  • 91. Data: 2009-02-25 09:40:36
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:57:12 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):

    > przypomianm sobie przed laty ( to musialo byc w polowie/ koncowce
    > lat 90 - tych ) kiedy pojawily sie aparaty o poj 3 mpx- wpwczas
    > pojawialy sie glosy , ze jakosc obrazu jest na tyle dobra , ze wiecej
    > wlasciwie do internetu i malych wydrukow wiecej nie potrzeba.

    Nie zgodzę się - to takie same głosy które na grupie analogowej mówią że z
    FP4 w D76 można zrobić bezziarnistą odbitkę A4. Owszem - można tak uważać -
    do czasu aż się obok nie położy odbitki ze średniego i nagle oczy się
    otwierają na to jak wygląda porządna jakość ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 92. Data: 2009-02-25 09:55:25
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    l...@l...localdomain napisał(a):

    > A w czym problem? Weź dwa różne obiektywy o tej samej ogniskowej,
    > ustaw tę samą liczbę przesłony, zrób ten sam kadr i voila.

    No więc właśnie oczekuję tego od tych, co piszą o plastyce - niech to
    choć raz pokażą.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 93. Data: 2009-02-25 10:03:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Popowski pisze:

    > Być może kiedyś będzie wykorzystywany oversampling jak w digitalizacji
    > audio.

    He, ja to robię z założenia z g9 od początku, wcześniej robiłem tak z
    innymi kompaktami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 94. Data: 2009-02-25 10:29:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-25 10:17:15 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Przecież o tych pojęciach już napisałem.
    >
    > Tylko pokaż mi teraz miejsce gdzie ktoś definiuje "plastykę" w ten sposób.

    A nie wiem, nie znam się. Z, bo ja wiem, 10-15 lat temu, jak się w
    towarzystwie fotografujących rzuciło to określenie, to wszyscy
    wiedzieli o co chodzi. Długie dyskusje były o tym, które firmy miały
    najlepsiejszą, w czołówce oczywiście zawsze były jakże u nas popularne
    firmy o niemieckich nazwach ;-)
    Sam kiedyś brałem udział w porównaniu plastyki szkieł Contaxa, Leici i
    Nikona. Wszyscy na plener przynosili ten sam slajd, robili zdjęcia tego
    samego motywu, szło to do jednego labu, a później było wielkie
    pałowanie przy rzutniku. Dodam, że ta trzecia firma odpadała z dyskusji
    w przedbiegach ;-)))
    Ech, to se ne vrati.
    Dziś już tak bezpośrednie porównanie szkieł jest niemal niemożliwe (i w
    sumie mało sensowne), można conajwyżej porównywać cały tor:
    obiektyw-matryca-obróbka w aparacie/wołarka RAW. Lub ewentualnie
    poszczególne szkła w ramach jednego systemu, tylko czy ma to sens,
    skoro wszystko co wniósł obiektyw, można zepsuć/naprawić jednym-dwoma
    ruchami suwaczka?

    > Ktoś inny cię wyśmieje i powie że "plastyka" to mała GO uzyskiwana z
    > Sigmy 30/1.4.

    Znaczy "bokeh" jest już passe?

    > A jeszcze ktoś inny powie że "obiektywy na M42 mają legendarną
    > plastykę, niespotykaną w obecnych konstrukcjach".

    Staram się nie wchodzić w dyskusje z dziećmi Neostrady... ;-)

    > Nie ma takiego pojęcia i tyle. To jest słowo - wytrych do opisywania
    > czegokolwiek.

    Jest wiele terminów używanych w sposób nieprawidłowy, przez ludzi bez
    pojęcia. Ale wybacz, z tego powodu nie mam najmniejszej ochoty
    wykreślać ich z mojego słownika.

    de Fresz

  • 95. Data: 2009-02-25 11:45:51
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    Hej

    > No więc właśnie oczekuję tego od tych, co piszą o plastyce - niech to
    > choć raz pokażą.

    Nie piszę o plastyce ale co mi tam ;)

    http://www.krystian.witryna.pl/bokeh.jpg
    http://www.krystian.witryna.pl/bokeh2.jpg

    Sigma 50/1.4 HSM i Nikkor AF50/1.4D, oba przy f1.4
    Nikon D700

    Nikkor idzie na allegro.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 96. Data: 2009-02-25 11:57:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    Na dyxum istnieje pojecie IQ obiektywu. Tak wywnioskowalem ze to ta
    nieszczesna plastyka. Moze ich zapytac o definicje?
    Marx
    Ps. o niektorych rzeczach sie mowi ze maja klimat. To chyba cos jak ta
    plastyka...?

  • 97. Data: 2009-02-25 11:59:35
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    nic podobnego

    w rekordowej matrycy ff masz 24mpx/(24*36)= 33 kpx/mm2

    w matrycy APs c malej 12 mpx masz
    12 mpx/(24*15) =33 kpx/mm2

    jak widac ze wzgledu na mniejsza gestosc powierzchniowa rekordowe
    matrycy FF maja gorsze zapas do kropowania niz sredniej wielkosci aps
    - c

    Bez sensu to porównanie :))) Wytnij sobie z 24*36 cropa wielkości 24*15 i
    będziesz miał nie pogorszoną jakość w stosunku do matrycy APS-C. A teraz
    wytnij cropa o podobnych proporcjach z 24*15. Jak dla mnie to będą zupełnie
    inne jakościowo kadry. Niby gęstość na mm2 będzie taka sama, ale
    rozdzielczośc już inna i zawartość detali też.

    Pozdrawiam Przemek

  • 98. Data: 2009-02-25 12:02:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kryhu wrote:

> [...]
    >
    > http://www.krystian.witryna.pl/bokeh.jpg
    > http://www.krystian.witryna.pl/bokeh2.jpg
    >
    > Sigma 50/1.4 HSM i Nikkor AF50/1.4D, oba przy f1.4

    Bokeh to bokeh.

    MD pisał o plastyce w kontekście odwzorowania szczegółów na matrycy 24Mpix.

    Rozumiesz już o co chodzi? Nie ma takiego pojęcia jak plastyka, bo każdy go
    sobie używa jak chce.

  • 99. Data: 2009-02-25 12:04:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marx wrote:
> [...]
    > Marx
    > Ps. o niektorych rzeczach sie mowi ze maja klimat. To chyba cos jak ta

    Chyba nie, skoro wielu widzi w plastyce odwzorowanie kolorów. A inni to że
    obiektyw ma F1.4... A inni że nieostro odwzorowuje szczegóły. Inni że ostro...

  • 100. Data: 2009-02-25 12:07:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kryhu wrote:

    > Nie piszę o plastyce ale co mi tam ;)
    >
    > http://www.krystian.witryna.pl/bokeh.jpg
    > http://www.krystian.witryna.pl/bokeh2.jpg
    >
    > Sigma 50/1.4 HSM i Nikkor AF50/1.4D, oba przy f1.4
    > Nikon D700

    BTW Nikkor tu wypada o niebo lepiej.