  • 11. Data: 2015-11-02 13:30:54
    Temat: Re: Do les 3 vallees - LPG
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 1 Nov 2015 21:41:07 +0000 (UTC), Budzik

    > Planuje w styczniu narty w les 3 vallees.

    Byłem, polecam, jeśli nie zważać na francuską "szuflandię". ;)
    Ale w końcu jedzie się tam "zjechać" na nartach a nie spać w 5* hotelu.

    Byłem dwa razy we Francji samochodem (w tym raz w nocy złapaliśmy kapcia i
    600km jechaliśmy na dojazdówce buuuu), raz autokarem (kiedy to strzeliło
    wspomaganie i łącznie podróż zajęła 36h). Straszna męczarnia, nawet nie
    uwzględniając przygód drogowych.

    Od tamtego czasu latam tylko samolotem. Raz sam szukałem czarteru i
    najmowałem auto na miejscu -- dostałem Tiguana 4x4 z 4km na liczniku ;) ale
    z letnimi oponami, o czym się oświeciłem na pierwszej serpentynie pokrytej
    śniegiem i już się widziałem za barierkami, a na samej górze bokiem
    zjechałem całą długość podjazdu, cudem unikając barier.

    Kolejne loty już przez biuro zimowe typu snowshow które zapewnia nie tylko
    tani czarter, ale także transfer z lotniska z Grenoble. Wychodzi to maks.
    900 zł/os. w dwie strony. W sumie transfer zajmuje około 8h -- ale komfort
    nieporównywalny i dojeżdża się względnie wypoczętym w stosunku do podróży
    drogą.

    Jak widać nie warto się telepać samochodem.
    Więc polecam to przemyśleć, nie będzie problemu ze stacjami LPG. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2015-11-02 14:12:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >podróży
    >drogą.
    >Jak widać nie warto się telepać samochodem.

    No coz, do Francji nie jest znow tak daleko. Z Wroclawia ~1400km, nie
    kazdy lapie gumy tak czesto, to moze i mile przejazdzke wspominac, a i
    czas podrozy nie tak znow wiele wiekszy - zakladajac, ze zima nie
    zaskoczy niemieckich drogowcow :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-11-02 14:43:49
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > uwzględniając przygód drogowych.
    >
    > Od tamtego czasu latam tylko samolotem...

    Dokładnie tak i narty pożycza się na miejscu :P

  • 14. Data: 2015-11-02 15:01:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 Nov 2015 14:12:06 +0100, J.F.

> [...]
    > kazdy lapie gumy tak czesto, to moze i mile przejazdzke wspominac, a i
    > czas podrozy nie tak znow wiele wiekszy - zakladajac, ze zima nie

    Nadal jest to ponad 14h jazdy, a dużo dłużej w całości zwłaszcza gdy trzeba
    tankować co 350km (sic! ja jechałem 1000km na jednym baku, więc było tylko
    jedno tankowanie). Poza tym śmigam z DC, więc mam ponad 17h czystej jazdy
    vs 8h samolotem całość.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2015-11-02 16:00:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 2 Nov 2015 14:12:06 +0100, J.F.

    >Nadal jest to ponad 14h jazdy, a dużo dłużej w całości zwłaszcza gdy
    >trzeba
    >tankować co 350km (sic! ja jechałem 1000km na jednym baku, więc było
    >tylko

    Jak sie ma niemarudna zaloge, to znow nie tak duzo dluzej, a kosci
    rozprostowac mozna.

    >jedno tankowanie). Poza tym śmigam z DC, więc mam ponad 17h czystej
    >jazdy
    >vs 8h samolotem całość.

    No tak, ja moge miec odwrotnie - najpierw sie trzeba do tego DC dostac
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-11-02 17:40:36
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 10:10:37 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Chore, to jest placic 5 zl, gdy mozna 2.50 :-)

    Można, ale przegląd masz co rok, a nie co 3/2/1 lat.
    Można, gdy lubisz się użerać z mechanikami - gdy tylko coś jest nie tak, to
    najczęściej ASO zwala na gazowników, a gazownicy na ASO...
    Poza tym - zawsze i wszędzie gaz uber alles? Wymuszać start na LPG, bo taniej?
    Przedłużać wymianę filtrów/świec, bo LPG, więc ma być tanio? Spinać pośladki w
    poszukiwaniu stacji LPG, bo jak przejadę kilkadziesiąt km na benzynie to już wielka
    strata finansowa i ujma na honorze do końca życia?

    > uwaga na godziny otwarcia ... i jak pisano - przejsciowke warto zabrac
    > i rekawice, bo tam samoobsluga.

    Przecież i u nas już od jakiegoś czasu samoobsługa. Już zdążyłem zapomnieć kiedy to
    pracownik stacji podchodził i napełniał... (no chyba że na Twoje wyraźne życzenie,
    albo widzi że sobie nie radzisz).

  • 17. Data: 2015-11-02 18:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Można, ale przegląd masz co rok, a nie co 3/2/1 lat.

    Przy nowym aucie moze i istotne, przy starszym - wcale :-)

    >Można, gdy lubisz się użerać z mechanikami - gdy tylko coś jest nie
    >tak, to najczęściej ASO zwala na gazowników, a gazownicy na ASO...

    Spoko, mialem LPG, niewiele tego uzerania ... ale to stara technologia
    byla :-)

    >Poza tym - zawsze i wszędzie gaz uber alles? Wymuszać start na LPG,
    >bo taniej?

    Taniej, i dla wygody, a w ogole to noby czemu nie ?

    >Przedłużać wymianę filtrów/świec, bo LPG, więc ma być tanio?

    Filtr przy LPG wydaje sie dosc istotny.
    Swiece natomiast ... niby tez, ale w praktyce ... jakos nie wymagaly
    wymiany :-)

    >Spinać pośladki w poszukiwaniu stacji LPG, bo jak przejadę
    >kilkadziesiąt km na benzynie to już wielka strata finansowa i ujma na
    >honorze do końca życia?

    Strata niewielka, ale spinanie tez znikome. Co ci da tankowanie
    kilkadziesiat km dalej ? Wiec po co przeplacac ? :-)

    >Przecież i u nas już od jakiegoś czasu samoobsługa.

    A to przepraszam, ja od dawna dieslem :-)

    >Już zdążyłem zapomnieć kiedy to pracownik stacji podchodził i
    >napełniał...

    Czyzbys, przy tym calym narzekaniu, jezdzil na gazie ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-11-02 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > stosunku do podróży drogą.
    >
    > Jak widać nie warto się telepać samochodem.

    Wiesz, jedziemy w 6 osób.
    A autem w 1000 zł sie pewnie praiwe zmiescimy.

    Poza tym - jechalismy ostatnio na zagle do chorwacji autem - tej drogi nic
    nie przebije - toz to pol uroku wakacji!... :)

  • 19. Data: 2015-11-02 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > rekawice, bo tam samoobsluga.

    A u nas nie?
    Tankowałem gaz wielokrotnie i nigdy w rekawicach.
    W czym miałyby pomagac?

  • 20. Data: 2015-11-02 19:18:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >A u nas nie?
    >Tankowałem gaz wielokrotnie i nigdy w rekawicach.
    >W czym miałyby pomagac?

    Rece sie nie brudza, przy grzebaniu gdzies pod zderzakiem :-)

    J.