  • 1. Data: 2019-04-30 10:26:53
    Temat: Producenci elektroniki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak sobie patrze na oferte TME ... skoro jest taka bogata, to musi byc
    zbyt.

    Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?

    J.

  • 2. Data: 2019-04-30 11:23:35
    Temat: Re: Producenci elektroniki
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.04.2019 um 10:26 schrieb J.F.:

    > Tak sobie patrze na oferte TME ... skoro jest taka bogata, to musi byc
    > zbyt.
    >
    > Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?

    Byś się zdziwił, ale my czasami kupujemy w TME, ale nie w Polsce ;-)

    Waldek

  • 3. Data: 2019-04-30 11:51:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-04-30 o 10:26, J.F. pisze:

    > Tak sobie patrze na oferte TME ... skoro jest taka bogata, to musi byc
    > zbyt.
    >
    > Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?

    Zależy o jakim elemencie myślisz.
    Jak np w szynę 16 bit (+ linie sterujące) wstawi się w każdą linię po
    100om 0402 to dla 100 urządzeń potrzeba 2000 rezystorów.
    P.G.

  • 4. Data: 2019-04-30 12:51:49
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Zależy o jakim elemencie myślisz.
    > Jak np w szynę 16 bit (+ linie sterujące) wstawi się w każdą linię po
    > 100om 0402 to dla 100 urządzeń potrzeba 2000 rezystorów.
    > P.G.

    Ale to tylko 20% z całej szpulki :)

    MiSter

  • 5. Data: 2019-04-30 14:54:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Apr 2019 10:26:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?

    W Chinach? :)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-04-30 15:07:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 30.04.2019 o 10:26, J.F. pisze:

    > Tak sobie patrze na oferte TME ... skoro jest taka bogata, to musi byc
    > zbyt.
    >
    > Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?

    Chcesz, żeby ci ktoś listę miast zrobił? Sprawdź sobie producentów
    liczników energii, wodomierzy, domofonów, kas fiskalnych, telebimów i
    reklam LED, podwykonawców dla motoryzacji. A do tego TME nie sprzedaje
    tylko w Polsce.

  • 7. Data: 2019-04-30 15:08:12
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak sobie patrze na oferte TME ... skoro jest taka bogata, to musi byc
    > zbyt.
    >
    > Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?
    >
    > J.

    Wiesz, ja na to patrze troche inaczej: na uzupelnienie zapasu
    TME potrzebuje ponad 10 tygodni (tego typu czasy pojawiaja sie
    jak zabraknie jakies pozycji), zdecydowana wiekszosc pozycji
    jest, a zapasy ktore podaja czesto sa w setkach albo niskich
    tysiacach. Wiec towar schodzi niezbyt szybko. W Europie jest
    sporo malych firm, sa niezalezni naprawicze, sporo hobbystow.
    Skad oni biora elementy? Jedno wyjasnienie ze wiekszosc
    kupuje od Chinczykow. Np. jeden sprzedawca na Aliexpress mial
    10000 zestawow po 100 tranzystorow, to milion sztuk i wyglada
    ze zeszlo w czasie rzedu 2 miesiecy. A takich sprzedawcow
    jest wielu. W porownaniu z tym ilosci w TME sa smiesznie
    male.

    Oczywiscie sprawa zmienia sie jak patrzysz na asortyment,
    TME ma w miare szeroki. Ale kupujac w TME placisz wiecej
    za koszt przechowywania niz za sam element.

    --
    Waldek Hebisch

  • 8. Data: 2019-04-30 16:30:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Apr 2019 15:07:05 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > liczników energii, wodomierzy, domofonów, kas fiskalnych, telebimów
    > reklam LED, podwykonawców dla motoryzacji. A do tego TME nie

    I że chce im się dokładać to tego interesu zamiast produkować w
    Chinach.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-04-30 16:36:23
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 30/04/2019 15:30, Marek wrote:

    > I że chce im się dokładać to tego interesu zamiast produkować w Chinach.

    Krótkie serie nadal opłaca się robić na miejscu. Chinczycy tez w wtym
    pomagają bo całą linię produkcyjną włącznie z pick & place można kupić
    poniżej $10k

    c.

  • 10. Data: 2019-04-30 18:40:57
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > I że chce im się dokładać to tego interesu zamiast produkować w
    > Chinach.

    Równie dobrze możesz zapytać po co kupować w TME skoro u chińczyka jest taniej.