  • 31. Data: 2024-03-16 09:23:07
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 07:07, Shrek pisze:

    > Bo jest nakaz jazdy prosto.

    Na drodze jednokierunkowej też, ale możesz przecież spokojnie
    zjechać/skręcić z takiej drogi w prawo lub w lewo.
    Podobnie jest z rondem i znakiem C-12, masz wyznaczony kierunek objazdu
    wyspy, ale możesz opuścić rondo skręcając w prawo.

  • 32. Data: 2024-03-16 09:31:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 09:23, nadir pisze:

    > Na drodze jednokierunkowej też, ale możesz przecież spokojnie
    > zjechać/skręcić z takiej drogi w prawo lub w lewo.

    No właśnie nie - masz nakaz jazdy prosto to masz nakaz jazdy prosto a
    nie że możesz sobie skręcić w prawo lub lewo. A ten znaczek na wlotach
    stawiają bo pewnie tak jest w rozporządzeniu o długiej nazwie i nikt nie
    zastanawia się jakie to ma konsekwencje. Kierowcy też nawet go nie
    zauważają i nagle się okazuje że jak nad tym pomyśleć to nie da się
    skręcić na S-8 bo znaki zakazują.

    > Podobnie jest z rondem i znakiem C-12,

    Zupełenie niepodobnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-03-16 10:15:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.03.2024 o 21:55, Shrek pisze:

    > Ale tam da się tylko zawrócić a nie skręcić w lewo.

    Znak zakaz skrętu w lewo również zabrania zawracania.

    > Przyznaj - zwróciłeś kiedyś uwagę na ten znak na wjeżdzie na autostradę
    > czy eskę?

    75y,224.57h,90.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1swLv1VfAUurOmz3
    8Te9jEig!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu można tu w prawo w prymasa, czy trzeba prosto
    prawym ciąć na S8? Choć w sumie patrząc od dupy strony na strzałki poziome to należy
    prosto czyli zmienić pas i w prawo:P Kurwa tyle smaczków na takim kawałku...

    > Raczej uzupełnia. A w zasadzie powinien uzupełniać...

    I moja druga wykładnia (jedynie słuszna). ;)
    C-5 działa do najbliższego skrzyżowania. A tym jest te wjazd.

    Robert

  • 34. Data: 2024-03-16 10:26:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 09:31, Shrek pisze:

    > No właśnie nie - masz nakaz jazdy prosto to masz nakaz jazdy prosto a
    > nie że możesz sobie skręcić w prawo lub lewo.

    No ale patrząc tak literalnie, to na pierwszym łuku takiej drogi
    powinieneś wylądować w polu czy rowie.

    > A ten znaczek na wlotach
    > stawiają bo pewnie tak jest w rozporządzeniu o długiej nazwie i nikt nie
    > zastanawia się jakie to ma konsekwencje.

    No gdzieś tam pewnie jest, i nie tak do końca bez sensu, bo zdarzają się
    przypadki, że ktoś właduje się pod prąd na autostradzie czy drodze
    ekspresowej.

    > Kierowcy też nawet go nie
    > zauważają i nagle się okazuje że jak nad tym pomyśleć to nie da się
    > skręcić na S-8 bo znaki zakazują.

    Zaraz, zaraz, ale znak C-5 jest dla tych co wjeżdżają z pasa
    rozbiegowego i nie obowiązuje poza obszarem skrzyżowania. Zobacz, że
    nawet na przykładzie, który wkleiłeś, na pasie rozbiegowym masz znak
    P-13 i D-3. Tam się kończy obszar skrzyżowania i nakaz jazdy prosto C-5,
    podobnie jak A-7, już nie obowiązuje.
    Dokładnie to miejsce:
    https://www.google.pl/maps/@52.2598291,20.9503944,3a
    ,37.5y,213.15h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV3KwcavOFW
    mqdMs91EBf_g!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

  • 35. Data: 2024-03-16 11:42:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 10:26, nadir pisze:

    > No ale patrząc tak literalnie, to na pierwszym  łuku takiej drogi
    > powinieneś wylądować w polu czy rowie.

    Raczej nie - patrz na pasy:P Ale jak nasz nakaz jazdy prosto, to zjechać
    w lewo nie wolno.

    > No gdzieś tam pewnie jest, i nie tak do końca bez sensu, bo zdarzają się
    > przypadki, że ktoś właduje się pod prąd na autostradzie czy drodze
    > ekspresowej.

    Akurat taki, to i znaku nie zauważy - i nic dziwego, bo nikt go nie
    zauważa - inaczej nie byłoby takiego oznakowania jak w linku który podałem.

    > Zaraz, zaraz, ale znak C-5 jest dla tych co wjeżdżają z pasa
    > rozbiegowego i nie obowiązuje poza obszarem skrzyżowania.

    Tam akurat jest przeplatania. I obowiązuje do końca skrzyżowania, czyli
    na S8 nie możesz pojechać, bo tam strzałka w lewo.

    > Zobacz, że
    > nawet na przykładzie, który wkleiłeś, na pasie rozbiegowym masz znak
    > P-13 i D-3. Tam się kończy obszar skrzyżowania i nakaz jazdy prosto C-5,
    > podobnie jak A-7, już nie obowiązuje.

    Dość ryzykowna teza że P13 kończy skrzyżowanie - raczej zaczyna. A. D-3
    to chyba nikt nie zauwży bo patrzy tam w lewe lusterko (zresztą ten znak
    nic nie zmienia).

    Pozostaje pytanie dla kogo jest A-7, skoro jak twierdzisz, skrzyżowanie
    kończy się na D-3:P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-03-16 11:44:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znak zakaz skrętu w lewo również zabrania zawracania.

    Ale tam nie da się "skręcić w lewo" więc znak jest bez sensu.

    > I moja druga wykładnia (jedynie słuszna). ;)
    > C-5 działa do najbliższego skrzyżowania. A tym jest te wjazd.

    Gdzie nie da się inaczej niż na wprost. A i dyskusyjne jest czy ta się
    kończy skrzyżowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2024-03-16 13:51:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 11:42, Shrek pisze:

    > Tam akurat jest przeplatania.

    No tam akurat przechodzi w pas przeplatania, ale dla omawianego
    przypadku, to mało istotne.

    > I obowiązuje do końca skrzyżowania, czyli
    > na S8 nie możesz pojechać, bo tam strzałka w lewo.

    No chyba nie chcesz powiedzieć, że to konkretne skrzyżowanie kończy się
    na następnym zjeździe/wjeździe.

    > Dość ryzykowna teza że P13 kończy skrzyżowanie - raczej zaczyna. A. D-3
    > to chyba nikt nie zauwży bo patrzy tam w lewe lusterko (zresztą ten znak
    > nic nie zmienia).

    Obszar skrzyżowania -- obszar obejmujący *wspólną* część dróg danego
    skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami
    *zatrzymania* oraz ich przedłużeniami.

    > Pozostaje pytanie dla kogo jest A-7, skoro jak twierdzisz, skrzyżowanie
    > kończy się na D-3:P

    Dla tych co wjeżdżają na(co tam jest, bo nie widzę) S7/S8, żeby nie
    przyszedł im do głowy pomysł, że skoro mają resztę z lewej strony, to
    oni(wjeżdżający) mają pierwszeństwo.

  • 38. Data: 2024-03-16 14:15:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 13:51, nadir pisze:

    > No tam akurat przechodzi w pas przeplatania, ale dla omawianego
    > przypadku, to mało istotne.

    Poniekąd jest istotne, bo to znacznie uwiarygadnia tezę że to jednak
    jest jedno skrzyżowanie.

    > No chyba nie chcesz powiedzieć, że to konkretne skrzyżowanie kończy się
    > na następnym zjeździe/wjeździe.

    Nie - ale chcę powiedzieć, że to raczej jest jedno skrzyżowanie. W
    którym miejscu twoim zdaniem kończy się pierwsze?

    > Obszar skrzyżowania -- obszar obejmujący *wspólną* część dróg danego
    > skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami
    > *zatrzymania* oraz ich przedłużeniami.

    W takim razie tu w ogóle nie ma skrzyżowania - nie ma drugich linii
    zatrzymania - nawet dommniemanych. Jest cała jedna, czyli jest to
    skrzyżowanie "bez długości":P

    > Dla tych co wjeżdżają na(co tam jest, bo nie widzę) S7/S8, żeby nie
    > przyszedł im do głowy pomysł, że skoro mają resztę z lewej strony, to
    > oni(wjeżdżający) mają pierwszeństwo.

    Ale o oni jadą własnym pasem. Zatrzymując się na tej linii nie
    wjechaliby dopóki na głównej jezdni nie byłoby pusto co nie zdarza się
    nawet w nocy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2024-03-16 15:48:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 14:15, Shrek pisze:

    > Poniekąd jest istotne, bo to znacznie uwiarygadnia tezę że to jednak
    > jest jedno skrzyżowanie.

    > Nie - ale chcę powiedzieć, że to raczej jest jedno skrzyżowanie.

    OK, to gdzie się w takim razie kończy to skrzyżowanie? Gdzie są
    wyznaczone lub domniemane linie zatrzymania?

    > W którym miejscu twoim zdaniem kończy się pierwsze?

    Napisałem. Znak poziomy P-13.

> [...]
    > skrzyżowanie "bez długości":P

    "[...]ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami zatrzymania oraz

    Tu masz to dosyć dobrze wyjaśnione, od miejsca "Obszar skrzyżowania".
    https://motoryzacja.interia.pl/raport-polski-kierowc
    a/news-pas-wlaczania-kto-tu-ma-pierwszenstwo,nId,247
    6103

    > Ale o oni jadą własnym pasem. Zatrzymując się na tej linii nie
    > wjechaliby dopóki na głównej jezdni nie byłoby pusto co nie zdarza się
    > nawet w nocy.

    Ale mają wcześniej znak A-7, a potem linię warunkowego zatrzymania P-13,
    muszą więc ustąpić tym wszystkim, którzy jadą drogą główną. Jeżeli nawet
    trzeba się zatrzymać, to trudno, skrzyżowanie jest jakie jest i nie jest
    jakimś ewenementem w naszym kraju.

  • 40. Data: 2024-03-16 19:55:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 15:48, nadir pisze:

    > OK, to gdzie się w takim razie kończy to skrzyżowanie? Gdzie są
    > wyznaczone lub domniemane linie zatrzymania?

    Zależy gdzie pojedziesz, ale jak na A2 to chyba na bramkach w strykowie.

    > Napisałem. Znak poziomy P-13.

    Tam to się zaczyna.

> [...]
    > https://motoryzacja.interia.pl/raport-polski-kierowc
    a/news-pas-wlaczania-kto-tu-ma-pierwszenstwo,nId,247

    Absolutnie nie. Koleś sobie wymyślił domniemane linie zatrzymania
    rozpoczynajacą i konczącą skrzyżowanie jeszcze przed rzeczywistą
    rozpoczynającą.

    > Ale mają wcześniej znak A-7, a potem linię warunkowego zatrzymania P-13,
    > muszą więc ustąpić tym wszystkim, którzy jadą drogą główną.

    - Nikt tego znaku nie bierze na poważnie, bo w ciągu dnia nie dało by
    się tam wjechać. A jakby całość oznakowania brać na poważnie to nie
    dałoby się tam wjechać na S8 w kierunku A2. Ciężko powiedzieć co
    projektantowi do łba strzeliło.

    > Jeżeli nawet
    > trzeba się zatrzymać, to trudno, skrzyżowanie jest jakie jest i nie jest
    > jakimś ewenementem w naszym kraju.

    Jest dość rzadko spotykane. Zwykle nie ma linii zatrzymania, bo tak
    naprawdę nikt nie oczekuje, że na pas rozbiegowy nie należy wjeżdzać jak
    na głównej są pojazdy. Ja znam tylko jeszcze jeden podobny potworek w DC
    https://www.google.pl/maps/@52.2922768,21.017339,3a,
    75y,150.67h,84.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIVSn-OkwFZ8nI
    2MJ8xsQKQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    I to już chyba przerobiony na światła bo dzwon na dzwonie tam był.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!