  • 1. Data: 2018-11-29 21:18:21
    Temat: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Gdy krytykowałem tak zachowujących się rowerzystów spotkałem się z
    nawoływaniem od kilku z Was o tolerancję. Właśnie znalazłem skrajny
    przypadek:

    https://youtu.be/Gu1EgYaba7k?t=407

    Czy tu również uważacie, że kierowca auta nie wykazał się tolerancją?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-11-29 21:52:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.11.2018 o 21:18, Marek S pisze:
> [...]
    > przypadek:
    >
    > https://youtu.be/Gu1EgYaba7k?t=407
    >
    > Czy tu również uważacie, że kierowca auta nie wykazał się tolerancją?

    ta sytuacja niema nic wspólnego z tolerancją. jazda wzdłuż ścieżek to
    jedno, a jazda nocą bez oświetlenia to drugie. powinien wyjść z auta,
    poprosić aby gośćiu grzecznie czekał na przyjazd poilcji, a jak "batman"
    próbowałby uciekać - rozjechać go i zażądać odszkodowania od niego lub
    spadkobierców.

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-11-29 21:53:40
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 29 listopada 2018 14:18:26 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > przypadek:
    >
    > https://youtu.be/Gu1EgYaba7k?t=407
    >
    > Czy tu również uważacie, że kierowca auta nie wykazał się tolerancją?

    Oj tam. Nieoswietlony byl. To ze nie na sciezce to malo wazne.
    Jechal jak debil i tyle.
    Kierowca ma nie wjezdzac w przeszkody jakiego rozmiaru i charakteru by nie byly.
    W tym rowniez w rowerzystow, pijakow, cegly, galezie czy dziki.

    To ze kierowcy sie przyzwyczaili ze na drodze takich obiektow wiele nie zmienia. No,
    zmienia to ze sie ich nikt nie spodziewa ale obowiazek uwazania na nie nie zniknal.

    Ten gostek po prostu nie dbal o zycie bo ani odblasku nie mial ani lampki ani nawet
    rozumu bo mogl se jechac po sciezce (choc nie wiadomo w jakim ona tam jest stanie).

    Nie widze powodu do flejma :)

  • 4. Data: 2018-11-29 22:12:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ten gostek po prostu nie dbal o zycie bo ani odblasku nie mial ani lampki

    Miał białe podeszwy ;)

  • 5. Data: 2018-11-30 08:01:15
    Od: p...@g...com

    tel na 112 zeby sciagneli batman zanim cos go rozsmaruje i nagranie na skrzynke
    policji jakby kombinowal i mandatu nie chcial przyjac

    ps takie czubki sa niebezpieczne bo mniej doswiadczony kierowca mogl instynktownie
    odbic w lewo na czolowke

  • 6. Data: 2018-11-30 11:04:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przypadek:
    >https://youtu.be/Gu1EgYaba7k?t=407
    >Czy tu również uważacie, że kierowca auta nie wykazał się tolerancją?

    Nieoswietlonym rowerzystom mowimy stanowcze nie :)

    Ten jakas lampke mial, ale czy na stale, czy z reki swiecil ?

    Natomiast ... skad ta niechec do sciezek ?
    To chyba nie jest normalne ... a moze jednak uzasadnione ?

    Np. za duzo tam rowerzystow bez swiatel :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-11-30 13:10:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-30 o 11:04, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast ... skad ta niechec do sciezek ?
    > To chyba nie jest normalne ... a moze jednak uzasadnione ?

    U mnie w maju w miasteczku zginął jeden, a drugi - ciężko ranny. Jechali
    wieczorem 2 m obok szerokiej, pustej i doskonale oświetlonej ścieżki
    rowerowej...
    Kiedyś dyskutowałem z takim zajadłym pedalarzem, dla którego ujmą jest
    jazda po ścieżce, bo po niej to jeżdżą tylko dzieci i babcie na bazar.
    Pokonał mnie argumentem, że "ma 8 atmosfer w oponie" i musi jechać po
    asfalcie, choćby był nie wiem jak dziurawy. To tak, jakby jechać autem
    150 km na godz. po mieście i uzasadniać to faktem, że się kupiło
    sportowy samochód i inaczej nie można.
    U mnie to nie tylko rowerzyści lecą po dość ruchliwej ulicy, ale także
    rolkarze. Straż miejska ma to w d..., policja nie wyłazi ze swojego
    komisariatu. Jak tu mieszkam 15 lat - nie widziałem ani razu policjanta
    ani strażnika pieszo na patrolu. Jest tu komisariat i policji, i straży.
    T.

  • 8. Data: 2018-11-30 14:06:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Kiedyś dyskutowałem z takim zajadłym pedalarzem, dla którego ujmą
    >jest jazda po ścieżce, bo po niej to jeżdżą tylko dzieci i babcie na

    W dzien moze to i argument, jak sie chce 40 jechac, ale w nocy ...

> [...]
    >autem 150 km na godz. po mieście i uzasadniać to faktem, że się
    >kupiło sportowy samochód i inaczej nie można.

    W samochod uwierze ... to moze rowerowi cos przeszkadza.
    Np szczeliny miedzy kostkami ...

    >U mnie to nie tylko rowerzyści lecą po dość ruchliwej ulicy, ale
    >także rolkarze. Straż miejska ma to w d..., policja nie wyłazi ze
    >swojego komisariatu.

    No ale rolkarzowi na DDR nie wolno ... chyba nie wolno, a po ulicy
    wolno ... chyba wolno, jako pieszemu :-)

    No i im kostka moze przeszkadzac.

    J.

  • 9. Data: 2018-11-30 15:32:25
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 listopada 2018 04:05:57 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Natomiast ... skad ta niechec do sciezek ?
    > To chyba nie jest normalne ... a moze jednak uzasadnione ?

    Nie jest. Ale tu gra role fakt ze takie filmiki wpadaja w internet bo sa ciekawe a
    nikt nie nagrywa jak ktos po sciezce jedzie.

    Patrzac na liveleak tez mozna miec przeswiadczenie ze caly swiat tylko ginie.

    Jak jezdzilem i jezdze sciezkami to widze duzo osob ktore z nich korzystaja i pare
    ktore je omijaja. Pare czyli raz na pare dni jednego czy dwu.
    Przy kilkunastu jadacych po sciezkach codziennie.

    > Np. za duzo tam rowerzystow bez swiatel :-)

    A to inna inszosc.
    I uzasadnil bym ten fakt tym ze czesto ci rowerzysci zakladaja ze to ini beda
    zachowywac sie defensywnie wiec kierowca nie musi ich widziec bo to oni zadbaja o to
    aby ich nie rozjechal.

    Tyle ze to w pewnych kluczowych sytuacjach nie dziala...

  • 10. Data: 2018-11-30 15:35:02
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 listopada 2018 06:11:00 UTC-6 użytkownik T. napisał:

> [...]
    > Pokonał mnie argumentem, że "ma 8 atmosfer w oponie" i musi jechać po
    > asfalcie, choćby był nie wiem jak dziurawy.

    gupio gada.

    Ja slyszalem ze zle sie jezdzi po kostce i w sumie troche racji w tym jest. Jak sie
    jedzie goralem czy kolarka bez amortyzacji przedniego kola to nadgarstki cierpia od
    wibracji. Mnie tam nie boli bo jezdze trekingami czy rowerami "comfort" wiec nie
    jestem az tak pochylony ale jestem w stanie sobie wyobrazic ze ktos starszy albo z
    zuzytymi stawami moze narzekac.