  • 11. Data: 2019-05-02 22:04:48
    Temat: Re: Digispark i USB - u kogoś działa?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 01.05.2019 23:56, Zbych wrote:

    > USB wymaga przy prędkości 1,5Mb/s dokładności lepszej niż 1,5%. Może to
    > jest przyczyną? Spróbuj skalibrować zegar:

    No cóż... Po skalibrowaniu działa nieco lepiej. Komputer ciągle okresowo
    przestaje widzieć urządzenie, ale dzieje się to rzadziej i szybciej
    udaje się z nim ponownie połączyć. Co nie zmienia faktu, że uptime
    oscyluje nieco powyżej 60% czasu pracy...

    Zauważyłem też, że podłączenie do gniazda USB na płycie głównej (zamiast
    tego w przednim panelu) też poprawia sytuację.

    No cóż... Digispark zbyt stabilny jednak nie jest.

  • 12. Data: 2021-01-03 20:05:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/05/2019 23:26, Atlantis wrote:
    > Attiny85, korzystające z biblioteki VUSB
    Tu masz fatal:

    http://vusb.wikidot.com/usb-device-classes

    "[...] CDC requires bulk endpoints which are forbidden for low speed
    devices by the USB specification. However, most operating systems don't
    care and CDC works. [...]".

    Ten problem da się częściowo rozwiązać HUBem USB. Ale zawsze może się
    okazać że aktualizacja systemu przyniesie w sobie wycięcie takich
    konfiguracji i przestanie działać.