  • 91. Data: 2024-03-21 19:11:02
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 19:08:25 +0100, Shrek wrote:

    > Raczej nie, bo skrzyżowanie to tm gdzie przecinają się kierunki ruchu. A
    > one się przecinają za wjazdem.

    Oraz połączenia i rozdzielenia jezdni.

    J.

  • 92. Data: 2024-03-21 19:13:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 16:51, mk4 pisze:

    > No nie taki rodzaj "umownosci" mialem na mysli. Mialem na mysli ze nie
    > chodi o geometrycznie na wprost - tylko na wprost w kontekscie tego
    > miejsca/skrzyzowania.
    >
    > Tak jak jazda "na wprost" na typowym rondzie niekoniecznie oznacza
    > geometrycznie na wprost

    Oczywiście że nie, bo nawet strzałki narysowano że geometrycznie na
    wprost to w prawo, a w lewo to na wprost:P

    > Wrzuc jeszcze moze ten przyklad, gdzie wychodzi ci "ze przeciez wszyscy
    > skrecaja". Bylo ich kilka i nie wiadomo o ktory w sumie chodzi.

    Prze

    https://www.google.pl/maps/@52.2601385,20.9507108,3a
    ,48.2y,221.34h,88.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4
    PaH9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Geometrycznie na wprost tym pasem jest w prawo, bo tak mówi oznakowanie.
    Na wprost jest z dwóch lewych pasów, bo tak mówi oznakowanie. Znak mówi
    że masz jechać na wprost, więc powinieneś zmienić pas na bardziej lewy i
    pojechać w prymasa tysiąclecia. Tyle jak się trzymamy przepisów. W
    praktyce każdy jeżdzi gdzie chce a jakbyś kogokolwiek zapytał czy
    widział ten nakaz jazdy na wprost i drogę jednokierunkową to chyba mało
    kto by potwierdził. Zwłaszcza że powinni patrzeć w lewe lusterko:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2024-03-21 19:15:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 19:11, J.F pisze:

    > Oraz połączenia i rozdzielenia jezdni.

    No właśnie - więc nijak nie wychodzi mi z tego jedno skrzyżowanie (mimo
    że tak byłoby najwygodniej i być może najlogiczniej). Ale nie o tym
    rozmawiamy jakby było logicznie a dokładnie wprost przeciwnie jak głupio
    to wychodzi z oznakowania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2024-03-21 19:19:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 13:31, J.F pisze:

    > No w zasadzie prawie z niczym, ale jak sie jakis purysta prawny trafi,
    > albo czepliwy policjant - to jak się to przepisowo przejeżdza ? :-)

    Dokładnie - z niczym nie ma problemu, poza tym że to oznakowanie jest
    trochę bez sensu. A dokładniej z niczym nie ma problemu dopóki coś się
    nie stanie i prawnicy nie zaczną rozkładać to na części pierwsze. A
    oznakowanie jest wynikowe z jeszcze głupszego;)

    https://www.google.pl/maps/@52.2598996,20.9504784,3a
    ,75y,231.2h,75.22t/data=!3m7!1e1!3m5!1scMh1DVUAAYilJ
    gJHP7MooQ!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656?entry
    =ttu

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2024-03-21 20:25:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 19:19, Shrek pisze:

> [...]
    ,75y,231.2h,75.22t/data=!3m7!1e1!3m5!1scMh1DVUAAYilJ
    gJHP7MooQ!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656?entry

    Co jest bez sensu na tym skrzyżowaniu?
    C-5 na wypadek śniegu i innych płaskoziemców.

    https://prnt.sc/lzfvcF16I4Uk

    Robert

  • 96. Data: 2024-03-21 21:20:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://prnt.sc/lzfvcF16I4Uk

    Gdyż albowiem ponieważ?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2024-03-21 21:26:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.03.2024 o 21:20, Shrek pisze:

    > Gdyż albowiem ponieważ?

    Ponieważ znak D-3 umieszcza za skrzyżowaniem, a nie przed.

  • 98. Data: 2024-03-22 06:01:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 21:26, nadir pisze:

    > Ponieważ znak D-3 umieszcza za skrzyżowaniem, a nie przed.

    Więc znak D-3 jest żle ustawiony.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2024-03-22 07:53:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 19:07, Shrek pisze:

    > To zależy od tego gdzie kończy się skrzyżowanie - jak na razie wynika że
    > obręb skrzyżowania zaczyna się linią zatrzymania

    Skąd pomysł, że skrzyżowanie zaczyna się linią zatrzymania?
    Według mnie, znacznie korzystniej jest posiłkować się prawem o ruchu
    drogowym, niż osobistymi definicjami.

    > a kończy... wobec brak
    > kolejnej wyimagonowanej linii zatrzymania po prostu końcem skrzyżowania
    > czyli w tym wypadku rozwidlenia - to jest jedno skrzyżowanie.

    Co prawda, od niedawna trochę się zmieniło, ale nie aż tak mocno, żeby w
    prostych przypadkach nawet najgłupszy kierowca się gubił:

    ,,część drogi będącą połączeniem dróg albo jezdni jednej drogi w jednym
    poziomie, z wyjątkiem połączenia drogi o nawierzchni twardej z drogą o
    nawierzchni gruntowej lub z drogą wewnętrzną"

    > Rozumiem twoją koncepcję, że tam wolno skręcać mimo tego znaku, ale jak
    > brać to oznakowanie na poważnie... to nie wolno. Co ja poradzę, że tak
    > bez sensu wychodzi?

    Skrzyżowanie:
    https://maps.app.goo.gl/KaMJvaA3hZb5FgCVA

    Nie skrzyżowanie:
    https://maps.app.goo.gl/tM2g65KcUMifx9YRA

    Skrzyżowanie:
    https://maps.app.goo.gl/J4w6cRJD4Naikq4g6

    --
    -
    Akarm

  • 100. Data: 2024-03-22 11:24:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Gdyż albowiem ponieważ?

    Metodą eliminacji.
    To, że to jest skrzyżowanie to nie podlega dyskusji. (tak? tak!)
    I mamy dwie możliwości. Jedna że tam jest początek skrzyżowania, druga,
    że koniec.
    Po odrzuceniu niemożliwego pozostaje, że tam kończy się skrzyżowanie i
    moc C-5. :)

    Robert