  • 1. Data: 2024-03-11 17:09:37
    Temat: Jebana UE nakłada CŁA na chińskie samochody
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Motodziennik #267 Chińskie auta? Tanio, ale... kubeł zimnej wody. Koniec
    Jaguara
    https://www.youtube.com/watch?v=f0Wf9qq4PfM

    Ale zboże można sprowadzać i nie dbać o własnych producentów

  • 2. Data: 2024-03-11 18:45:01
    Temat: Re: Jebana UE nakłada CŁA na chińskie samochody
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 17:09:37 +0100, _Master_ wrote:
    > Motodziennik #267 Chińskie auta? Tanio, ale... kubeł zimnej wody. Koniec
    > Jaguara
    > https://www.youtube.com/watch?v=f0Wf9qq4PfM
    >
    > Ale zboże można sprowadzać i nie dbać o własnych producentów

    Może się mylę, ale czy tych ceł nie ma od dawna?
    Zresztą mówią tam, ze 10% było/jest.

    W kazdym bądź razie tanie chinskie czy indyjskie samochody po Unii
    nie jeździły, ale to może być też kwestia czystości spalin i innych
    wymogów.

    J.

  • 3. Data: 2024-03-12 07:25:37
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-03-11 12:45, J.F wrote:

> [...]
    >
    > W kazdym bądź razie tanie chinskie czy indyjskie samochody po Unii
    > nie jeździły, ale to może być też kwestia czystości spalin i innych

    Tam jest wiecej bajzlu.
    1. Nalozenie cel oznacza ze im nie zalezy na ekologii tylko nawaleniu
    kasy do kieszeni koncernow czy kolesiow.

    2. Brak czesci czy dokumentacji podpada pod zjebany proces
    homologacyjny. Cos mi sie kojarzy ze byly kiedys wymogi ze auto
    wprowadzone na rynek ma miec iles tam lat dostepne czesci. I jak tego
    nie ma albo nie dopilnowali to nalezy sie dysyplinarka i bankructwo do
    trzeciego pokolenia wprzod za spowodowane straty.

    I nawiasem mowiac mam wrazenie ze ten caly cyrk z emisjami i normami
    euro to jakias gruba hucpa. Kierunkowskazy zintegrowane z swiatlami
    przechodza homologacje, chiskie autka bez czesci zamiennych tez.
    To wychodzi ze homologacja jest w sumie tylko zeby wolkswagenowi i
    pezotowi sie hajs zgadzal...

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2024-03-12 07:35:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2024 o 07:25, ptoki pisze:

    > Tam jest wiecej bajzlu.
    > 1. Nalozenie cel oznacza ze im nie zalezy na ekologii tylko nawaleniu
    > kasy do kieszeni koncernow czy kolesiow.

    No popatrz - a jak jak to napisałem w wątku obok to zaprzeczałeś.

    Ale sprawa nie jest taka prosta - europejska motoryzacja nie umie (i nie
    chce) w elektryki, więc bez jej ochrony po prostu padnie na pysk.

    A tego też byśmy nie chcieli, chcemy nadal na tym zarabiać (jako
    kontynent), zamiast transferować zyski z motoryzacji do chińczyków.

  • 5. Data: 2024-03-12 12:11:15
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.03.2024 o 17:09, _Master_ pisze:
    > Motodziennik #267 Chińskie auta? Tanio, ale... kubeł zimnej wody. Koniec
    > Jaguara
    > https://www.youtube.com/watch?v=f0Wf9qq4PfM

    Czy ktoś się spodziewał, że UE pozwoli by tanie samochody szkodziły
    unijnemu przemysłowi motoryzacyjnemu? Przecież wiadomo było, że chińskie
    samochody nie będą spełniać norm, a nawet jak będą spełniać to będą
    produkowane w nie dość zielonych fabrykach.
    No chyba że to nie będą chińskie samochody, tylko unijne samochody
    produkowane w Chinach ;)

    > Ale zboże można sprowadzać i nie dbać o własnych producentów

    Bo producenci zboża są mało unijni, głównie z peryferiów. Nie to co
    producenci samochodów - z samego trzonu zasadniczej części unii.

    --
    SW3

  • 6. Data: 2024-03-12 13:02:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2024 o 12:11, SW3 pisze:

    > Czy ktoś się spodziewał, że UE pozwoli by tanie samochody szkodziły
    > unijnemu przemysłowi motoryzacyjnemu?

    Twoim zdaniem dotowane przez chińskie państwo produkty, powinny wyprzeć
    z rynku niedotowane europejskie i zlikwidować w praktyce tą gałąź
    europejskiej gospodarki?

    Bo ja nie mam zdania że tak być powinno.
    I to mimo tego że obecnie chińczyk jest na czele mojej listy zakupowej.

  • 7. Data: 2024-03-12 16:27:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Mar 2024 13:02:23 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Bo ja nie mam zdania że tak być powinno.
    > I to mimo tego że obecnie chińczyk jest na czele mojej listy zakupowej.

    Ale ale - czy te europejskie na pewno są niedotowane?

    Na razie masz pierwszy objaw - wszyscy nabywcy będą dotować ...

    J.

  • 8. Data: 2024-03-12 16:43:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 11.03.2024 o 18:45, J.F pisze:

    > Może się mylę, ale czy tych ceł nie ma od dawna?
    > Zresztą mówią tam, ze 10% było/jest.

    Cła były i były kontyngenty bezcłowe.

    Teraz UE cła ZNIOSŁA

    > W kazdym bądź razie tanie chinskie czy indyjskie samochody po Unii
    > nie jeździły, ale to może być też kwestia czystości spalin i innych
    > wymogów.

    Nie jeździły ale zamierzają jeździć bo są tańsze a elektryki nawet
    LEPSZE i tu JEBANA UE jest mądra PRZED szkodą.

    Wszak dobrostan europejskich producentów samochodów jest ważniejszy od
    gospodarstw rolnych bo Europejczycy najedzą się BMkami ;-)

  • 9. Data: 2024-03-12 16:48:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.03.2024 o 07:35, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > A tego też byśmy nie chcieli, chcemy nadal na tym zarabiać (jako
    > kontynent), zamiast transferować zyski z motoryzacji do chińczyków.

    A rolnictwo można zarzynać bo tego CHCEMY?

    Dostrzegasz NIEKONSEKWENCJĘ?

    W tych brukselskich przepisach w każdym rozdziale czasie się taka HUCPA
    aby napić swoich.

    Tylko w preambułach szlachetne intencje.

  • 10. Data: 2024-03-12 17:00:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Mar 2024 16:43:58 +0100, _Master_ wrote:

    > Cła były i były kontyngenty bezcłowe.
    > Teraz UE cła ZNIOSŁA

    Zniosła czy podniosła ?

> [...]
    >
    > Wszak dobrostan europejskich producentów samochodów jest ważniejszy od
    > gospodarstw rolnych bo Europejczycy najedzą się BMkami ;-)

    Ale wiesz, że twój dobrostan zależy od tej europejskiej produkcji
    samochodów?

    J.