  • 91. Data: 2018-12-04 12:00:22
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pu5lrd$lua$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 04.12.2018 o 10:10, J.F. pisze:

    >No bada - jak robią krajówki, to zapewne całość - z chodnikami,
    >sygnalizacją, oświetleniem i DDR.

    Pewnie tak, ale czy sa krajowki z DDR ? Kilka chyba jest.

    We Wroclawiu zdecydowanie odmowili udostepnienia mostu rowerzystom.
    Ale to most autostradowy.

    >Może - było w linkach, które cytowałeś. Powiem więcej - rozrzutność
    >to jest zrobienie kostki na 5cm piachu. Już lepiej wogóle nie robić.

    Tak mi sie wydaje ze chodniki i parkingi tak robili i dziur jeszcze
    nie ma.

    >>> http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Rys
    .-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bcie
    %C5%BCki-rowerowej.jpg
    >>> http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi/
    .2015/15/rys_4.jpg

    >Z tego co powyżej - podsypka cemetowo pisakowa + tłuczeń.

    o podsypce tam nic nie pisza :-)

    >Grubością.

    A jakie ma znaczenie ?
    Bo tak w ogolnosci to nie bardzo widze wplyw wielkosci na zachowanie -
    w przektoju to samo, tylko skala inna :-)

    No dobra, chodze po plazy to sie piasek zapada (lekko), chodze po
    torach kolejowych, to kamienie sie nie zapadaja.

    >Chcesz coś odkrywać trzeci raz. Na początku zaobserwowali to
    >Rzymianie, Potem pan McAdam i od tego czasu tak właśnie robi się
    >drogi. W skróci z tego samego powodu dla którego nie kładzie się
    >torów kolejowych na piasku.

    Ale ja o tej podsypce z lamanego kruszywa.
    Taka jest w projekcie, to w czym problem podsypac pozniej, po jakis
    pracach ?

    J.

  • 92. Data: 2018-12-04 12:05:02
    Od: p...@g...com

    --Kostka jest do dupy na DDR i koniec.

    cena czyni cuda i bedzie kostka :-)

    --Narszszcze pod dwóch dekadach badań i testów do tego doszli.

    kto ?

    --A mnie twoja. Dostałeś dane i co jeszcze chcesz? Możesz twierdzić, że
    wywalanie kasy na DDR których roweerzyści unikają jest rozsądne. Ja twierdzę, że nie.

    chodnikowcy i tak beda zasuwac po chodniku, pampersiarze po ulicach wqrwiajac
    kierowcow ale spora czesc rowerzystkow korzystka z polbrukowych sciezek i nie widzi w
    tym problemu

  • 93. Data: 2018-12-04 12:09:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 12:00, J.F. pisze:

    > Pewnie tak, ale czy sa krajowki z DDR ? Kilka chyba jest.

    Zapewne całkiem sporo. Przecież przechodzą przez miasta.

    > We Wroclawiu zdecydowanie odmowili udostepnienia mostu rowerzystom.
    > Ale to most autostradowy.

    A w Warszawie na Grota zrobili w czasie remontu DDR.

    > Tak mi sie wydaje ze chodniki i parkingi tak robili i dziur jeszcze nie ma.

    Zależy kiedy. Kiedyś robili na piasek, teraz nawet do pod kostkę dodają
    cementu.

    > o podsypce tam nic nie pisza :-)

    Piszą. Przyjrzyj się legendzie w drugim linku. W pierwszym to otwartym
    tekstem piszą z czego się podbudowa składa.

    > Ale ja o tej podsypce z lamanego kruszywa.
    > Taka jest w projekcie, to w czym problem podsypac pozniej, po jakis
    > pracach ?

    W tym, że ciężko to zrobić równo z sąsiednią jak nie możesz ubić razem z
    nią. Być może sie da, ale u nas się nie udaje. Praktika jebiut teoriu.

    Shrek

  • 94. Data: 2018-12-04 12:14:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 12:05, p...@g...com pisze:
    > --Kostka jest do dupy na DDR i koniec.
    >
    > cena czyni cuda i bedzie kostka :-)

    Ale ona wcale nie jest tańsza, ba jest droższa. To jest w tym najlepsze;)

    > --Narszszcze pod dwóch dekadach badań i testów do tego doszli.
    >
    > kto ?

    Samorządy, gdaka. Generalnie ci co ustawiają przetargi. W DC już wogóle
    się nie robi ścieżek z kostki. Gdzie indziej też nie zaobserwowałem
    nowych kostek.

> [...]
    kierowcow ale spora czesc rowerzystkow korzystka z polbrukowych sciezek i nie widzi w

    No tak - nic nie da sie zrobić. No trudno;)

    Shrek

  • 95. Data: 2018-12-04 13:31:36
    Od: p...@g...com

    --Ale ona wcale nie jest tańsza, ba jest droższa. To jest w tym najlepsze;)

    aha widzialem te kalkulacje ... jesli na jakims zadupiu chcesz polozyc kawalek
    sciezki to wykonawca asfaltowej na bank bedzie drozszy nic Ciec & Malina
    zatrudniajacy 3 Ukraincow na placy min.
    poza tym oprocz budowy sa jeszcze koszta ew. napraw ktore wykonawca sobie oczywiscie
    uwzgledni albo odwali po prostu odwali kaszane:

    http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1,34939,1749278
    1,Znow_polbruk_na_drodze_rowerowej___To_tylko_tymcza
    sowe.html

    --Samorządy, gdaka. Generalnie ci co ustawiają przetargi.

    z cudzych pieniedzy to masz u mnie asfalt powlekany zlotem :-)

    PS teraz mala probka manipulacji:

    6. METODOLOGIA SPRAWDZANIA JAKOŚCI SYSTEMU:

    Jakość nawierzchni:

    badanie drgań podczas jazdy na wyznaczonej trasie przy pomocy roweru bez amortyzacji
    i maksymalnie napompowanych opon semislick 28 cali 700x35

    i to wszystko w kraju gdzie kroluje MTB/full z 2-3 atm :-) doprawdy zenujace chyba
    nawet bardziej niz te wymiotujace dzieci :-)

  • 96. Data: 2018-12-04 13:36:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-04 o 13:31, p...@g...com pisze:
> [...]
    sciezki to wykonawca asfaltowej na bank bedzie drozszy nic Ciec & Malina

    Cieć & Malina w ogóle nie położy, bo brukarzy za 1700zł nie znajdzie.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2018-12-04 13:41:04
    Od: p...@g...com

    --Cieć & Malina w ogóle nie położy, bo brukarzy za 1700zł nie znajdzie.

    w miescie nie, ale pod Choszcznem (zachodniopomorskie) tyle im placa, potem bus 1h do
    Szczecina i juz klada podjazd w cenie nie do pobicia przez lokalsow

  • 98. Data: 2018-12-04 13:45:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 13:31, p...@g...com pisze:
> [...]
    sciezki to wykonawca asfaltowej na bank bedzie drozszy nic Ciec & Malina

    Masz rację - to jest argument, że na wiosce sasza zrobi taniej. To moze
    budujmy też bez faktury i projektu - powie się saszy że ma być stąd do
    tamtąd i bedzię jeszcze taniej.

    > poza tym oprocz budowy sa jeszcze koszta ew. napraw ktore wykonawca sobie
    oczywiscie uwzgledni albo odwali po prostu odwali kaszane:

    Kostka jest mniej trwała niż asfalt. Więc io koszty napraw są niższe niż
    odbudowa drogi co 5 czy 10 lat.

    > http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1,34939,1749278
    1,Znow_polbruk_na_drodze_rowerowej___To_tylko_tymcza
    sowe.html

    Ale przecież to nie wykonawca ściezki pokpił sprawę. Też argument -
    zróbmy od razu źle, to jak będą kładli rurę to będą mnieli mniej do
    spieprzenia;)

    > --Samorządy, gdaka. Generalnie ci co ustawiają przetargi.
    >
    > z cudzych pieniedzy to masz u mnie asfalt powlekany zlotem :-)

    Jeszcze raz - asfalt jest tańszy. Ponadto co to za argument, że z
    cudzych pieniędzy - tym bardziej należy robić dobrze. Jak sobie za swoje
    zrobisz substandardową droge to twoj problem. Jak robisz za publiczne,
    to ma być właśnie dobrze.

    No i co? Chyba dobrze, że robią równe?

    Shrek

  • 99. Data: 2018-12-04 13:48:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zapewne całkiem sporo. Przecież przechodzą przez miasta.

    Ale to nie wiem na jakiej zasadzie.
    GD robi, miasto robi a GD placi/doklada sie ?

    Bo chocby tramwaje ...

    Ale chocby ten Hel, czy stara droga Wroclaw-Trzebnica
    https://goo.gl/maps/Cd3WTAERWBJ2

    20 km barierek - i kto za to zaplacil :-)

    >A w Warszawie na Grota zrobili w czasie remontu DDR.

    Ale czy to most autostradowy ? Na autostradzie rowerem nie wolno i
    tego sie GD trzyma :-)

    >Zależy kiedy. Kiedyś robili na piasek, teraz nawet do pod kostkę
    >dodają cementu.

    >Piszą. Przyjrzyj się legendzie w drugim linku. W pierwszym to
    >otwartym tekstem piszą z czego się podbudowa składa.

    A faktycznie - w koncu sie dopatrzylem.

    Czyli chodnik na podsypce cementowo-piaskowej, a DDR
    asfaltowo-grysowa, razem 7cm ?

    >W tym, że ciężko to zrobić równo z sąsiednią jak nie możesz ubić
    >razem z nią. Być może sie da, ale u nas się nie udaje. Praktika
    >jebiut teoriu.

    Oj tam, drobna nierownosc az tak bardzo nie przeszkadza.
    A pewnie daje sie zejsc do paru mm roznicy.

    J.

  • 100. Data: 2018-12-04 14:37:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 13:48, J.F. pisze:

    > Ale to nie wiem na jakiej zasadzie.
    > GD robi, miasto robi a GD placi/doklada sie ?

    Podejrzewam, że jak robią drogę albo remont w zabudowanym, to po prostu
    robia i ścieżkę z automatu. windy w wiaduktach nad S8 w warszawie są
    gdaki - wiem, bo nie działają i mi UM odpisał, że przekazali.

    > Bo chocby  tramwaje ...

    Co tramwaje?

    > Ale czy to  most autostradowy ? Na autostradzie rowerem nie wolno  i
    > tego sie GD trzyma :-)

    Szybkoruchowy.

    > Oj tam, drobna nierownosc az tak bardzo nie przeszkadza.
    > A pewnie daje sie zejsc do paru mm roznicy.

    Drobna obcierka też w samochodzie nie przeszkadza, a jednak jak ktoś
    zarysuje, to domagasz się naprawy albo wynagrodzenia? Ktos dostaje
    ścieżkę równą żeby sobie ułożyć kabel, ma oddać równą a nie "ale panie
    to nie przeszkadza w jeździe".

    Shrek