  • 1. Data: 2013-06-05 20:44:33
    Temat: Dom pasywny
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    Czy są jakieś programy (najlepiej otwarte), które mogą pomóc przy
    projektowaniu domu pasywnego albo/lub pozwalające przeprowadzać
    symulacje? Przykładowo, chciałbym wiedzieć jaka będzie temperatura w
    środku przy zadanych parametrach (izolacja ścian, powierzchnia, ilość
    masy akumulacyjnej, wielkość okien, kąt nachylenia słońca etc.).
    Chciałbym również móc policzyć jak się będzie rozchodziło ciepło z pieca
    kaflowego. Czy komputer może w tym jakoś pomóc?

    Pozdrawiam,
    Emanuel

  • 2. Data: 2013-06-05 23:09:05
    Temat: Re: Dom pasywny
    Od: stryq <s...@g...pl>

    W dniu 2013-06-05 20:44, Emanuel Koczwara pisze:

    > Chciałbym również móc policzyć jak się będzie rozchodziło ciepło z pieca
    > kaflowego. Czy komputer może w tym jakoś pomóc?
    Ale tylko komputer kaflowy...

  • 3. Data: 2013-06-06 06:25:45
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-06-05 20:44, Emanuel Koczwara pisze:

    > Chciałbym również móc policzyć jak się będzie rozchodziło ciepło z pieca
    > kaflowego. Czy komputer może w tym jakoś pomóc?

    Niewiele pomoże. Współczesne pecety wydzielają niewiele ciepła :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2013-06-06 08:17:43
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    Dnia 2013-06-06, czw o godzinie 06:25 +0200, PeJot pisze:

    > Niewiele pomoże. Współczesne pecety wydzielają niewiele ciepła :>

    No chyba, że są na to proste wzory, to sobie napisze program. Mogę
    prosić o jakieś słowa kluczowe, tytuły książek?

    Pozdrawiam,
    Emanuel

  • 5. Data: 2013-06-06 09:48:34
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-06-06 08:17, Emanuel Koczwara pisze:
    > Cześć,

    > No chyba, że są na to proste wzory, to sobie napisze program. Mogę
    > prosić o jakieś słowa kluczowe, tytuły książek?

    A jak oszacujesz *moc* pieca kaflowego ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2013-06-06 10:21:37
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    > A jak oszacujesz *moc* pieca kaflowego ?

    No właśnie chciałbym też móc jakoś wyliczyć jakiej mocy będzie musiał
    być piec.

    Pozdrawiam,
    Emanuel

  • 7. Data: 2013-06-06 10:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 06:25:45 +0200, PeJot napisał(a):

    > Niewiele pomoże. Współczesne pecety wydzielają niewiele ciepła :>

    Wspolczesne notebooki, czy wspolczesne stacjonarne, takie z 500W
    zasilaczem ?

    J.

  • 8. Data: 2013-06-06 11:18:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 6 June 2013 09:24:47 UTC+1, J.F. wrote:
    > Wspolczesne notebooki, czy wspolczesne stacjonarne, takie z 500W
    > zasilaczem ?

    Po pierwsze, komputer z 500W zasilaczem nie pobiera 500W.
    Po drugie, nawet te 500W to jest tyle co wytwarza człowiek przy nim siedzący, czyli
    nic.

  • 9. Data: 2013-06-06 11:37:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2013 02:18:16 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Po pierwsze, komputer z 500W zasilaczem nie pobiera 500W.

    Niby nie.
    Ale jak cos sie dzieje zlego to fachowcy z usenetu mowia "zmien
    zasilacz na porzadny".
    A kiedys wystarczal zasilacz 200W. I byl tylko jeden wiatrak :-)

    > Po drugie, nawet te 500W to jest tyle co wytwarza człowiek przy nim siedzący,
    > czyli nic.

    A to nie wiem, ale 500W przez 24h to nie jest tak malo ...

    J.

  • 10. Data: 2013-06-06 11:38:33
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-06-06 10:21, Emanuel Koczwara pisze:
    > Cześć,

    > No właśnie chciałbym też móc jakoś wyliczyć jakiej mocy będzie musiał
    > być piec.

    Nie wiem czy pojęcie mocy pieca będzie znane rzemieślnikowi który będzie
    go stawiał.

    Luźny pomysł: obliczenia obliczeniami, ale chyba *dokładniej* będzie na
    rzeczywistym obiekcie grzać prądem przez kilka sezonów, monitorować
    zużycie energii i na tej podstawie oszacować wielkość realne
    zapotrzebowanie na moc grzewczą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem