  • 11. Data: 2023-07-13 22:46:14
    Temat: Re: Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 21:50:34 UTC+2 a a napisał(a):
> [...]
    miesięcznych, do 50gr zamiast 5gr?

    > Stoen to OEN
    > i zarabia na licznikach smart DC, czyli planuje na ładowarkach do samochodow.
    >
    > Ale jak można życ w 3.świecie z licznikami, które nie są zgodne z normami
    metrologii, bo nie sa certyfikowanymi urządzeniami pomiarowymi.

    > Pewnie ktoś kupił tanie liczniki z Chinach za grosze i obdarował wszystkich
    Kowalskich darem,
    > aby nie mogli kontrolować dziennego, nocnego zużycia prądu
    >
    > a zaokrąglenie do pelnego kWh ma wartośc dzisiaj nawet 1,30zł
    >
    > Kasy Biedrony nie zaokrąglają cen, opłat, rachunków do pełnego złotego
    >
    > Czy za miesiąc Tauron wymieni liczniki na certyfikowane, dokladne liczniki energii
    ?

    Zapewne są certyfikowane i dokładne.
    Jak nie to zgłaszaj do UOKiK.

    I nikt ci do 1,30zł nie zaokrągla - a na pewno nie w taki sposób byś coś stracił.
    A nawet zyskujesz, bo to "do 1,30zł" dopłacisz za miesiąc/pół roku/rok.
    W każdym zaś razie za daną kWh zapłacisz tylko raz.

    Jak chcesz kontrolować licznikiem dzienne/nocne zużycie to zmień na G12 (lub G12W),
    przy okazji jeszcze na 12-miesięczne rozliczanie - zaoszczędzisz.

    A jak w ogóle ten twój "zły" licznik wygląda z mordy?
    Daj fotkę albo linka.

  • 12. Data: 2023-07-13 22:48:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > W Ameryce jest D.C.

    Za czasów Edisona w Ameryce było DC. W gniazdkach. I liczniki energii
    elektrycznej działające na zasadzie elektrolizy. Ważyło się elektrodę,
    z której ubywało metalu.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2023-07-14 06:53:49
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > W Ameryce jest D.C.

    czyli pozostaje tylko prad staly, ale takich miejsc na swiecie juz chyba
    nie... a nie zaraz, ma sie przeprowadzic do tramwaju?

  • 14. Data: 2023-07-14 07:26:09
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Za czasów Edisona w Ameryce było DC. W gniazdkach. I liczniki energii
    > elektrycznej działające na zasadzie elektrolizy. Ważyło się elektrodę,
    > z której ubywało metalu.

    Chyba nie załapałeś:)
    Default City, stare określenie Warszawy na grupach, chyba zaczęło się od
    samochodów?
    Dlatego czasem w mojej sygnaturce pojawia się DC, ale z Waszyngtonem nie
    mam to nic wspólnego:)

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 15. Data: 2023-07-14 08:54:33
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 14.07.2023 o 07:26, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > samochodów?
    > Dlatego czasem w mojej sygnaturce pojawia się DC, ale z Waszyngtonem nie

    z samego rana pite? w sumie jako putinowiec masz powody

  • 16. Data: 2023-07-14 09:53:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Ghost <g...@h...net> napisał(a):
    > z samego rana pite? w sumie jako putinowiec masz powody

    Wytłumaczył Ci użyte określenie. Czego nie rozumiesz?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2023-07-14 09:58:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Ghost <g...@h...net> napisał(a):
    > czyli pozostaje tylko prad staly, ale takich miejsc na swiecie juz chyba
    > nie... a nie zaraz, ma sie przeprowadzic do tramwaju?

    Nie zostaje tylko prąd stały. Jest jeszcze Warszawa, domyślne miasto. Jak w
    Polsce ktoś mówi o jakimś mieście, ale nie podaje jego nazwy, to na 99% mówi
    o Warszawie. Stąd żartobliwe Default City. Domyślam się, że czepiasz się
    kropek. Więc żart, jako coś nieformalnego, nie ma ustalonej pisowni. Więc
    District Columbia odrzucamy, ale oprócz Direct Current może być też Default
    City.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2023-07-14 14:35:19
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Wytłumaczył Ci użyte określenie. Czego nie rozumiesz?

    naprawde potrzebowales tego tlumoczenia? musisz byc bardzo mlody

  • 19. Data: 2023-07-14 14:40:27
    Od: Ghost <g...@h...net>

> [...]
    > czepiasz się kropek. Więc żart, jako coś nieformalnego, nie ma ustalonej
    > pisowni. Więc District Columbia odrzucamy, ale oprócz Direct Current

    Zadne kropki panie - widze, ze potrzebujesz tlumoczenia: tylko
    warsiawiakom (specyficzny typ warszawiaka) sie zdaje, ze warszawa to
    jakis ogolny default jest. Nie, nie jest.

  • 20. Data: 2023-07-14 14:44:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 13 July 2023 at 22:46:15 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    przy okazji jeszcze na 12-miesięczne rozliczanie - zaoszczędzisz.

    > A jak w ogóle ten twój "zły" licznik wygląda z mordy?

    \Licznik z mordy wygląda groźnie

    i taryfa jest G12w

    ale licznik nie ma dokladności urządzenia pomiarowego
    i zaokrągla do pelnych 1 kWh

    jak go zmienić na dokładny miernik, niewadliwy ?

    Jak kontrolujesz nocne zużycie z dokladnością do 0,01 kWh ?