  • 1. Data: 2016-10-14 23:24:03
    Temat: Digital Oscilloscope Kit DSO062
    Od: art <a...@i...com>

    Ciekawe, czy tylko ciekawostka?
    http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit
    -DSO062-DIY-Kit-
    p-981554.html

  • 2. Data: 2016-10-14 23:29:39
    Temat: Re: Digital Oscilloscope Kit DSO062
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-10-14 o 23:24, art pisze:
    > Ciekawe, czy tylko ciekawostka?
    > http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit
    -DSO062-DIY-Kit-
    > p-981554.html

    link się połamał

    http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit
    -DSO062-DIY-Kit-p-981554.html

  • 3. Data: 2016-10-15 14:05:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2016 o 23:29, Tomasz Wójtowicz pisze:
    -DSO062-DIY-Kit-

    > link się połamał
    >
    > http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit
    -DSO062-DIY-Kit-p-981554.html

    Nie wróże temu sukcesu. bałbym się że niedam rady tego poskładać.
    poskładać tak aby działało dobrze. Natomiast osoby które mają dużo
    większą praktykę odemnie, mają oscyloskopy - prawdziwe - a ten jest za
    bardzo badziewiaty. Natomiast ja chętnie bym kupił działającą przystawkę
    do telefonu albo PC, która robi za nawet najprostszy oscyloskop. tak
    tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę" skok napięcia czy cokolwiek szybszego
    niż miernik jest w stanie pokazać.

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-10-15 16:28:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Saturday, October 15, 2016, 2:05:31 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > do telefonu albo PC, która robi za nawet najprostszy oscyloskop. tak
    > tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę" skok napięcia czy cokolwiek szybszego

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&bmatc
    h=base-relevance-ele-1-1-1013&search_scope=category-
    67212&string=Hantek%206022BE

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-10-15 16:44:00
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    ToMasz wrote in <news:ntt61p$bpk$1@dont-email.me>
> [...]
    > do telefonu albo PC, która robi za nawet najprostszy oscyloskop. tak
    > tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę" skok napięcia czy cokolwiek szybszego

    Jesli wystarczy Ci bardzo podla czestotliwosc probkowania, to uzyj Arduino
    + Serial Plotter z Arduino IDE.
    Przy napieciach wiekszych od 5V oczywiscie trzeba podlaczyc przez dzielnik
    napiecia.
    Testowalem, bardzo dobrze pokazuje szum zasilaczy USB.

    http://provideyourown.com/2012/secret-arduino-voltme
    ter-measure-battery-voltage/
    www.instructables.com/id/Secret-Arduino-Voltmeter/

    Kod zrodlowy wklejam POD sygnatura, by latwiej bylo cytowac post ;-) Chyba
    warto zwiekszyc baud rate.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

    int odczytanaWartosc = 0;
    double voltage;

    long readVcc();
    void setup() {
    Serial.begin(9600);
    }

    void loop() {
    //odczytanaWartosc = analogRead(A0);
    voltage = analogRead(A0)*readVcc()/1000.0;
    Serial.println(voltage);
    // delay(100);
    }

    //
    http://hackingmajenkoblog.wordpress.com/2016/02/01/m
    aking-accurate-adc-readings-on-the-arduino/
    long readVcc() {
    long result;
    // Read 1.1V reference against AVcc
    ADMUX = _BV(REFS0) | _BV(MUX3) | _BV(MUX2) | _BV(MUX1);
    delay(2); // Wait for Vref to settle
    ADCSRA |= _BV(ADSC); // Convert
    while (bit_is_set(ADCSRA,ADSC));
    result = ADCL;
    result |= ADCH<<8;
    result = 1125300L / result; // Back-calculate AVcc in mV
    return result;
    }

  • 6. Data: 2016-10-15 16:49:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-14 23:24, art wrote:
    > Ciekawe, czy tylko ciekawostka?
    > http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit
    -DSO062-DIY-Kit-
    > p-981554.html

    Na aliexpress jest tego dziesiątki:

    http://tinyurl.com/huyw722

    Ten dokładnie tez jest i jest tańszy. Jednym się bawiłem (DSO138 bodaj)
    i do Arduino lub audio w sam raz. Jak ktoś chce tanio to czemu nie.

  • 7. Data: 2016-10-15 18:52:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&bmatc
    h=base-relevance-ele-1-1-1013&search_scope=category-

    Coś podobnego sprzedaje Conrad. Niewykluczone, że to jest to samo.
    Katastrofa, wyrzucone pieniądze. Brak dzielników na wejściu, zmiana
    czułości realizowana "zoomem cyfrowym", w konsekwencji zmniejszenie
    rozdzielczości, 20 MHz to hurraoptymizm, można na tym oglądać przebiegi
    o częstotliwości góra kilkuset kHz.

    P.P.

  • 8. Data: 2016-10-15 19:52:37
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-15 o 18:52, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > czułości realizowana "zoomem cyfrowym", w konsekwencji zmniejszenie
    > rozdzielczości, 20 MHz to hurraoptymizm, można na tym oglądać przebiegi

    Co do próbkowania podobnie jest z Saleae analizatorem stanów, max
    próbkowanie jakie udaje się uzyskać to kilkadziesiąt kiloherców, o 1Mhz
    próbkowania można pomarzyć, całe szczęście utopiłem tylko 40zł.
    Dzięki za ostrzeżenie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2016-10-16 10:56:28
    Od: art <a...@i...com>

    Dnia Sat, 15 Oct 2016 19:52:37 +0200, janusz_k napisał(a):

> [...]
    > próbkowanie jakie udaje się uzyskać to kilkadziesiąt kiloherców, o 1Mhz
    > próbkowania można pomarzyć, całe szczęście utopiłem tylko 40zł. Dzięki

    Dziękuję za te informacje, o nie właśnie mi chodziło.

    Ciekawe, że przy takim gwałtownym rozwoju technologii, konstrukcje
    porządnych oscyloskopów pozwalających obserwować przebiegi na
    częstotliwościach rzędu setek MHz są wciąż rarytasem, chyba raczej
    niedostępnym dla kieszeni zwykłego entuzjasty elektroniki...

  • 10. Data: 2016-10-16 14:29:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > czułości realizowana "zoomem cyfrowym", w konsekwencji zmniejszenie
    > rozdzielczości, 20 MHz to hurraoptymizm, można na tym oglądać przebiegi

    Zajrzałem do środka, jest to bardzo proste. Na płytce jest napis DSO6022
    ver. 1.00.2, na obudowie jest Volfcraft DSO-2020USB :-)
    Co ciekawe, jest tam miejsce do wlutowania gniazda zasilającego.
    Zrobiłem to w nadziei, że zmniejszy to zakłócenia. Bingo! Różnica jest
    kolosalna, daje się coś zobaczyć!
    Uwagi:
    1. Jest tylko DC coupling.
    2. Na wejściu są diody limitujące sygnał od zera do około 4V. Ponieważ
    na wejściu jest opornik 9M, po podłączeniu wyższego napięcia sygnał jest
    cięty i nic nie wybucha. Z tym wyższym napięciem jednak bym uważał,
    opornik jest 0604.
    3. Nie ma izolacji galwanicznej USB, masa komputera jest połączona z
    masą przystawki.
    4. Sygnał 1MHz wygląda nawet dość fajnie, powyżej 2MHz robi się sieczka.
    5. Sygnał 50mV 1kHz wygląda przyzwoicie, przy mniejszym sygnale szum
    jest duży.
    6. Soft jest strasznie prymitywny, nie ma scrolla, nie ma zoomu, nie ma
    suwaków, nie ma uśredniania, nie ma możliwości zachowania danych w pliku
    txt. Co gorzej, wiesza się.
    Niemniej jednak:
    1. Konstrukcja jest solidna.
    2. Na płytce jest miejsce na gniazdo zewnętrznego wyzwalania, według
    danych z netu to działa. Ale trzeba się zastanowić, czy je wlutowywać,
    ścieżka od gniazdka idzie do nóżki mikrokontrolera, żadnego bufora,
    nawet diody ograniczającej.
    3. Wbrew mojej poprzedniej opinii, to działa i może być użyteczne.
    Koniecznie jednak trzeba dorobić zewnętrzne zasilanie.
    No to masz nad czym myśleć :-)

    P.P.