  • 1. Data: 2009-02-24 00:04:47
    Temat: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903

    Bardzo ciekawe, polecam.

  • 2. Data: 2009-02-24 07:20:00
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903
    > Bardzo ciekawe, polecam.

    Ooo mam na takie okazje stara stopke :)

    "juz matryca 2Mpx pozwala zrobic odbitke o rozmiarach 2x3 metry
    która ogladana z odleglosci 100 metrów jest nie do odróznienia
    od odbitki 10x13 cm z filmu ogladanej z odleglosci 10cm"

  • 3. Data: 2009-02-24 07:35:32
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    Uzytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisal w wiadomosci
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903
    >
    > Bardzo ciekawe, polecam.

    skad wiesz ze nikomu nie potrzebne?

  • 4. Data: 2009-02-24 10:25:17
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-24 01:04:47 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903
    >
    > Bardzo ciekawe, polecam.

    Ech i znów tutaj widzę pomieszanie z poplątaniem. Upraszczając - są 2
    zasadnicze grupy użytkowników luster z punktu widzenia rozdzielczości:
    amatorzy, artyści i profi, których pracę są oglądane na monitorach i
    odbitkach, raz mniejszych, raz większych, rzadziej na naprawdę dużych.
    I są profi z gatunku kolorowych magazynów i reklamy, których prace
    lądują w druku offsetowym.
    Oczywiście są jeszcze wąskie specjalizacje, jak np. reporterka gazetowa
    czy sport, gdzie mimo, że zdjecia idą do druku, wymagania
    rozdzielczościowe nie są wysokie lub nie są priorytetem i jeszcze parę
    innych. Oczywiście nic w życiu nie jest czarno-białe i nierzadko zdaża
    się, że ktoś zahacza o obie grupy.

    Dla pierwszej grupy okolice 12 MPx są wszystkim, co do rozsądnego
    użytku jest potrzebne. Bywają sytuacje, że przydałoby się więcej, ale
    to margines.
    Dla drugiej grupy - w wielu przypadkach nie ma czegoś takiego, jak
    wystarczająca ilość MPx - im więcej, tym lepiej.

    A teraz zagadka - do kogo D3x/1Ds Mk3 są kierowane?

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-02-24 10:34:10
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Są jeszcze fotografujący przyrodę, którym 24MPix przydaje się w roli
    "cyfrowego" zooma zamiast cięzkich i drogich supertele...

  • 6. Data: 2009-02-24 10:38:08
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Są jeszcze fotografujący przyrodę, którym 24MPix przydaje się w roli
    > "cyfrowego" zooma zamiast cięzkich i drogich supertele...

    Wygrales konkurs na najglupszy powod kupna ff 24Mpix ;)

  • 7. Data: 2009-02-24 10:41:59
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Uzytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisal w wiadomosci
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903
    > Bardzo ciekawe, polecam.
    -----------------------------
    Dla 80 % amatorów lustrzanka z 6 mln pikseli produkuje obrazy
    o calkowicie wystarczajacej jakosci, i nigdy nie beda potrzebowali
    wiecej. Ale gdy pojawi sie kiedys 24-milionowa lustrzanka w cenie
    1,5-2 tys. zl to zapewniam, ze te 80 % bedzie wtedy twierdzila, ze
    takiej wlasnie rozdzielczosci potrzebuje.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa malpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mala Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 8. Data: 2009-02-24 10:44:19
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Są jeszcze fotografujący przyrodę, którym 24MPix przydaje się w roli
    > "cyfrowego" zooma zamiast cięzkich i drogich supertele...

    To już lepiej kupić 12-milionowy korpus z matrycą APS-c, piksele
    ma mniejsze, dzięki czemu zoooom będzie większy...

    ;)

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-02-24 10:45:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kokos wrote:
    > Uzytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisal w wiadomosci

    > skad wiesz ze nikomu nie potrzebne?

    A gdzie tak napisałem?

  • 10. Data: 2009-02-24 10:50:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > wystarczająca ilość MPx - im więcej, tym lepiej.
    >
    > A teraz zagadka - do kogo D3x/1Ds Mk3 są kierowane?

    Tu nie chodzi tylko o D3X, ale tez o inne aparaty które mają już na APS-C
    napchane 15Mpix.
    Zauważ że z tych 12Mpix można robić zupełnie profesjonalne wydruki o wielkości
    metra kwadratowego, nie wydruki amatorskie, wydruki na sprzedaż. Tak naprawdę te
    dodatkowe 12Mpix daje bardzo niewiele i przyda się wyłacznie kiedy kontrakt z
    góry wymaga takiej rozdzielczości.