  • 11. Data: 2016-10-16 15:34:58
    Temat: Re: Digital Oscilloscope Kit DSO062
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-16 o 10:56, art pisze:

    > Dziękuję za te informacje, o nie właśnie mi chodziło.
    >
    > Ciekawe, że przy takim gwałtownym rozwoju technologii, konstrukcje
    > porządnych oscyloskopów pozwalających obserwować przebiegi na
    > częstotliwościach rzędu setek MHz są wciąż rarytasem, chyba raczej
    > niedostępnym dla kieszeni zwykłego entuzjasty elektroniki...

    Bo tanie konstrukcje czy to oscyla czy analizatora bazują na szybkim
    USB które dane zapisuje w pamięci kompa, ale cos mają skopane ze
    sterownikami że nie osiągają one deklarownych prędkości.
    ja dla tego salea postawiłem xp-ka czytego od zera na 2 rdzeniowym
    szybkim procku i usb 2.0 i z ledwością uzyskałem 1Ms/s i to
    chimeryczne, a powinienem wyciągnąć 24Ms ;)

    Dlatego normalne konstrukcje mają odpowiednią pamięć na pokładzie
    która jest zapisywana z odpowiednią prędkością próbkowania a na usb jest
    wysyłany obrobiony wynik.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 12. Data: 2016-10-16 17:16:01
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > tak tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę"

    Ale wlasnie mozliwosc skutecznego (a nie jak w p' Insteku) wykrycia
    glitcha stanowi o cenie oscyloskopu. Z tego co sie orientuje, to bez
    24kzł nie ma czego szukac. No chyba, ze chodzi o audio, ale do tego nie
    potrzeba oscylka - to slychac;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2016-10-16 18:05:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, October 16, 2016, 2:29:23 PM, you wrote:

> [...]
    h=base-relevance-ele-1-1-1013&search_scope=category-
    67212&string=Hantek%206022BE
> [...]
    > suwaków, nie ma uśredniania, nie ma możliwości zachowania danych w pliku
    > txt. Co gorzej, wiesza się.
    > Niemniej jednak:
    > 1. Konstrukcja jest solidna.
    > 2. Na płytce jest miejsce na gniazdo zewnętrznego wyzwalania, według
    > danych z netu to działa. Ale trzeba się zastanowić, czy je wlutowywać,
    > ścieżka od gniazdka idzie do nóżki mikrokontrolera, żadnego bufora,
    > nawet diody ograniczającej.
    > 3. Wbrew mojej poprzedniej opinii, to działa i może być użyteczne.
    > Koniecznie jednak trzeba dorobić zewnętrzne zasilanie.

    Tania maszynka i nie ma co mieć wielkich wymagań. Jeśli ktoś
    potrzebuje izolowanego oscyloskopu do PC, to trzeba do chińskich
    przyjaciół zapukać po VDS1022I. Za $140 (+ew. VAT na cle) masz
    oscyloskop dwukanałowy 100 Msps z zakresem napięć ?400V na wejściu, izolowanym USB i
    miarę przyzwoicie działający.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2016-10-16 22:23:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > przyjaciół zapukać po VDS1022I. Za $140 (+ew. VAT na cle) masz
    > oscyloskop dwukanałowy 100 Msps z zakresem napięć ?400V na wejściu, izolowanym USB
    A czy on ma przełączalne dzielniki na wejściu? czy to "cyfrowo" robi, bo
    w parametrach tylko
    wspominają o czułości od 5mV/dz do 5V/dz, ale nie piszą w jakim kroku
    się zmienia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 15. Data: 2016-10-17 09:18:24
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-10-15 o 19:52, janusz_k pisze:

    > Co do próbkowania podobnie jest z Saleae analizatorem stanów, max
    > próbkowanie jakie udaje się uzyskać to kilkadziesiąt kiloherców, o 1Mhz
    > próbkowania można pomarzyć,

    Dobrze, że mój o tym nie wie. Czasami tylko jest problem kiedy podepnę
    go z kilkoma urządzeniami do jednego portu. Wtedy po prostu informuje,
    że trzeba zmniejszyć ilość danych.

  • 16. Data: 2016-10-17 11:21:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-16 o 22:23, janusz_k pisze:

> [...]
    > w parametrach tylko
    > wspominają o czułości od 5mV/dz do 5V/dz, ale nie piszą w jakim kroku

    Na wejściu są dwie kostki, które prawdopodobnie służą do przełączania
    dzielników. Ale wygląda na to, że dwa najczulsze zakresy są wyrabiane
    "cyfrowo". Zanim kupisz, ściągnij sobie soft i pobaw się w trybie demo.
    Będziesz wiedział, czy to Cię satysfakcjonuje.

    P.P.

    P.P.

  • 17. Data: 2016-10-17 11:38:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-17 o 09:18, ww pisze:

    > Dobrze, że mój o tym nie wie. Czasami tylko jest problem kiedy podepnę
    > go z kilkoma urządzeniami do jednego portu. Wtedy po prostu informuje,
    > że trzeba zmniejszyć ilość danych.

    A na jakim systemie działasz? bo ja pod XP-kiem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2016-10-17 11:46:50
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-10-17 o 11:38, janusz_k pisze:

    > A na jakim systemie działasz? bo ja pod XP-kiem.

    XP 32 bit lub win 7 64 bit. Ten pierwszy to dosyć mułowy Core2Duo, ten
    drugi to szybszy i7.

  • 19. Data: 2016-10-17 11:50:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-17 o 11:21, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    >
    > Na wejściu są dwie kostki, które prawdopodobnie służą do przełączania
    > dzielników. Ale wygląda na to, że dwa najczulsze zakresy są wyrabiane
    Możesz napisać co to za kostki? albo co na nich pisze?

    > "cyfrowo". Zanim kupisz, ściągnij sobie soft i pobaw się w trybie demo.
    > Będziesz wiedział, czy to Cię satysfakcjonuje.
    Ale z tego nie zobaczę jak skaluje sygnał na wejściu. Zresztą jak potrzę
    takich oscyloskoppodobnych "wynalazków" jest więcej, i najczęściej są to
    bardzo uproszczone rozwiązania, szczególnie obwodów wejściowych.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2016-10-17 11:53:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "art" napisał w wiadomości grup
    >Ciekawe, czy tylko ciekawostka?
    >http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Ki
    t-DSO062-DIY-Kit-p-981554.html

    W sumie ... ciekawostka.

    Jesli oscyloskop ... taki dla ubogich - napiecie 100mV-50V, 2Ms/s,
    wyswietlacz tego pewnie nie obsluzy z pelna predkoscia, tylko 1 kanal
    (choc opcja laczenia moze byc ciekawa), 256 punktow pamieci ... bardzo
    dla ubogich :-(
    Choc niektorym moze sie przydac i taki.

    Na allegro widze podobny DSO138
    http://allegro.pl/cyfrowy-oscyloskop-dso138-zestaw-m
    ontaz-diy-lcd-i6425797204.html

    i obudowy fajne do tego sa.

    Ale jak ktos mysli o takim oscyloskopie ... to chyba lepsze DSO Nano
    http://allegro.pl/oscyloskop-przenosny-dso201-etui-s
    onda-fv-gw-i6315295140.html

    gdyby mial dwa kanaly ...

    J.