  • 1. Data: 2017-06-12 21:01:47
    Temat: Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
    Od: Tomek <t...@b...com>

    Witam serdecznie,

    Poszukuję dobrego samochodu, który by pozwolił mi na komfortowe pokonywanie długich
    tras. Lista wymagań jest dosyć długa, ale dosyć konretna, więc mam nadzieję, że
    pomożecie znaleźć coś interesującego :) Wymagane:

    1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach
    w Niemczech.
    2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę
    dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla
    porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako o wiele za
    mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w
    specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku -
    bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba
    miejsca).
    3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn
    powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez
    konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania
    po pasie od lewej do prawej).
    4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116
    KM).
    5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była
    obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych
    kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
    6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych
    obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

    Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
    - wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
    - bez koła dwumasowego
    - instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
    - najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
    - dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia,
    elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
    - cena do 50.000 zł

    Jaką markę / model polecacie?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Tomek

  • 2. Data: 2017-06-12 21:06:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 21:01, Tomek pisze:

    > Poszukuję dobrego samochodu
    > 6. Wiek do 4 lat, duża trwałość
    > - cena do 50.000 zł

    Input error :-)

  • 3. Data: 2017-06-12 21:13:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 21:01 Tomek <t...@b...com> pisze:

    > Jaką markę / model polecacie?

    Citroen C4GP, 2.0 HDI, AM6
    Bez dwumasy, sprzęgła. Duży komfortowy minivan.
    Na autostradzie przy 140-160km/h 7,5-8l ON/100km
    10 poduszek, nie myszkuje - jedzie jak po sznurku. Nie wiem co się tak
    czepiłeś tego gazu...

    TG

  • 4. Data: 2017-06-12 21:16:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 21:13 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Citroen C4GP, 2.0 HDI, AM6

    zapomniałem dopisać - 163KM.

    TG

  • 5. Data: 2017-06-12 21:28:37
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 12.06.2017 o 21:01, Tomek pisze:
> [...]
    mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy
    [...]
> [...]
    była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę
    pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.

    No tu mam pewien dysonans, bo długie trasy i butla w kole = wizyty na
    stacjach co 400 km przynajmniej. Ale z kolei butla luzem w bagażniku
    oznacza potrzebę jeszcze większego bagażnika :)

    > - najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km

    Tak to tylko w erze :) Benzyna, a już na gazie na pewno na autostradzie
    przy autostradowej prędkości spali więcej. Szczególnie, że szukasz
    czegoś o dużym rozstawie osi (stabilność) i długiego (duży bagażnik).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2017-06-12 22:54:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-12 o 21:01, Tomek pisze:

    > Jaką markę / model polecacie?

    Jeżeli chodzi o przestronność, to Skoda Superb II, natomiast jak się
    zagazowuje to nie mam pojęcia bo ja raczej dieslami jeżdżę.

  • 7. Data: 2017-06-13 10:01:23
    Od: MaciekP <f...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 21:13:54 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

> [...]
    > Na autostradzie przy 140-160km/h 7,5-8l ON/100km
    > 10 poduszek, nie myszkuje - jedzie jak po sznurku. Nie wiem co się tak

    Klatki kenelowe dla psów, rodzina i walizki w C4GP chyba się nie zmieści. Dla wygody
    i bezpieczeństwa psów i rodziny poszukaj czegoś wielkości Vito a nie wśród minivanów.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-06-13 10:24:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

> [...]
    siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach

    Cała masa sprzeczności. Duży, pojemny i bezpieczny (i przez to ciężki)
    samochód. I spalanie 8L gazu (czyli jakieś 6,5-7L noPB przy
    autostradowej jeździe z obciążeniem?
    Jakby naciągnąć oczekiwania, to Laguna III mogłaby je jakoś tam spełnić.
    Ale:
    1. mimo klasy D, kombiak mega bagażnika nie ma. Laguna I miała sporo
    większy.
    2. silnik z turbo i kołem dwumasowym (chyba, że automat) - 2.0T
    3. spalanie... trzeba zweryfikować oczekiwania

    Generalnie - wszystkie dzisiejsze auta klasy D z nadwoziem kombi, mają
    bagażniki jakieś nijakie takie. Zweryfikować wiek auta i poszukać wśród
    ciut starszych Volvo. Albo Mercedesy klasy E. Ale to już nie ten wiek za
    te pieniądze.
    Może lepiej jednak jakiś Van? Espace z 2.0T. Albo wspomniany wyżej przez
    Tomka C4 GP z dieslem HDi?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2017-06-13 13:29:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2017 21:13:52 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Citroen C4GP,

    Duży miał być.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2017-06-13 13:34:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2017 12:01:47 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

    > Jaką markę / model polecacie?

    Honda Odyssey, Toyota Sienna albo Chrysler Grand Voyager. Wszystko benzyny,
    duże i komfortowe. Limit finansowy masz trochę przykrótki jak na 4-latka,
    ale z taką listą wymagań zapomnij o kombi. Na polu walki są tylko vany i to
    prawdziwe, a nie udawane, jak Citroeny Picasso.
    Na Multivana za mało $$$, a Vito ma fatalne opinie. Zresztą nie mam
    pewności, czy wlazły ludzie z bagażami plus zwierzaki.

    Voyagera mam (starszawego już) i jeśli chodzi o komfort przy
    wielogodzinnych przelotach, to kombi mogą mu rurę wydechową czyścić.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl