  • 1. Data: 2013-07-08 10:59:28
    Temat: Nawigacja w Audi A4B6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Zastanawiam się czy jest sens uruchamiania wbudowanej nawigacji
    "Navigation Plus" w moim samochodzie. W tej chwili brakuje mi płyty z
    mapami i oprogramowania w innym języku niż niemiecki. Koszt uruchomienia
    to około 250zł.

    Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

    Piotr Klimek
    Audi A4 B6 3.0 Quattro

  • 2. Data: 2013-07-08 11:19:31
    Temat: Re: Nawigacja w Audi A4B6
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-08 10:59, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > to około 250zł.
    >
    > Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

    Nijak, zbędny ficzer.

    Lewis

  • 3. Data: 2013-07-08 11:30:35
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 8 Jul 2013 08:59:28 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

    Hej,
    > Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

    Każda nawigacja fabryczna będzie uboższa w porównaniu do tej "zewnętrznej".
    Często brakuje ładnego widoku "pseudo 3d", prowadzenia po konkretnym pasie
    ruchu.
    Moja (c4 z 2009) daje radę i nigdy mnie nie zaprowadziła na manowce, ale
    jest toporna w wyglądzie i trzeba się z tym pogodzić.

    Za to nie mam potrzeby przyklejania jakiegoś klamota na szybie itp.
    Coś za coś.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-07-08 12:26:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Klimek wrote:
> [...]
    > uruchomienia to około 250zł.
    >
    > Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

    imho ma jedną zasadniczą zaletę... jest wbudowana, prawdopodobnie masz
    sterowanie z kierownicy albo z panelu pod prawą ręką, czyli możesz nią
    operować podczas jazdy.

    ponadto żaden smieć nie wisi na szybie.

  • 5. Data: 2013-07-08 14:56:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl>

> [...]
    > jest toporna w wyglądzie i trzeba się z tym pogodzić.
    >
    > Za to nie mam potrzeby przyklejania jakiegoś klamota na szybie itp.

    I nie można wgrać tam czego bądź ?

  • 6. Data: 2013-07-08 14:56:27
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > to około 250zł.
    >
    > Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

    Brat kupował do A4 z 2002r w ASO 1.9TDI 3 lata temu i w sumie nie korzysta
    z tego
    kupił w końcu garmina :) a kilka stówek zapłacił w ASO za same CD

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-07-08 15:18:16
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 8 Jul 2013 14:56:27 +0200) ktos podajacy sie za AT
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Brat kupował do A4 z 2002r w ASO 1.9TDI 3 lata temu i w sumie nie korzysta
    > z tego
    > kupił w końcu garmina :) a kilka stówek zapłacił w ASO za same CD

    Automape na palmtopie już posiadam a z tą nawigacją i tak muszę coś zrobić
    bo tam jest sporo innych opcji zintegrowanych a w tej chwili jest tam tylko język
    niemiecki, którego nie znam. Dam jej szansę.

    Piotr Klimek
    Audi A4 B6 3.0 Quattro

  • 8. Data: 2013-07-08 15:18:34
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 8 Jul 2013 14:56:01 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > I nie można wgrać tam czego bądź ?
    Raczej nie. Jest bezpośrednie powiązanie pomiędzy firware samego sprzętu a
    nośnikiem z mapami. Tak naprawdę do użytku pakujesz w paszczę SD kartę z
    jakąś tam wersją map i to bangla.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2013-07-08 17:48:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości
> [...]
    >jest toporna w wyglądzie i trzeba się z tym pogodzić.
    >Za to nie mam potrzeby przyklejania jakiegoś klamota na szybie itp.

    No, akurat ogladalem pare innych w samochodach:
    -dobrze umieszczone, widac w sloncu (bo zacienione) itp,
    -widok 3D jak najbardziej maja (choc ja akurat wole 2D).
    co wiecej - maja szeroki ekran i dwa widoki.
    I widok wcale nie jest toporny.
    -obsluga z galki przy kierownicy lub zmiany biegow ... i to akurat
    moze byc toporne, jak trzeba po literce trafiac.
    No i reszta intefejsu tez do galki przystosowana, nie ma nic "na jeden
    klik".

    -moze byc zintegrowana z radiem, drogomierzem, itp - a wiec TMC (ale
    nie u nas), nawigacja w tunelach itp.

    -rocznik tego audi ? Im starsze, tym mniej sensowna mapa Polski, i
    mniejsza szansa dokupienia aktualnych map.
    A u nas trzeba teraz jezdzic z najnowszymi ...

    Mocno zalecalbym najpierw skopiowac/pozyczyc ta plyte i sprawdzic co
    potrafi.

    J.

  • 10. Data: 2013-07-08 22:04:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl>

    > Raczej nie. Jest bezpośrednie powiązanie pomiędzy firware samego sprzętu a
    > nośnikiem z mapami. Tak naprawdę do użytku pakujesz w paszczę SD kartę z
    > jakąś tam wersją map i to bangla.

    Ja rozumiem, że producent zabezpiecza swoje oprogramowanie, ale to nie
    wyklucza wgrywania czegoś zupełnie innego stąd pytam, może ktoś wie co tam w
    środku siedzi.