  • 51. Data: 2011-03-09 06:55:56
    Temat: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "karol" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:il21el$739$1@inews.gazeta.pl...

    Podpisze się pod tym co pisał Daniel. Trzeba walczyć z nieuczciwymi
    reklamami! Nie wolno wmawiać ludziom, że internet działa inaczej jak np.
    korki na autostradach zachodnich w dniach rozpoczęcia wakacji....

    ->
    Tyle, że tamtejszym kierowcom nikt żadnej prędkości nie obiecał. Internet
    stwarza realną pokusę obiecywania więcej niż można. Potem następuje udawane
    zdziwienie, że jednak system autostrad się zatyka. Jak to, przecież można na
    sąsiednią ulicę przez Nowy Jork, Tokio i Londyn, tam jest jeszcze jeden pas
    nie całkiem zajęty.

  • 52. Data: 2011-03-09 09:13:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mahe,

    Wednesday, March 9, 2011, 3:46:11 AM, you wrote:

    > Ktoś Cię zmuszał do podpisywania umowy terminowej? Chyba każdy operator
    > ma do wyboru umowę na czas nieokreślony. Że co? Drogo? Widocznie mu się
    > nie opłaca oferować taniej.

    Może się nie opłaca dlatego właśnie, że terminowe są za tanie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2011-03-09 10:11:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 09 Mar 2011 10:13:19 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    /../

    > Może się nie opłaca dlatego właśnie, że terminowe są za tanie?

    Jak zawierasz terminówkę to wszystkie koszty stałe są rozłożone. Jak
    zawierasz nieterminuwkę to od razu bulisz.

    Ja teraz siedzę na nieterminówce w UPC za 75 zł, bo musze się do sal00nu
    wybrać i coś tam obniżą. Ale najpierw byłem na terminówce. JAk już
    operator stałe koszty poniósł to nieterminówka nie powinna być droga.

  • 54. Data: 2011-03-09 10:19:05
    Od: M <m...@g...com>

    On 8 Mar, 15:34, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:

    > sposobem na złego dostawcę jest zmiana na lepszego. Ułatwiając
    > natychmiastową zmianę dostawcy masz praktycznie pewność, że słabi zostaną
    > wyeliminowani. Tylko do tego trzeba wyeliminować umowy terminowe z rynku.

    Otóż to - w sumie taka długa umowa to nic innego jak forma kredytu
    ratalnego (co normalnie jest zarezerwowane dla instytucji finansowych,
    ale dostawcy zwłaszcza duzi sprytnie to obchodzą).
    Takie np. "plusikowe" można dostać biorąc kredyt/pożyczkę na telefon/
    aktywację od banku lub innego providenta i potem to spłacając. Może
    warto by jasno uregulować, że trzeba podawać oddzielnie: usługa
    kosztuje tyle na miesiąc, instalacja tyle jednorazowo lub ta sama
    kwota rozłożona na ileś rat. Rezygnuję bo mi jakość nie odpowiada, to
    przestaję płacić za usługę a nadal spłacam instalację/sprzęt (który
    jest moją własnością - mogę sprzedać, lub wykorzystać do połączenia z
    innym dostawcą). Do Internetu oprócz komputera trzeba kupić CPE i
    zapłacić za instalację, tak samo jak do oglądania telewizji trzeba
    kupić telewizor i (chyba jeszcze) nie ma ofert typu LCD 40" za 1 zł i
    200 zł "cyferkowego" przy podpisaniu umowy abonamentu TV na 10 lat.
    Obecny system "trzymania klienta na siłę" niestety nie służy dobrej
    jakości i mamy to co mamy...

    Jako mały lokalny dostawca chciałbym się zajmować po prostu
    dostarczaniem Internetu, a usługi finansowe zostawić instytucjom
    finansowym. Tak przez długi czas było (instalacja za normalną cenę +
    umowa na czas nieokreślony, bardzo mało rezygnacji bo dobra jakość),
    ale teraz już nie bardzo się da, bo mało kto chce zapłacić 300 zł
    (rzeczywisty koszt przeciętnej instalacji 5GHz, czasem więcej jak
    wymaga prac wysokościowych) kiedy konkurencja instaluje gratis (z
    długą umową i jeszcze obiecując ludziom "gwarantowane" 2 Mb/s za 60 zł
    - miałem parę zapytań od niedoszłych klientów, którym uczciwie
    powiedziałem ile gwarantuję w tej cenie i dlaczego... i więcej się już
    nie odezwali - to ja pierwszy chętnie kupię gwarantowane 50 za 1500,
    ale jakoś wątpię by mi chcieli sprzedać).

    Zdelegalizować długie lojalki, niech jasno będzie wiadomo co ile
    kosztuje - i rynek zrobi resztę.

  • 55. Data: 2011-03-09 12:03:16
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mahe" <m...@g...pl>

    > Ktoś Cię zmuszał do podpisywania umowy terminowej? Chyba każdy operator ma
    > do wyboru umowę na czas nieokreślony. Że co? Drogo? Widocznie mu się nie
    > opłaca oferować taniej.

    Dlatego właśnie jest to co jest

  • 56. Data: 2011-03-09 14:20:14
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Zdelegalizować długie lojalki, niech jasno będzie wiadomo co ile
    > kosztuje - i rynek zrobi resztę.

    to też jest myśl. Jak widzę, że ktoś proponuje 5 lat to się zastanawiam
    co za bałwan to kupuje

    Icek

  • 57. Data: 2011-03-10 10:34:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Icek wrote:

    > to też jest myśl. Jak widzę, że ktoś proponuje 5 lat to się zastanawiam co
    > za bałwan to kupuje

    Taki, co myśli wyłącznie kategoriami: "tanio ma być, a że na 5 lat? Jakoś to
    będzie." Zresztą takimi kategoriami myśli bardzo wiele ludzi, inaczej kruki,
    potempy czy inne inkasa nie miałyby co robić. Ludzie biorą na oślep na raty,
    bo "jakoś to będzie", a potem zonk.

    --
    Ślązak