciachnie raz a dobrze.
    Miękki wiór lepi się do ostrza, a twardy się obłamuje. Nie mam
    wielkiego pojęcia o podstawach fizycznych zjawisk podczas frezowania,
    ale takie "thumb rules" gdzies mi z tyłu głowy leżą.
    Konrad

  • 25. Data: 2011-12-23 10:40:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > No prawie, wrzucili wszystko razem do bebna i kreca.

    >No to się dowiadujemy więcej. Więc nie wibracyjnie a w betoniarze?

    Tak prawde mowiac to calkiem pewny nie jestem - nie pokazywali typowej
    betoniarki, a po krotkim ujeciu nie rozpoznasz - kreci, wibruje czy
    oba naraz.

    Ale to juz chyba niewielka roznica ?

    J.

  • 26. Data: 2011-12-23 10:50:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Gru, 10:40, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to juz chyba niewielka roznica ?

    Zasadnicza. Kulka albo uderza w powierzchnię albo sie po niej toczy.
    Konrad

  • 27. Data: 2011-12-25 18:44:19
    Temat: [OT] Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.12.2011 r. 10:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Tego się nie instaluje, po prostu otwiera sie gmaila. Ewentualnie był
    > kiedyś taki sobie google talk gadget jako osobny programik.
    > Ewentualnie telefon z Androidem, to jest podstawowy komunikator.
    > Ewentualnie igoogle, google+, czy jeszcze pewnie jedna z wielu usług
    > googla. Tak czy siak trzeba założyć konto na googlu.
    > Konrad
    Wystarczy dowolny komunikator wspierający XMPP/Jabber (Psi,
    Pidgin/Adium). Konto tu: <http://www.jabber.org/>, a komunikator online
    tu: <https://slimster.org/slimster/>.

  • 28. Data: 2011-12-25 22:10:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2011 02:50:00 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Zasadnicza. Kulka albo uderza w powierzchnię albo sie po niej toczy.

    Hm, ale przeciez to nie jest srutowanie.
    W takim kreconym bebnie z mieszanka kulek i blaszek beda IMO dominowaly
    ruchy scierajace, aczkolwiek kulki z gory beda czasem spadaly na dol.

    W wibracyjnym przy odpowiednim poziomie wibracji bedzie IMO mniej wiecej
    tak samo.

    J.

  • 29. Data: 2011-12-26 00:11:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 25, 11:10 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ruchy scierajace, aczkolwiek kulki z gory beda czasem spadaly na dol.
    >
    > W wibracyjnym przy odpowiednim poziomie wibracji bedzie IMO mniej wiecej

    Łatwo policzyć czy kulka będzie się ślizgać czy toczyć bez poślizgu-
    to tylko funkcja przyspieszenia i jej średnicy (chociaż o współczynnik
    tarcia szlifowana stal-złoto mnie nie pytaj).
    Konrad

  • 30. Data: 2011-12-26 12:02:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2011 16:11:27 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Łatwo policzyć czy kulka będzie się ślizgać czy toczyć bez poślizgu-
    > to tylko funkcja przyspieszenia i jej średnicy (chociaż o współczynnik
    > tarcia szlifowana stal-złoto mnie nie pytaj).

    Ale w takim bebnie, jak sypna tych kulek lopata, to nie ma miejsca na
    toczenie. stykaja sie w wielu miejscach i wszytkie naraz toczyc sie nie
    moga. Owszem - czasem niektore beda wyniesione na gore i beda
    staczac/spadac/odbijac po "powierzchni".

    J.