  • 41. Data: 2011-03-07 14:53:15
    Temat: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Icek napisał:

    > a jak cena jest wyższa w jednym budynku bo operator musi płacić frycowe
    > prezesowi spółdzielni a 20 metrów dalej cena jest 2 razy niższa bo już
    > nie musi ? To jest OK czy już nie.
    >
    > Bez jaj, tam gdzie jest uznaniowość jest korupcja, jest złe prawo

    Ale o czym my dyskutujemy? Wydaje mi sie, ze dyskutujemy o tym, czy
    operator ma prawny przymus stosowania takiej samej ceny za ta sama
    usluge na calym obszarze swojego dzialania. Czyli na przyklad czy 10
    megabitow we Wroclawiu musi u niego kosztowac tyle samo co 10 megabitow
    sprzedawane w Kozidolach Dolnych. I wydaje mi sie, ze byles przeciwny
    takiemu przymusowi. To jestes za czy przeciw?
    Mnie taki przymus nadal wydaje sie bezsensowny. Skoro operator musi
    placic prezesowi to zrozumiale jest, ze moze stosowac wyzsza cene, bo ma
    wieksze koszty na tym obszarze, w imie czego mu tego zabraniac?
    Klient nie ma przymusu korzystania z uslug.

  • 42. Data: 2011-03-07 15:19:02
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > sprzedawane w Kozidolach Dolnych. I wydaje mi sie, ze byles przeciwny
    > takiemu przymusowi. To jestes za czy przeciw?

    jestem przeciw. Operator za 10Mb/s w każdym bloku może mieć inną cenę.

    no dokładnie.

    Icek

  • 43. Data: 2011-03-07 18:48:00
    Od: Lee <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-07 11:11, Icek pisze:

> [...]
    >
    > W moim przypadku wnerwia mnie konkurencja z innego powodu. My dajemy
    > 4-32Mb/s (uczciwe), działające tak jak deklarujemy w ulotce czy umowie.
    > A konkurencja daje 100/100 za 49-51 zł a z informacji od klientów działa
    > w szczycie jak 512-1024kb/s. A oni umowę podpisują na 4-5 lat. I co
    > trzeba zrobić? Tylko i wyłącznie trzeba dostosować ofertę i podjąć
    > wyzwanie dając oprócz reklamowej szybkości jeszcze faktyczną dobrą jakość.
    >
    > Pomijam ceny dumpingowe ale w tej branży nie da się tego ustawowo
    > unormować chyba. Nie raz były reklamy "przynieś wypowiedzenie od firmy X

    I dlatego najprościej jest wprowadzić, zamiast tych wszystkich chorych
    proponowanych zapisów o gwarancjach na poziomie 90%, obowiązkowy wpis do
    umowy o szybkości gwarantowanej. Wtedy brak szybkości
    gwarantowanej->zgłoszenie awarii przez klienta, czas awarii ponad 12
    godzin = możliwość złożenia reklamacji i odliczenia 1/30 abonamentu
    miesięcznego. A szybkości gwarantowane każdy ustali sobie sam i
    odpowiednio wyceni takie taryfy.

    --
    pozdrawiam
    Darek

  • 44. Data: 2011-03-08 12:38:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 19:48:00 +0100, Lee napisał(a):
    /.../

> [...]
    > godzin = możliwość złożenia reklamacji i odliczenia 1/30 abonamentu
    > miesięcznego. A szybkości gwarantowane każdy ustali sobie sam i

    i przeczołganie klientów obowiązkiem przeprowadzenia testów w odpowiednio
    zdefiniowanym środowisku testowym.

  • 45. Data: 2011-03-08 13:27:22
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-08 13:38, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Mon, 07 Mar 2011 19:48:00 +0100, Lee napisał(a):
    > /.../

    > i przeczołganie klientów obowiązkiem przeprowadzenia testów w odpowiednio
    > zdefiniowanym środowisku testowym.

    tak, często klienci sądzą, że specjalne wymagania są po to aby ich
    "przeczołgać" gdy tak naprawdę to trzeba wykluczyć winę klienta.

    W dobie routerów, które są bardzo popularne włamanie i korzystanie z
    czyjegoś netu jest naprawde popularne.

    Icek

  • 46. Data: 2011-03-08 13:30:24
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:27:22 +0100, Icek napisał(a):
    /.../

> [...]
    > "przeczołgać" gdy tak naprawdę to trzeba wykluczyć winę klienta.
    >
    > W dobie routerów, które są bardzo popularne włamanie i korzystanie z

    Nie musi być przeczołgiwanym. Wystarczy, ze za 500 zł zatrudni
    specjalistę, który mu powie, że jest idiotą.

  • 47. Data: 2011-03-08 14:34:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > godzin = możliwość złożenia reklamacji i odliczenia 1/30 abonamentu
    > miesięcznego. A szybkości gwarantowane każdy ustali sobie sam i

    Na grzyba mi 1/30 abonamentu jak np przez cały łikend nie mogłem korzystać
    ?! Co mi po 1/30 jak internet chodzi kulawo codziennie wieczorem kiedy nawet
    nie da się zgłosić reklamacji ? To są wszystko jakieś bezsensy. Jedynym
    sposobem na złego dostawcę jest zmiana na lepszego. Ułatwiając
    natychmiastową zmianę dostawcy masz praktycznie pewność, że słabi zostaną
    wyeliminowani. Tylko do tego trzeba wyeliminować umowy terminowe z rynku.

  • 48. Data: 2011-03-08 16:33:12
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-03-08 15:34, niusy.pl pisze:

> [...]
    > lepszego. Ułatwiając natychmiastową zmianę dostawcy masz praktycznie
    > pewność, że słabi zostaną wyeliminowani. Tylko do tego trzeba

    i zrobic dodatkowo "czarna liste" klientow ;)

    --
    bluuu

  • 49. Data: 2011-03-08 18:20:46
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 8 Mar 2011 15:34:32 +0100, niusy.pl napisał:

> [...]
    > wyeliminowani. Tylko do tego trzeba wyeliminować umowy terminowe z rynku.

    To równie skutecznie wyeliminuje podłączenie za złotówke, i "plusikowe"

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 50. Data: 2011-03-09 02:46:11
    Od: mahe <m...@g...pl>

    > pewność, że słabi zostaną wyeliminowani. Tylko do tego trzeba
    > wyeliminować umowy terminowe z rynku.

    Ktoś Cię zmuszał do podpisywania umowy terminowej? Chyba każdy operator
    ma do wyboru umowę na czas nieokreślony. Że co? Drogo? Widocznie mu się
    nie opłaca oferować taniej.