  • 1. Data: 2019-05-01 21:23:45
    Temat: Eagle PCB - jak usunąć prostokąt?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    panowie, pomocy, zaczynam dopiero i mnie ten program normalnie rozp..la

    Eagle 9.4 free
    Rysuję "z palca" płytkę bo nie da się inaczej.
    Narysowałem prostokąt na TopLayer który w moim mniemaniu miał być padem
    do przylutowania kabelka. Inaczej się nie dało pociągnąć od niego
    sygnału do punktu postawionego obok przekaźnika to postawiłem na nim VIA.
    Ale teraz na podglądzie patrzę.. soldermaska zalała mi ten mój "pad" i
    tak czytam o co chodzi i piszą że nie istnieje żadna inna opcja jak
    tylko wstawić pada z biblioteki WIREPAD.
    No dobra, wymiar największy jest za mały to postawię obok siebie dwa
    pady 5-2/5
    Tylko teraz przydało by się usunąć ten prostokącik na TopLayer co
    narysowałem...

    Próbowałem wszystkiego oprócz skasowania projektu i robienia od nowa
    płytki, i nie potrafię go zaznaczyć. Zaznacza mi wszystko inne ale nie
    te jebane prostokąciki.
    Prawy guzik na nich nie działa, przeciąganie mychą obszaru zaznacza Via
    i tylko to mogę usunąć, nie istnieje ten prostokącik też na liście
    'signals'. Ripup więc kasuje wszystko ale te polygony zostawia. Ripup
    polygonów też nie działa na nie.
    Narzędzie Delete nie widzi go... kompletna dupa i kamieni kupa...
    pomocy.. mam ich 8 do skasowania.

    Albo jak już są nieusuwalne, może da się narysować coś na nich aby nie
    robiło maski tylko traktowało jako pole pocynowane do lutowania?

    PS. czy istnieje w całym internecie jeszcze bardziej nieintuicyjny
    program, jak ten? W Protelu 25 lat temu rysowałem i było prosto, dziś w
    EsyEDA popełniłem rysunek w godzinę a tu siedzę od 4 godzin i jestem w
    połowie - 2 przekaźniki, 8 padów na kabelki, czeka jeszcze dioda i
    rezystor do których po 4 godzinach jeszcze nie doszedłem.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2019-05-01 21:29:21
    Temat: Re: Eagle PCB - jak usunąć prostokąt?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:23, Irokez pisze:

    I tak przy okazji - jak przesunąć narysowaną ścieżkę? Na razie jedyny
    sposób jaki znalazłem to usunąć i narysować od nowa. Nie da się po
    prostu jej złapać, narzędzie Move nie działa - wyświetla "left-click to
    select object to move" ale klikanie po czymkolwiek tylko dzwoni w
    głośnikach.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-05-01 21:38:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:29, Irokez pisze:
> [...]
    > prostu jej złapać, narzędzie Move nie działa - wyświetla "left-click to
    > select object to move" ale klikanie po czymkolwiek tylko dzwoni w

    Kicada sobie zainstaluj i z palca narysujesz, helpa i podręcznik masz w
    programie po polsku.
    http://kicad-pcb.org/download/

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2019-05-01 21:49:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:38, Janusz pisze:

    > Kicada sobie zainstaluj i z palca narysujesz, helpa i podręcznik masz w
    > programie po polsku.

    Narysowałem już w EsyEDA dawno, ale chcę rozgryźć Eagle.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-05-01 22:02:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:29, Irokez pisze:

    I zachciało mi się położyć SMD...
    Wybieram na górze warstwę "16 Bottom" a dioda SMD ląduje na warstwie
    TOP... by ten program uj strzelił.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-05-01 22:45:45
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 01.05.2019 o 21:49, Irokez pisze:

    > ale chcę rozgryźć Eagle.

    Po co?

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2019-05-02 07:51:28
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 1 May 2019 22:45:45 +0200, Kaczin napisał(a):

    > Po co?

    Pewno marzy mu się HDRI...

  • 8. Data: 2019-05-02 15:03:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:49, Irokez pisze:

    > Narysowałem już w EsyEDA dawno, ale chcę rozgryźć Eagle.
    Ale po co? eagle to dno i metr mułu, kicada masz bez ograniczeń
    i jest łatwy do nauki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2019-05-02 16:12:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-02 o 15:03, Janusz pisze:

    > Ale po co? eagle to dno i metr mułu,

    zauważyłem

    > kicada masz bez ograniczeń
    > i jest łatwy do nauki.

    Przeglądając posty gdzie oddać płytkę do zrobienia co nóż ktoś pisze że
    robił w Eagle i wysyłał pliki do płytkarni. Myślałem że ma jakieś
    właściwości "lepsiejsze" pod tym względem.
    Fajny jest podgląd płytki "manufacturing preview" aktualizowany on-line.
    To na nim zauważyłem właśnie jak solder maska pokrywa to czego nie chcę.
    Kikad ma takie coś?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-05-02 17:55:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-02 o 16:12, Irokez pisze:

    > zauważyłem

    > Przeglądając posty gdzie oddać płytkę do zrobienia co nóż ktoś pisze że
    > robił w Eagle i wysyłał pliki do płytkarni. Myślałem że ma jakieś
    > właściwości "lepsiejsze" pod tym względem.
    W kicadzie jest tak samo, generujesz pliki takie jak płytkarnia ma
    wymagania,
    każda daje opis, są też poradniki, nic trudnego, już kupę płytek u dwóch
    chińczyków zrobiłem bez problemu.

    > Fajny jest podgląd płytki "manufacturing preview" aktualizowany on-line.
    Masz normalny podgląd, wybierasz warstwę którą chcesz, a potem
    generujesz gerbery
    i masz jak płytkę.

    > To na nim zauważyłem właśnie jak solder maska pokrywa to czego nie chcę.
    > Kikad ma takie coś?

    Tak masz wszystkie warstwy łącznie z wierceniami. na dodatek możesz na
    solder masce dać swoje
    np napisy i wtedy będziesz miał je bez maski, ja tak podpisuję płytki.

    --
    Pozdr
    Janusz