  • 1. Data: 2011-12-10 20:41:51
    Temat: Głowica termostatyczna.
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Witam

    Trochę trywialny problem na tą grupę, ale może mnie nie wyrzucicie;)

    Do kaloryfera (zastany w wynajmowany mieszkaniu) chciałem
    dokręcić 'termostat'. Na dzień dobry zdziwiłem się, że
    są różne standardy, i dziś poszedłem wymienić kupiony
    'na oko'.

    Na zaworze jedyne oznaczenia to 15 i F. Do sklepu
    poszedłem z zaślepką (nakrętka umożliwiająca zakręcenie
    kaloryfera) i sklepowy spac zidentyfikował ja jako
    przeznaczona do M30x1.5

    I niby wszytko pasuje, gwint ten sam, zakresy wciskania
    bolca wydają się ok, tylko gwint 'za krótki'. Po
    przytknięciu głowicy do zawory wygląda, jakby nakrętka
    mogła się przesunąć o <1mm, zakręcając ręką łapie,
    ale próba dokręcenia kluczem lub przekręcenie
    ustawienia termostatu odrywa go od zaworka.

    Źle montuje, czy mam jeszcze inny standard niż 'M30x15'?
    Zdjęcie zaworka(130kB):
    http://students.mimuw.edu.pl/~bs219608/kurek/m2_DSCF
    6311.jpg

    pzdr
    bartekltg

  • 2. Data: 2011-12-11 00:00:20
    Temat: Re: Głowica termostatyczna.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 21:41:51 +0100, bartekltg napisał(a):
> [...]
    > przytknięciu głowicy do zawory wygląda, jakby nakrętka
    > mogła się przesunąć o <1mm, zakręcając ręką łapie,

    A nie ma na glowicy jakis wystepow, ktore musza wejsc w te wyciecia na
    kolnierzu ?

    J.

  • 3. Data: 2011-12-11 08:58:17
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2011-12-10 21:41, bartekltg pisze:

    > Źle montuje, czy mam jeszcze inny standard niż 'M30x15'?
    > Zdjęcie zaworka(130kB):
    > http://students.mimuw.edu.pl/~bs219608/kurek/m2_DSCF
    6311.jpg

    M30x1.5 to nie wszystko, różne firmy robią swoje zestawy zawór-głowica i
    nie zawracają sobie głowy z kompatybilnością pomiędzy konkurencją.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2011-12-11 15:23:30
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > mogła się przesunąć o <1mm, zakręcając ręką łapie,
    > ale próba dokręcenia kluczem lub przekręcenie
    > ustawienia termostatu odrywa go od zaworka.

    Moje głowice w ogóle nie korzystają z gwintu, łapią się ząbkami w
    zwężeniu za gwintem, nie wiem jak teraz ale to swego czasu był
    najbardziej pospolity typ mocowania głowicy.

    http://www.sklepkati.pl/p84180,herz-classic-d-glowic
    a-termostatyczna-z-wbudowanym-zaworem-termostatyczny
    m-danfoss-ran-1726099.html

    myślę o takich jak powyżej.

  • 5. Data: 2011-12-11 16:51:26
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-11 09:58, PeJot pisze:

    6311.jpg

    > M30x1.5 to nie wszystko, różne firmy robią swoje zestawy zawór-głowica i
    > nie zawracają sobie głowy z kompatybilnością pomiędzy konkurencją.

    Tego właśnie się obawiam. Ale jakiej firmy jest mój zawór
    muszę wyczytać ze szklanej kuli;) Nawet nie potrafiłem
    znaleźć jakiegoś porównania/zestawienia różnych połączeń.

    Będę walczył dalej;)

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2011-12-11 16:52:33
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > pospolity typ mocowania głowicy.
    >
    > http://www.sklepkati.pl/p84180,herz-classic-d-glowic
    a-termostatyczna-z-wbudowanym-zaworem-termostatyczny

    Dlaczego "głowica termostatyczna"?
    Przecież ona jest nieczuła na zmiany temperatury
    w pomieszczeniu.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 7. Data: 2011-12-11 18:01:26
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2011-12-11 17:51, bartekltg pisze:

    > Tego właśnie się obawiam. Ale jakiej firmy jest mój zawór
    > muszę wyczytać ze szklanej kuli;) Nawet nie potrafiłem
    > znaleźć jakiegoś porównania/zestawienia różnych połączeń.
    >
    > Będę walczył dalej;)

    Pozostaje wymiana zawodu na taki z dedykowaną głowicą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-12-12 23:57:37
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-11 19:01, PeJot pisze:

    > Pozostaje wymiana zawodu na taki z dedykowaną głowicą.

    Wolałbym tego uniknąć w środku sezonu grzewczego;)
    Nie wiem nawet, czy jest gdzieś kurek na mieszkanie,
    czy bym musiał chłodzić sąsiadów;-)

    Tym razem w sklepie trafiłem na lepszego 'fachowca'
    (dobrze, ze zwroty przyjmują bez marudzenia;)
    Stwierdził, że bez nazwy/firmy mogę co najwyżej zgadywać,
    bo gwint gwintem, ale i tak jest wiele niekompatybilnych
    połączeń. A w ogóle mają na krzyż trzy rodzaje, wiec jeśli
    nie widze na półkach takiego zaworu, to i pasującej głowicy
    nie znajdę.

    Jeśli więc nikt nie rozpoznaje:
    http://students.mimuw.edu.pl/~bs219608/kurek/m2_DSCF
    6311.jpg

    pozostaje tylko liczyć, że wspólnota ma to gdzeiś zapisane
    (bo jeśli właściciel wymieniał, to na pewno nie wie;))

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 9. Data: 2011-12-13 05:52:09
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-13 00:57, bartekltg pisze:

> [...]
    > połączeń. A w ogóle mają na krzyż trzy rodzaje, wiec jeśli
    > nie widze na półkach takiego zaworu, to i pasującej głowicy

    Jeszcze jedna koncepcja: dorobić pierścionek, wsadzony pod gwint głowicy
    takiej szerokości, ile brakuje gwintu, oraz drugi element tej samej
    szerokości wydłużający bolec wkładki zaworowej. Do tego ostatniego
    "fachowcy" używają monet 1, 2 groszowych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2011-12-13 07:27:02
    Od: Orzel <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > pozostaje tylko liczyć, że wspólnota ma to gdzeiś zapisane
    > (bo jeśli właściciel wymieniał, to na pewno nie wie;))

    A masz zdjęcie tego plastikowego korka? wiem, że niektóre firmy na nich
    się chwalą jak się nazywają

    Pozdrawiam
    orzeł