  • 1. Data: 2011-12-23 10:15:06
    Temat: krokodyle na stadionie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ktos jest moze zorientowany o co chodzi z tym stadionem slaskim ?

    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/484027,krokod
    yle-zablokowaly-stadion-slaski-do-konca-przyszlego,i
    d,t.html?cookie=1
    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/457016,stadio
    n-slaski-bez-krokodyli-czeka-na-nowy-dach-zdjecia,id
    ,t.html

    Przy podnoszeniu dachu linowego pekly "krokodyle", ale to bylo w
    lipcu, a dalej jakies dziwne rzeczy - dwa miesiace przekazywano
    elementy do badan, jakis nowy projekt dachu, teraz sie mowi o
    opoznieniach rocznych - o co tu chodzi ?

    Wykryli powazne bledy w projekcie ? Bo tak mi sie wydaje ze tych 40
    "drobnych" elementow to mozna bylo na szybko solidniej zrobic i budowe
    dokonczyc. Nikomu juz nie zalezy na szybkiej budowie ?

    J.

  • 2. Data: 2011-12-23 21:45:57
    Temat: Re: krokodyle na stadionie
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > "drobnych" elementow to mozna bylo na szybko solidniej zrobic i budowe
    > dokonczyc. Nikomu juz nie zalezy na szybkiej budowie ?

    Z tego co ja wiem to po pierwsze te "krokodyle" robila Huta Zabrze dla
    Mostostalu Zabrze i zdaje sie ze byly one spieprzone.
    Pozniej Mostostal zlecil je do zrobienia w Hiszpanii ale tez podobno
    strzelaja wiec jest mozliwe ze sa zle zaprojektowane...
    Ale ta budowa to jest jak ze snu pierdolnietego urzednika- umyslnie uzywam
    tego slownictwa bo to co Urzad Marszalkowski tam wyczynial to sa kwadratowe
    jaja np znajomy po to zeby tylko zlozyc oferte musial wydrukowac 80 stron
    (osiemdziesiat) w tym do oferty musial juz dostarczyc certyfikaty materialow
    ze spelniaja warunki- no kabaret, jeszcze nie wiedzial czy bedzie robil a
    juz musial miec certyfikaty na material. Potem sie nagle okazalo ze urzad
    marszalkowski ma pretensje bo on mial pieczatki nie w tym kolorze co oni
    chcieli (czerwone albo niebieskie) i im sie w tym kolorze zle kserowaly
    papiery....
    Potem sie okazalo ze pieczatki sa troche krzywo przystawione....
    Jak widzialem niektore czesci projektu(fakt ze drugorzedne rzeczy a nie
    glowna konstrukcja nosna) to sie okazalo ze Niemiaszki chyba tylko kase
    zgarneli a caly projekt robila zbieranina projektantow (kazdy swoj wycinek)
    i nikt tego nie koordynuje np takie kuriozum ze mial osadzic kotwy Hilti
    dlugosci 20cm w scianie o grubosci 12cm....
    Generalnie mali podwykonawcy tylko po jednej robocie tam robili bo jak kazdy
    widzial co sie tam wyprawia to kazdy spieprzal jak najdalej moze...

    No i oczywiscie standardowy numer- jak Urzad mial placic za faktury to sie
    nagle okazywalo ze oni maja cale stada uwag i pretensji na kilka dni przed
    terminem platnosci wiec faktury nie sa placone w terminie (ani przyjmowane w
    terminie)

  • 3. Data: 2011-12-24 09:51:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2011 22:45:57 +0100, Przemek napisał(a):
> [...]
    > Pozniej Mostostal zlecil je do zrobienia w Hiszpanii ale tez podobno
    > strzelaja wiec jest mozliwe ze sa zle zaprojektowane...

    Tak czy inaczej - chyba nie jest to taki problem zeby je zrobic odpowiednio
    grubsze ?

> [...]
    > jaja np znajomy po to zeby tylko zlozyc oferte musial wydrukowac 80 stron

    Ale to chyba w miare normalne, przynajmniej jak sie patrzy na wymogi
    formalne niektorych przetargow.

    > (osiemdziesiat) w tym do oferty musial juz dostarczyc certyfikaty materialow
    > ze spelniaja warunki- no kabaret, jeszcze nie wiedzial czy bedzie robil a
    > juz musial miec certyfikaty na material.

    Niby smieszne ... ale moze jednak zasadnione ?

    > Potem sie nagle okazalo ze urzad
    > marszalkowski ma pretensje bo on mial pieczatki nie w tym kolorze co oni
    > chcieli (czerwone albo niebieskie) i im sie w tym kolorze zle kserowaly
    > papiery....

    W zasadzie tez uzasadnione, szczegolnie jesli wyraznie napisano to w
    warunkach.

    > Potem sie okazalo ze pieczatki sa troche krzywo przystawione....

    Czepiac sie nie powinni ... chyba ze z tego powodu cos sie zmienia.
    Np nie wiadomo w jakiej rubryce, czy zaslania czesc tekstu, a tu jak widac
    kazda kropka moze sie liczyc :-)

> [...]
    > zgarneli a caly projekt robila zbieranina projektantow (kazdy swoj wycinek)

    Ale to chyba tez normalne - za duzo roboty na jednego, wycinki robia inni.

    Jak to w budowlance.

    J.

  • 4. Data: 2011-12-25 10:55:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wiadomościnews:jd1kbe$bp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > terminem platnosci wiec faktury nie sa placone w terminie (ani przyjmowane w

    Nie widzę w tym nic dziwnego. Ja mam około 3 tysięcy stron
    specyfikacji w projekcie który aktualnie ciągnę, a ilość
    niedorzeczności jest wprost proporcjonalna do wartości projektu.
    Życie...
    Konrad

  • 5. Data: 2011-12-27 21:56:25
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości

[...]

    Konradzie ale niechby mieli i 10 tysiecy stron specyfikacji- a tu chodzi o
    to ze on musial do zlozenia wojej oferty (montaz barierek, montaz na kotwach
    typu HILTI jakis katownikow dla pozniejszego oparcia stropow oraz inne
    jeszcze jakies duperele) wydrukowac 80 stron- No spojrz na to tak
    Skladasz oferte na takie duperele i masz 80 stron - to strach sie bac ile
    stron miala oferta Hochtiefu....i czy ktos to przeczytal czy tylko zajrzal
    na ostatnia strone gdzie jest cena+VAT ....

  • 6. Data: 2011-12-27 22:06:06
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Tak czy inaczej - chyba nie jest to taki problem zeby je zrobic
    > odpowiednio
    > grubsze ?

    A znasz takiego wykonawce ktory sam na siebie wezmie ryzyko zrobienia innych
    (nawet grubszych ) niz jest w projekcie i to zwlaszcza takich
    odpowiedzialnych rzeczy?

    > Ale to chyba w miare normalne, przynajmniej jak sie patrzy na wymogi
    > formalne niektorych przetargow.

    > Niby smieszne ... ale moze jednak zasadnione ?

    Ale czym uzasadnione? Rownie dobrze mogli zadac przysiegi na wszystkie
    swietosci ze bedzie robil prawidlowo i jakby bylo spieprzone to co odpuscili
    by mu to bo zlozyl przysiege czy tez brali za tylek lacznie z karami?
    Certyfikaty przeciez sie dostarcza w trakcie montazu na kazda partie
    wmontowywanego materialu albo w calosci na koniec prac danego wykonawcy, ale
    po kiego to do oferty tylko?

    > W zasadzie tez uzasadnione, szczegolnie jesli wyraznie napisano to w
    > warunkach.

    Sorrki ale w warunkach pisali o kolorze tuszu pieczatek? Zartujesz sobie?

> [...]
    > kazda kropka moze sie liczyc :-)

    > Ale to chyba tez normalne - za duzo roboty na jednego, wycinki robia inni.

    Normalnie wiekszosc robi jedno lub konsorcjum biur projektantow gdzie pewne
    rzeczy mozna podzlecac oczywiscie, ale zawsze jest koordynacja a tutaj
    wyglada na to ze to jest na zasadzie lapanki wsrod projektantow- oczywiscie
    z jednym kryterium pewno- kto zazada mniej kasy...i zero koordynacji

  • 7. Data: 2011-12-27 22:12:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 23:06:06 +0100, Przemek napisał(a):

    > A znasz takiego wykonawce ktory sam na siebie wezmie ryzyko zrobienia innych
    > (nawet grubszych ) niz jest w projekcie i to zwlaszcza takich
    > odpowiedzialnych rzeczy?

    Oczywiscie po zmianie projektu.
    No chyba ze projektant zmienic nie chce.
    Zaraz ... czyzby sie rozchodzilo o zmarnowane pieniadze ?
    Projektant nie zmieni, bo by przyznal ze byly zle.

> [...]
    > Certyfikaty przeciez sie dostarcza w trakcie montazu na kazda partie
    > wmontowywanego materialu albo w calosci na koniec prac danego wykonawcy, ale

    No i dlatego wlasnie nie chca przysiegi ze bedzie robil z dobrego
    materialu, tylko certyfikatu na konkretny kawalek :-)

    > Sorrki ale w warunkach pisali o kolorze tuszu pieczatek? Zartujesz sobie?

    Nie wiem, byc moze.
    To pewnie nie jest ich pierwszy przetarg.

    J.

  • 8. Data: 2011-12-27 22:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 22:56:25 +0100, Przemek napisał(a):
> [...]

    > stron miala oferta Hochtiefu....i czy ktos to przeczytal czy tylko zajrzal
    > na ostatnia strone gdzie jest cena+VAT ....

    Badz spokojny ze co najmniej przejrzal.
    Wszak komisja przetargowa musi oferty ocenic, wiec jesli wczesniej napisano
    w warunkach ze trzeba zaswiadczenia z parafii, gminy i od psychiatry, to
    beda sprawdzac czy jest zaswiadczenie z parafii, gminy i od psychiatry :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-12-28 12:39:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 27 Gru, 22:56, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > stron miala oferta Hochtiefu....i czy ktos to przeczytal czy tylko zajrzal
    > na ostatnia strone gdzie jest cena+VAT ....

    Wszystko kwestia perspektywy. Ja mam do zrobienia tylko kilkanaście
    wymienników do tego potwora http://www.youtube.com/watch?v=nVs9qjF5Uzo
    więc też można powiedzieć że duperele. I też podobna proporcja
    dokumentacji: ja mam tylko to co dotyczy mojej działki, reszta to
    pewnie dobry TIR papieru jest na rury, zawory, pompy, turbiny, dźwigi,
    sekcje konstrukcyjne, sekcje kadłuba, zbiorniki kriogeniczne,
    pomieszczenia mieszkalne, sam nie wiem co się w nich jeszcze
    mieści :-) Coś z tych specyfikacji pominę- nie odbiorą. Co w tym
    dziwnego? Że inżynierów to trzeba zatrudniać takich którzy potrafią
    czytać specyfikacje zamówieniowe? Dramat!
    Konrad
    PS I owszem, też pierdoły były opisane, np. format plików 3D które
    trzeba wysłać klientowi w określonych wielkościach, spakowane
    określonym softwarem itd. Wszystkie inne dokumenty w pdf, żadnego
    papieru, żadnych pieczątek, żadnych podpisów, zresztą agencja
    inspekcyjna niezależnie zadba o zgodność wszystkiego z naszym własnym
    systemem jakości. On i tak tych podpisów wymaga w dokumentach które
    zostają u nas na półce. Ale to zależy od klienta, niektórzy żądają
    pieczątek i czemu miałby kolor nie byc określony? Jak mi za to zapłacą
    to nawet ultrafioletowy atrament kupię i naleję do pióra, będę składał
    podpisy na rysunkach ultrafioletowym pismem. Nie widzę w tym nic
    nienormalnego. Już moje w tym zmartwienie żeby każda taka fanaberia
    znalazła się w odpowiednim miejscu na fakturze z odpowiednią marżą. W
    końcu z tego żyję...

  • 10. Data: 2011-12-28 15:25:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >składał
    >podpisy na rysunkach ultrafioletowym pismem. Nie widzę w tym nic

    Gorzej jak przestana piora robic :-)

    Ja tam sprzed lat pamietam ze "kazdy redaktor ma niebieski olowek, bo
    takim mozna robic robic adnotacje na artykulach i one sie potem nie
    drukuja".
    Zapewne chodzilo o jasnoniebieski ... czyzby maszyneria drukarska
    naswietlala to potem blekitnym swiatlem ?

    Tak czy inaczej - niektore kserografy moga byc nadal nieczule, choc
    teraz uzywam kombajnu kolorowego i pieczatki oraz podpisy wygladaja
    jak w oryginale :-)

    Ale z niektorymi rzeczami sobie nie radzi, i wcale sie nie dziwie ze
    ktos moze protestowac i wymagac czegos innego.

    J.