  • 1. Data: 2011-12-12 19:47:08
    Temat: Czym przykleić metal do płytek ceramicznych?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Drodzy Grupowicze,

    Potrzebuje w łazience przykleić 4 niewielkie elementy
    metalowe/plastikowe do kafelek (gładkie, z połyskiem). Elementy będą
    obciążone max 1 kg. Jakiego kleju użyć do połączenia tego? Doradźcie
    coś, proszę...

    Fajnie by było gdyby kiedyś, w przyszłości, dało się to odkleić w sposób
    niedestrukcyjny :)

    --
    pzdr,
    michal

  • 2. Data: 2011-12-12 21:16:21
    Temat: Re: Czym przykleić metal do płytek ceramicznych?
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do kafelek (gładkie, z połyskiem). Elementy będą obciążone max 1 kg.
    > Jakiego kleju użyć do połączenia tego? Doradźcie coś, proszę...
    metalowe - klejem epoksydowym
    Plastikowe - jedyne co mi przychodzi do głowy to silikon szklarski

    > Fajnie by było gdyby kiedyś, w przyszłości, dało się to odkleić w sposób
    > niedestrukcyjny :)

    taaa i może jeszcze frytki do tego...
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-12-12 21:18:21
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Michał <m...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Drodzy Grupowicze,
    >
    > Potrzebuje w Ĺ&#65533;azience przykleiÄ&#65533; 4 niewielkie elementy
    > metalowe/plastikowe do kafelek (gĹ&#65533;adkie, z poĹ&#65533;yskiem). Elementy
    bÄ&#65533;dÄ&#65533;
    > obciÄ&#65533;Ĺźone max 1 kg. Jakiego kleju uĹźyÄ&#65533; do
    poĹ&#65533;Ä&#65533;czenia tego? DoradĹşcie
    > coĹ&#65533;, proszÄ&#65533;...
    >
    > Fajnie by byĹ&#65533;o gdyby kiedyĹ&#65533;, w przyszĹ&#65533;oĹ&#65533;ci,
    daĹ&#65533;o siÄ&#65533; to odkleiÄ&#65533; w sposĂł
    > niedestrukcyjny :)

    Coś za coś. Jak odmienisz przez przypadki kafelka w liczbie pojedynczej i
    mnogiej to napiszę jakiego kleju użyć.

  • 4. Data: 2011-12-12 21:51:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://tiny.pl/hjxhd

  • 5. Data: 2011-12-14 18:43:24
    Od: "KM" <m...@g...pl>

    "Michał" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > do kafelek (gładkie, z połyskiem). Elementy będą obciążone max 1 kg.
    > Jakiego kleju użyć do połączenia tego? Doradźcie coś, proszę...

    Proponuje dobra tasme dwustronna - taka na grubszej piance, najczesciej
    uzywam z 3M (tak jak juz K.A. podal asortyment w poscie powyzej).
    Kluczem do sukcesu jest dobre odtluszczenie i oczyszczenie powierzchni do
    ktorej przykleimy tasme.
    Sam stosuje z powodzeniem takie rozwiazanie na dosyc ciezkich wieszakach z
    nierdzewki klejonych do plytek na scianach. Zdecydowanie latwiej to usunac w
    razie potrzeby, niz po uzyciu jakiegos kleju epoxydowego lub innego....

    Pozdrawiam
    KM

  • 6. Data: 2011-12-16 09:35:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KM" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wieszakach z nierdzewki klejonych do plytek na scianach. Zdecydowanie
    >latwiej to usunac w razie potrzeby, niz po uzyciu jakiegos kleju

    No nie wiem - widzialem i takie tasmy ktore zdecydowanie bardzo trudno
    usunac.
    Znaczy sie - godne polecenia, bo klej znakomity :)

    Niestety nazwy nie podam, bo ja widzialem tylko wyrob gotowy i
    usilowalem go rozkleic :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-12-16 10:29:50
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Znaczy sie - godne polecenia, bo klej znakomity :)
    >
    > Niestety nazwy nie podam, bo ja widzialem tylko wyrob gotowy i

    Używałem takiej taśmy dwustronnej. Jest dostępna w sklepach i nie ma ceny z
    kosmosu. Ma klej chemoutwardzalny. Uaktywnia się pod wpływem wilgoci z
    powietrza po odklejeniu warstwy zabezpieczającej.

  • 8. Data: 2011-12-16 11:32:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 Gru, 09:35, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Znaczy sie - godne polecenia, bo klej znakomity :)
    >
    > Niestety nazwy nie podam, bo ja widzialem tylko wyrob gotowy i

    Widziałeś właściwe zastosowanie dobrze dobranej taśmy. One potrafią
    nadtrawiać/rozpuszczać powierzchnię klejonych elementów, ale tego typu
    rzeczy w przeciętnym kiosku Ruchu nie sprzedają...
    Konrad

  • 9. Data: 2011-12-16 12:26:25
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.12.2011 19:43, KM pisze:

> [...]
    > uzywam z 3M (tak jak juz K.A. podal asortyment w poscie powyzej).
    > Kluczem do sukcesu jest dobre odtluszczenie i oczyszczenie powierzchni

    Oraz nie obciążanie połączenia przez jakiś, określony przez producenta,
    czas!

  • 10. Data: 2011-12-16 15:36:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Widziałeś właściwe zastosowanie dobrze dobranej taśmy.

    Tak jest.

    >One potrafią
    >nadtrawiać/rozpuszczać powierzchnię klejonych elementów, ale tego
    >typu
    >rzeczy w przeciętnym kiosku Ruchu nie sprzedają...

    Problem w tym ze oni tym skleili gruba folie ... ktora mi wygladala na
    polietylen lub polipropylen. A tego normalnie to prawie nic nie rusza.

    J.