  • 11. Data: 2020-05-04 13:55:37
    Temat: Re: DipTrace - prośba o opinię
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 05:12, sundayman pisze:

    > Chodziło mi oczywiście o to;
    >
    > https://www.altium.com/circuitmaker/overview/

    Na szybko znalazłem tylko info, że 16 warstw i bez limitu rozmiaru
    płytki, ale żadnych informacji czy są jakieś inne limity, ani
    jednoznacznego zapewnienia, że ich nie ma.

    Altium o ile wiem jest lepszy od KiCada. Jak to się przekłada na
    Circuitmaker to nie wiem.

    Ja tam planuję zostać przy KiCadzie.
    P.G.

  • 12. Data: 2020-05-04 15:12:02
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 04/05/2020 07:38, pytajacy wrote:
    > Zainstalowałem tego KiCAD-a, ten interaktywny router wygląda ciekawie.
    > KiCAD wydaje się aktualnie najbardziej sensownym programem.
    > Zawartość bibliotek jest wręcz imponująca.
    >
    > pytajacy

    Już kiedyś tutaj wspominałem i na prawdę warto spojrzeć...:

    https://easyeda.com/

    Niby zabawka ale można tworzyć na prawdę ciekawe projekty...
    Można też zaimportować rzeczy z Altium, Kicad i Eagle.

    ps - projekty mogą być prywatne ale już biblioteki to chyba nie. Dzięki
    temu każdy może korzystać z bibliotek juz stworzonych przez innych.

    Oczywiście plusem jest to że płytkę można od razu zamówić w JLCPCB a
    częsci z LCSC

    c.

  • 13. Data: 2020-05-04 15:22:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-04 o 08:32, pytajacy pisze:
    > Wszystko fajnie w tym CircuitMaker tylko szkoda że projekty trzeba trzymać w
    chmurze i je udostępniać.

    Po pierwsze, nikt ci nie każe projektów tak opisywać, żeby były
    zrozumiałe. Raczej z ciekawości "co to jest" nikt nie będzie robił
    twoich projektów :)

    A po drugie - wydaje mi się, że kiedyś widziałem jakiś opis, jak trzymać
    projekty offline. Nie pamiętam dokładnie ale coś takiego chyba było...

    Po trzecie - to jest a'la Protel. Jak się zna Protela to jest zaleta.

    No ale oczywiście - ideał toto nie jest. Żeby mieć ideał trzeba wybulić
    jakieś 20 tysi (czy ile tam teraz Altium kosztuje). Szkoda, że nie mają
    jakichś limitowanych np. ilością warstw wersji dla małych firm.

  • 14. Data: 2020-05-04 15:29:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 04.05.2020 15:22, sundayman wrote:

    > No ale oczywiście - ideał toto nie jest.

    Zwłaszcza gdy firmie się znudzi utrzymywanie tej chmury i pewnego dnia
    twoje projekty znikną.

  • 15. Data: 2020-05-04 18:45:38
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Altium o ile wiem jest lepszy od KiCada. Jak to się przekłada na Circuitmaker
    > to nie wiem.

    Panowie, jest jeszcze DesignSpark
    https://www.rs-online.com/designspark/pcb-software. Całkiem poważny
    program i za darmo. No dobra, trzeba sie zarejestrować. Tu można
    zobaczyć z czym to się je https://www.youtube.com/watch?v=DQUdTe_IKSE.
    A dla poszukujących eksperymentatorów wymyślono TopoR
    http://www.eremex.com/products/topor/.
    Wojtek

  • 16. Data: 2020-05-05 14:01:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zwłaszcza gdy firmie się znudzi utrzymywanie tej chmury i pewnego dnia
    > twoje projekty znikną.

    tu jest jakiś tutorial

    https://circuitmaker.com/forum/posts/213465/1

    nie próbowałem więc nie wiem czy to działa.