  • 1. Data: 2015-11-02 18:13:48
    Temat: autostradą pod prąd
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Na tvn przeczytałem smutną informacje i tragicznym wypadku auta które
    jechało autostradą pod prąd. czy mogę prosić osoby które korzystają z
    tej drogi, z tego wjazdu na autostradę, aby powiedziały nam czy tam
    można przypadkiem wjechać pod prąd, czy trzeba się wybitnie postarać. Od
    siebie dodam, ze na znanych mi wjazdach, zjazdach na śląsku nieda się
    wjechać "pod prąd". Trzeba by najpierw usunąć plastikowe bariery

    http://www.tvn24.pl/autostrada-pod-prad-po-smierc-pr
    okuratorskie-sledztwo,591082,s.html

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-11-02 19:04:00
    Temat: Re: autostradą pod prąd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Od siebie dodam, ze na znanych mi wjazdach, zjazdach na śląsku nieda
    >się wjechać "pod prąd". Trzeba by najpierw usunąć plastikowe bariery

    Tam to nie wiem, ale zobacz, czy np tu trzeba sie wybitnie starac
    https://www.google.pl/maps/@51.0424014,16.593122,3a,
    75y,160.06h,80.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3CvV9fi2Rd929
    KClyZ4dUg!2e0!7i13312!8i6656
    https://www.google.pl/maps/@51.0434973,16.5963412,3a
    ,75y,125.11h,64.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1CBKC2oDKI_h
    SvC8SDyY3w!2e0!7i13312!8i6656

    Nowe wezly jednak bezpieczniejsze.

    J.

  • 3. Data: 2015-11-02 19:34:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.11.2015 19:04, J.F. wrote:

> [...]
    KClyZ4dUg!2e0!7i13312!8i6656

    > https://www.google.pl/maps/@51.0434973,16.5963412,3a
    ,75y,125.11h,64.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1CBKC2oDKI_h

    No fizycznie się da. Ale zakładając że śnieg nie leżał, to obrócone
    znaki można zignorować, ale strzałki nie w tą stronę? Zresztą podmiotowi
    przejechali ponoć 11 km.

    > Nowe wezly jednak bezpieczniejsze.

    Też na sporej części się niby da.

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-11-02 19:40:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 02.11.2015 19:04, J.F. wrote:
> [...]

    >No fizycznie się da. Ale zakładając że śnieg nie leżał, to obrócone
    >znaki można zignorować, ale strzałki nie w tą stronę?

    Tylko jedna i malo wyrazna.

    >Zresztą podmiotowi przejechali ponoć 11 km.

    No wiesz - jak juz wjedziesz ...

    J.

  • 5. Data: 2015-11-02 19:44:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.11.2015 19:40, J.F. wrote:

    > Tylko jedna i malo wyrazna.

    https://www.google.pl/maps/@51.0424288,16.5958173,3a
    ,75y,337.76h,85.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdEBwQviSqZtA
    1YTBkbf38Q!2e0!7i13312!8i6656

    > No wiesz - jak juz wjedziesz ...

    To co - jedziesz radośnie lewym pasem (swoim prawym)???

    Shrek.

  • 6. Data: 2015-11-02 19:46:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > https://www.google.pl/maps/@51.0424288,16.5958173,3a
    ,75y,337.76h,85.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdEBwQviSqZtA
    1YTBkbf38Q!2e0!7i13312!8i6656

    > To co - jedziesz radośnie lewym pasem (swoim prawym)???

    niestety tak to się zwykle dzieje

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2015-11-02 20:07:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.11.2015 19:46, masti wrote:

    > niestety tak to się zwykle dzieje

    Nie mogę tego pojąć. Dobra - można wjechać pod prąd na rozbiegówkę -
    każdemu może się pewnie zaćmienie zdarzyć, choć logika podpowiada że nie
    powinno. Ale:

    Już na rozbiegówce jedziesz pod prąd strzałek - i to jest ostatni
    moment, kiedy mogę sobie coś takiego wyobrazić. Skrewiłem, ale widzę, że
    jadę pod prąd, więc hamulec i wsteczny.

    Ale dobra - ktoś ma wyjątkowe zaćmienie i przejeżdza te strzałki. Pas
    awaryjny po lewej stornie to już coś wyjątkowego. Jadące z naprzeciwka
    "pod prąd" samochody też rzadki widok. Jeden ok - głupek źle wjechał,
    ale cała masa - jak w dowcipie o blondynce? Jedziemy dalej - na węźle
    druga jezdnia po prawej stronie to może nic nadzwyczajnego, ale już w
    trasie? I brak drugiej jezdni z lewej? I coraz więcej samochodów pod
    prąd. Nie ma bata żeby się nie zorientować, że coś jest nie tak.

    To co nimi powoduje, żeby zamiast zjechać na awaryjny jechać pod prąd
    swoim prawym? Mają takie zaćmienie, że właściwy lewy mylą z awaryjnym?

    Shrek.

  • 8. Data: 2015-11-02 20:15:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-02 o 18:13, ToMasz pisze:
> [...]
    > tej drogi, z tego wjazdu na autostradę, aby powiedziały nam czy tam
    > można przypadkiem wjechać pod prąd, czy trzeba się wybitnie postarać.
    U naszych zachodnich sąsiadów (w Austrii też) są takie znaki:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/
    Falschfahrer_Schilder.jpg

    Trudno go przeoczyć z racji rozmiarów i kolorystyki, no ale u nich
    pewnie o kasę chodzi, bo u nas bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu.
    Jacek

  • 9. Data: 2015-11-02 20:21:13
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 02 Nov 2015 18:13:48 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:

> [...]
    >siebie dodam, ze na znanych mi wjazdach, zjazdach na śląsku nieda się
    >wjechać "pod prąd". Trzeba by najpierw usunąć plastikowe bariery

    W materiale jest mowa o tym, że są to mieszkańcy okolic Wielunia.
    Czyli jechali z Lodzi (?) w kierunku Piotrkowa. Da się wjechać pod
    prąd, bo na zjeździe z 91 na A1 są roboty drogowe (budowa węzła) i
    ruch odbywa się tam po jednej jezdni w obu kierunkach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2015-11-02 20:24:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie mogę tego pojąć. Dobra - można wjechać pod prąd na rozbiegówkę -
    >każdemu może się pewnie zaćmienie zdarzyć, choć logika podpowiada że
    >nie powinno. Ale:

    Byc moze ... o tych, co sie wycofali w pore, to po prostu nie
    slyszymy.
    Slyszymy o tych, co jada dalej :)

    https://www.youtube.com/watch?v=sqhL_Ms6vuY

    >Już na rozbiegówce jedziesz pod prąd strzałek - i to jest ostatni
    >moment, kiedy mogę sobie coś takiego wyobrazić. Skrewiłem, ale widzę,
    >że jadę pod prąd, więc hamulec i wsteczny.

    Ale nie jedziesz po rozbiegowce. Po skrecie wyjezdzasz na prawy pas
    ... i zadnych strzalek nie ma..

    Tzn owszem -gdzies tam po lewej one sa, ale tam nie patrzysz, bo cie
    nie interesuje :-)

> [...]
    >naprzeciwka "pod prąd" samochody też rzadki widok. Jeden ok - głupek
    >źle wjechał, ale cała masa - jak w dowcipie o blondynce?

    o 5 rano moze nie byc tych samochodow tak duzo. A zreszta - jada
    ladnie swoim prawym pasem i tylko z rzadka jakis ch* wyprzedza na
    trzeciego :-)

    Choc ci akurat ... na blondynke ani na dziadka nie wygladaja, i chyba
    miejscowi moze narkotyki, moze chcieli sie "zabawic".

    >Jedziemy dalej - na węźle druga jezdnia po prawej stronie to może nic
    >nadzwyczajnego, ale już w trasie?

    https://www.google.pl/maps/@50.263541,18.7307414,3a,
    75y,232.47h,70.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFFj4zbSKuS4M7
    nEqKz3bnQ!2e0!7i13312!8i6656

    >I brak drugiej jezdni z lewej? I coraz więcej samochodów pod prąd.
    >Nie ma bata żeby się nie zorientować, że coś jest nie tak.

    I powyzej zatrzymac sie i pytac o co tu chodzi i czy dobrze jedziemy ?

    P.S. nie autostrada ... ale to jeszcze pamietasz
    https://www.google.pl/maps/@51.1103921,17.0264657,3a
    ,75y,49.12h,74.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1saAe4MEK8RCXmv
    Ya-Jmi9VQ!2e0!7i13312!8i6656

    J.