  • 1. Data: 2011-10-09 08:39:32
    Temat: Dlaczego nie ma multilogingu?
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Zastanawiam się ostatnio dlaczego w dzisiejszych czasach nasi operatorzy
    GSM/3G nie zrealizowali jeszcze czegoś takiego, jak multilogowanie do
    sieci. W VoIP mam coś takiego od dawna - w domu mam sprzętowy telefon
    SIP, na smartfonie dodatkowo odpalony SIPdroid i wcale się nie gryzą.
    Gdy ktoś do mnie dzwoni - dzwonią obydwie "słuchawki" i mogę odebrać tą,
    która akurat jest pod ręką.
    To samo dotyczy Skype'a - nie ważne na ilu komputerach się zaloguję,
    program działa na każdym z nich. O systemach IM nawet nie wspomnę.

    O ile łatwiejsze życie byłoby, gdyby dało się zrobić coś takiego:
    Normalnie, na co dzień używam swojego smartfona. Wychodząc na rower
    wyciągam starą Nokię, tudzież Samsunga Solida albo jeszcze coś innego o
    bardziej "topornej", wytrzymalszej konstrukcji. Włączam urządzenie,
    które równolegle loguje się w sieci i od tego czasu mogę obsługiwać swój
    numer na obydwu. DO tego karta SIM z tym samym numerem siedzi w jakimś
    netbooku/tablecie i korzysta sobie, który korzysta sobie z tego samego
    pakietu Internetowego co telefony, a w przypadku otrzymania SMS-a
    również mi go wyświetli.

    Albo chociaż zejdźmy trochę niżej z wymaganiami. Niechby operator
    pozwalał jedynie na wyrobienie sobie drugiej karty SIM i używanie jej w
    innym urządzeniu, przy czym jego włączenie powoduje automatyczne
    wylogowanie tego poprzedniego.

    Czy faktycznie kwestie techniczne nie pozwalają na coś takiego? Jak
    długo użytkownik będzie zmuszony otwierać telefon i żonglować kartami SIM???

  • 2. Data: 2011-10-09 09:17:42
    Temat: Re: Dlaczego nie ma multilogingu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 3. Data: 2011-10-09 09:20:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > numer na obydwu. DO tego karta SIM z tym samym numerem siedzi w jakimś
    > netbooku/tablecie i korzysta sobie, który korzysta sobie z tego samego

    A takie cudo to juz dziala od dawna - w T-Mobile.
    Jedna karta tandem si emoze laczyc z netem a na drugiej mozesz gadac.

    , a w przypadku otrzymania SMS-a
    > również mi go wyświetli.

    No akurat SMSa to wyswietli tylko na urzadzeniu z karta w danym momencie
    aktywna do rozmow *czyli ta w telefonie)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-10-09 10:39:52
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    SDD wrote:
    > A takie cudo to juz dziala od dawna - w T-Mobile.
    > Jedna karta tandem si emoze laczyc z netem a na drugiej mozesz gadac.

    No nie jest aż tak różowo.

    > , a w przypadku otrzymania SMS-a
    > No akurat SMSa to wyswietli tylko na urzadzeniu z karta w danym
    > momencie aktywna do rozmow *czyli ta w telefonie)

    Raczej bym powiedział, że aktywna (na nią przychodzą SMSy i połączenia
    głosowe) ta karta SIM, która ostatnio coś robiła w sieci. Jeżeli na
    jednej karcie jesteś w sieci i przsyłasz dane, to na nią przychodzą
    wszystkie połączenia i SMSy mimo, że z drugiej sobie dzwonisz. Ale jak
    zwykle nic nie jest pewnego i jak masz modem, który powiadomi sieć, że
    nie potrafi "głosować", to na niego połączenia nie powinny przychodzić.
    W każdym razie nie nadaje się to jednoczesnego korzystania z dwóch kart
    na raz (do rozmów i danych), a tylko na przemian.

    Jakub

  • 5. Data: 2011-10-09 14:21:11
    Od: a...@p...pl

    a ja bym chcial MSN (dodatkowe numery jak w ISDN), aby moc sobie
    wybrac z jakiego numeru dzwonie....

    Nie wiem, moze ktorych z opow to ma, ale w jakiejs super tajnej
    ofercie dla super firm. No chyba, ze wiecie.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2011-10-09 15:02:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    >a ja bym chcial MSN (dodatkowe numery jak w ISDN), aby moc sobie
    > wybrac z jakiego numeru dzwonie....

    Sa protezy MSNow... (numery extra w Orange i Play).
    Typowym odpowiednikiem MSNow sa takze numery dla uslug "faks" i "dane" - no
    alenei wiedziec czemu nie mozna miec dwoch numerow do tej samej teleuslugi -
    przydaloby sie,aby bylo tak prosto, jak w ISDN...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-10-12 20:33:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Atlantis wrote:
    .

    > Czy faktycznie kwestie techniczne nie pozwalają na coś takiego? Jak
    > długo użytkownik będzie zmuszony otwierać telefon i żonglować kartami
    > SIM???

    możliwe że w założeniach systemu kiedyś przyjęto że dany numer może być
    tylko w jednym miejscu. Całkiem możliwe że trzeba by solidnie pozmieniać
    oprogramowanie systemowe w bardzo wielu miejscach aby system potrafił
    obsłużyć kilka kart o tym samym numerze w różnych lokacjach. Trzeba by aby
    wypowiedział sie ktoś kto wie jak działa telefonia gsm na niskim poziomie.

  • 8. Data: 2011-10-13 16:48:38
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Atlantis wystukał, co następuje:

    > Zastanawiam się ostatnio dlaczego w dzisiejszych czasach nasi
    > operatorzy GSM/3G nie zrealizowali jeszcze czegoś takiego, jak
    > multilogowanie do sieci. [...]

    tam oj tam oj - bo pewnie implementacja takowego jest zagadnieniem
    nietrywialnym.
    Niemniej: pewnie stosunkowo niedługo dojdziemy do etapu, gdzie przerzucimy
    sie zupelnie na pakiety dancyh, Ty bedziesz mial tylko jakis (J)ID i
    niezaleznie od tego z jakiej karty sie zalogujesz bedziesz mogl sie
    komunikowac (priorytety i zasoby w xmpp). A rozliczanie danych z
    przypisanych do konta kart o danym ID bedzie juz raczej proste ;)