  • 1. Data: 2013-05-14 23:37:41
    Temat: Drop resistor
    Od: Marek <m...@l...pl>

    Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z
    tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiegoś elektrozaworu
    sterującego ciśnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a
    nie teoretyków - czy niewłaściwe parametry pracy tego rezystora mogą być
    przyczyną szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie
    szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
    jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2013-05-15 07:35:05
    Temat: Re: Drop resistor
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-05-14 23:37, Marek pisze:
> [...]
    > szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
    > jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.

    Z tego co wiem, drop resistor instalują tjuningowcy spod znaku
    "czipowania rezystorem czujnika temperatury". Rezystor ten wpięty w
    obwód elektrozaworu "line pressure" wymusza na skrzyni zmiany biegów
    przy maksymalnym ciśnieniu liniowym. Normalnie ciśnienie to jest
    znacznie mniejsze i modulowane. Maksymalne ciśnienie liniowe jest w
    skrzyni np. w trybie awaryjnym.
    Czyli prosty i w miarę szybki sposób na zarżnięcie skrzyni.
    Co do twoich objawów pracy skrzyni, nie licz na to, że bez poznania
    marki, modelu, silnika i rocznika samochodu, bez jazdy próbnej z
    podpiętym skanerem nikt ci sensownej diagnozy nie postawi.

  • 3. Data: 2013-05-15 12:52:42
    Od: Marek <m...@l...pl>

    Oczywiście, masz rację, że bez jazdy próbnej trudno coś wyrokować. Ale
    jeśli chodzi o ten rezystor, to wygląda na to, że jest on wyposażeniem
    fabrycznym. Tzn. jest o nim mowa np. w serwisówce, łącznie ze wskazaniem
    rezystancji, jaką powinien mieć. Wczoraj mierzyłem i okazało się, że ma
    właściwą, jakkolwiek na górnej granicy tolerancji.
    A pacjent to Nissan Maxima z 99 roku z 6-cylindrowym silnikiem
    benzynowym VQ30DE.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2013-05-15 14:10:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    Skrzynia to RE4F04A. Cytat:
    " Line pressure solenoid valve circuit check. Line pressure
    solenoid valve regulates oil pump discharge pressure to suit driving
    conditions in response to a signal sent from ATCU.
    Diagnosis & Repair
    1) With Ignition OFF, Disconnect solenoid harness connector
    in engine compartment. Check resistance between terminal No. 4 (Maxima
    and I30), No. 1 (Altima and Quest) and ground. Resistance should be 2.
    5-5 ohms. If resistance is not within specifications, check line
    pressure solenoid valve circuit. See
    LINE PRESSURE SOLENOID TEST
    in
    COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS. If resistance is not as specified,
    remove control valve assembly. See CONTROL VALVE ASSEMBLY in OVERHAUL
    article. Inspect line pressure solenoid, see appropriate solenoid test
    under
    COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS
    . Inspect sub harness for short
    or open of solenoid wiring assembly.
    2) If resistance is okay, check power source circuit. Using
    ohmmeter, check resistance between terminal No. 4 (Maxima and I30),
    No. 1 (Altima and Quest) and ATCU connector terminal No. 2. Resistance
    should be 11.2-12.8 ohms. If resistance is not as specified, check
    dropping resistor. See appropriate test under
    COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS
    . Inspect harness for open or short
    between ATCU terminal No. 2 and terminal cord assembly.
    3) If resistance is okay, with ignition in OFF position,
    check resistance between connector terminal No. 1 and ATCU terminal
    No. 1. Resistance should be zero ohms. If not as specified, repair or
    replace harness between ATCU and terminal cord assembly.
    4) If resistance is as specified, road test vehicle and
    perform self-diagnosis. If unable to obtain ATCU feedback, recheck
    ATCU input/output signal inspection. If not as specified, check ATCU
    pin terminals for damage or loose connection with harness connector."

  • 5. Data: 2013-05-16 20:54:46
    Od: N1 <s...@v...pl>

    Nie wiem jaka masz skrzynię, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki
    objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
    Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html

  • 6. Data: 2013-05-16 23:43:08
    Od: Marek <m...@l...pl>

    W dniu 2013-05-16 20:54, N1 pisze:
    > Nie wiem jaka masz skrzynię, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki
    > objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
    > Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html

    Dzięki za sugestię. W przyszłym tygodniu wybieram się do szpeca na
    diagnostykę, bo do tego trzeba chyba tęższego łba.

    Pozdrawiam
    Marek