  • 1. Data: 2009-04-16 17:44:04
    Temat: Dokładny czas utworzenia/modyfikacji pliku
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Czy da się łatwo (bez pisania programu) wyciągnąć czas zapisu/modyfikacji
    pliku - z dokładnością do *milisekund* zamiast standardowej sekundy?

    Problem jest taki: zdjęcia aparatem cyfrowym, seryjne, robione po kilka na
    sekundę - czy da się im przypisać nazwy zrobione z daty i czasu, np.
    2008-02-23-17-23-11-05.JPG na podstawie czasu w którym zostały utworzone.
    Same sekundy nie wystarczają, bo aparat trzaska parę klatek na sekundę. O
    ile pamiętam, to w FAT jest czas zapisany z lepszą rozdzielczością niż
    pokazywane jest to przez dir (w MS Windows). Ale może się mylę? No i leniwy
    jestem - wolałbym to zrobić jakimś skryptem - niż pisać program w C,
    kompilować etc. (no, bo na początku musiałbym włączyć komputer na którym mam
    kompilator, potem zastanawiać się, czy program napisany dla .NET pod Vistą
    pójdzie pod XP SP3 i co muszę zrobić aby go sam sobie dystrybuować czyli
    zainstalować, no i czy da się uruchomić pod Linuksem, którego chwilowo nie
    mam, ale może będę miał itd. itp.) :)

    TIA
    slawek

  • 2. Data: 2009-04-16 18:07:51
    Temat: Re: Dokładny czas utworzenia/modyfikacji pliku
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    W dniu 16.04.2009 19:44, slawek pisze:

    > Czy da się łatwo (bez pisania programu) wyciągnąć czas
    > zapisu/modyfikacji pliku - z dokładnością do *milisekund* zamiast
    > standardowej sekundy?

    Niestety, pod FAT jest nawet gorzej:
    http://support.microsoft.com/kb/127830

> [...]
    > na sekundę - czy da się im przypisać nazwy zrobione z daty i czasu, np.
    > 2008-02-23-17-23-11-05.JPG na podstawie czasu w którym zostały

    Lepiej chyba tworzyć nazwy na podstawie daty i numeru zdjęcia (aparaty
    zazwyczaj tak nazywają pliki).

    --
    M.

  • 3. Data: 2009-04-16 18:41:20
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "MAcks" <n...@s...mnie> napisał w wiadomości grup
    > Lepiej chyba tworzyć nazwy na podstawie daty i numeru zdjęcia (aparaty
    > zazwyczaj tak nazywają pliki).

    No to jest nieciekawie (że FAT ma rozdzielczość 2 sekundową, Olympus
    mju-1010 używa xD z FAT-em ale robi 7 klatek na sekundę czy jakoś tak).

    Zastanawiam się, czy nie iść na całość i nie zmieniać nazw plików na MD5
    tych plików - będzie jednoznacznie. Ale z drugiej strony - mało wyraźnie.

    Sęk w tym, że Exifier (bardzo niezły programik do wyciągania informacji
    EXIF) potrafi zrobić rename według rozmaitych dat (także tych z EXIF), ale
    gubi się na zdjęciach seryjnych. Jeżeli są to oryginalne nazwy w rodzaju
    P2020311, P2020312, P2020313 to sprawa jest prosta. Jeżeli jednak chcę
    uporządkować zdjęcia przypisując im zamiast nazw seryjnych nazwy utworzone z
    dat ich powstania - to zaczyna się gubić przy zdjęciach seryjnych. Nic
    tragicznego. Widać że tak się nie da - i że FAT nie jest najlepszym systemem
    dla aparatów cyfrowych. Może coś w EXIF będzie, ale chyba tam jest jeszcze
    gorzej - zdjęcia edytowane w aparacie mają błędne informacje o swoim
    powstaniu jeżeli dobrze pamietam.

    Zasugerowałem się funkcjami ściągającymi atrybuty pliku - o ile pamiętam
    mają ułamki sekund - no, ale to że one mają nie oznacza że będą inne niż
    zero. Paskudny FAT.

    Dzięki.

    slawek