  • 1. Data: 2013-07-08 21:26:59
    Temat: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
    sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta
    poza nim.
    Zasady:

    - prędkość przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
    zabudowanym
    - zmiana na wyższy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegów 1-3 i ~2750 dla
    biegów IV-VI
    - przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiąga.
    - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
    sam sposób.

    Przejazd pierwszy z boxem, przejazd drugi bez.

    Wyniki:

    1. Tankowanie 0
    - godzina 14:55 (z FV)

    2. Tankowanie 1 - z Powerbox
    - godzina 17:02 (z FV)
    - kilometry przejechane 144.0km (~144)
    - ilość paliwa 7,62l ON
    - spalanie: 5,29l ON / 100km

    3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
    - godzina 19:11 (z FV)
    - kilometry przejechane 144,1km (~144)
    - ilość paliwa 8,37l ON
    - spalanie: 5,81l ON / 100km

    Wynik: 0,52l mniej na 100km przy zamontowanym boxie.

    ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc
    cięższe auto minimalnie. A teraz tęgie głowy, niech powiedzą "JAK,
    DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_ana
    cron.png (powyższy
    test na 7).

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 2. Data: 2013-07-08 22:01:48
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    O wpływie boxa się nie wypowiem, ale co do tankowań to mi różnie wchodzi
    mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzył żadnego
    zuzycia paliwa. Tankuję zwykle 63litry i wychodzi mi tak że jak na jednym
    tankowaniu spali mi mniej niż pokazuje komputer to na drugim wyjdzie że
    spali więcej niż pokazuje. Ja to tłumacze tym ze raz w zbiorniku mam 70
    litrów a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.

    zatem niedokładność pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robił test na 100km
    to mogłoby wyjść że pali mi 4l lub 6l, jadąc w ten sam sposób więc nie
    wyviągnałbym z tego wniosku

  • 3. Data: 2013-07-08 22:12:04
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
    > sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta

    natomiast co do Twojego testu to jeśli czujesz że jest lepiej a wydałeś
    250PLN to super i trzeba się cieszyc:)

  • 4. Data: 2013-07-08 22:15:15
    Temat: [OT] Re: [Digital Powerbox] wi?ksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze:
    > O wp?ywie boxa si? nie wypowiem, ale co do tankowa? to mi r?nie wchodzi
    > mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzy? ?adnego
    > zuzycia paliwa. Tankuj? zwykle 63litry i wychodzi mi tak ?e jak na jednym
    > tankowaniu spali mi mniej ni? pokazuje komputer to na drugim wyjdzie ?e
    > spali wi?cej ni? pokazuje. Ja to t?umacze tym ze raz w zbiorniku mam 70
    > litr?w a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.
    >
    > zatem niedok?adno?? pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robi? test na 100km
    > to mog?oby wyj?? ?e pali mi 4l lub 6l, jad?c w ten sam spos?b wi?c nie
> [...]

    Mój prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 5. Data: 2013-07-08 22:15:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Monday, July 8, 2013, 9:26:59 PM, you wrote:

> [...]
    > - przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiąga.
    > - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten

    1. Oszacuj błąd tankowania.

    2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek
    wiatru.

    3. Oszacuj wpływ natężenia ruchu w obu kierunkach.

    4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem
    zabudowany/niezabudowany.

    Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające
    z powyższych przyczyn. Metodologicznie do dupy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-07-08 22:19:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Zapomniałem dodać:

    W dniu 08.07.2013 21:26, anacron pisze:
    > (...)
    > 1. Tankowanie 0
    > - godzina 14:55 (z FV)
    >
    > 2. Tankowanie 1 - z Powerbox
    > - godzina 17:02 (z FV)
    > - kilometry przejechane 144.0km (~144)
    > - ilość paliwa 7,62l ON
    > - spalanie: 5,29l ON / 100km

    komputer pokazał 4,9l/100 i 68km/h średnią

    > 3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
    > - godzina 19:11 (z FV)
    > - kilometry przejechane 144,1km (~144)
    > - ilość paliwa 8,37l ON
    > - spalanie: 5,81l ON / 100km

    komputer pokazał 5,5l/100 i 67km/h średnią

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 7. Data: 2013-07-08 22:21:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisał(a):

> [...]
    > cięższe auto minimalnie. A teraz tęgie głowy, niech powiedzą "JAK,
    > DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu

    Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
    box?

    Bo możliwości na dokonanie tego jest kilka - jedne wykończą szybciej
    turbosprężarkę, inne układ tłokowy.
    Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
    w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
    grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
    każdej modyfikacji silnika.

    Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpośrednio albo pośrednio zwiększenie
    ciśnienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sobą konieczność
    odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zużycia
    paliwa, a zbyt mała ilość czybko zużyje silnik (tłok i zawory).
    Stąd potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ciśnienia doładowania i
    temperatury spalin.

    Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
    których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
    o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
    takie aby na pewno bez konsekwencji.

  • 8. Data: 2013-07-08 22:30:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
    > Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
    > box?

    Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
    producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).

> [...]
    > w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
    > grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy

    Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
    bo było mierzone.

> [...]
    > o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to

    I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
    usunąć. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
    nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 9. Data: 2013-07-08 23:02:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a):

    > Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
    > producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).

    box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
    Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
    jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
    zakresach. itp. itd.

    > Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
    > bo było mierzone.

    No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.

    > I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
    > usunąć.

    Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
    Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
    kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
    Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
    innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.

    > Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
    > nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.

    To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
    zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.

    Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał
    po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone.
    Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok.

  • 10. Data: 2013-07-09 02:16:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
    > jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś

    Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
    z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
    się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
    producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
    nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.

    > No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.

    To widzisz jak ja się na tym znam. :)

    > Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.

    Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
    KIA Cee'd/Venga

    > Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
    > kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.

    Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
    stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
    myślał, że ten typ tak ma.

> [...]
    >
    > To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
    > zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.

    Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
    około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
    czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
    90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
    Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.

    Np.

    http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-c
    rdi-hesitation-when-accelerating.html

    lub

    http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-po
    wer-acceleration-problem_topic13587.html

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza