  • 11. Data: 2023-07-31 16:29:37
    Temat: Re: Dostawczak jako samochód osobowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 14:49:14 +0200, Cavallino wrote:

    > W sensie że dostawczakiem o takiej samej masie można, a osobowym nie?

    W sensie, ze osobowym mozna, a innym nie.

    I ewentualnie w sensie, ze osobowy nie przekrocz 2.5t DMC, chyba ze
    elektryk, a dostawczak prawie na pewno przekroczy.

    > VW Multivany i inne Transportery nie miały takich lepsiejszych wersji
    > osobowych?

    Multivan chyba mial ... to moze i sie nie bedą na przeglądzie czepiac.

    J.

  • 12. Data: 2023-07-31 17:38:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.07.2023 o 16:04, cef pisze:
    [...]
    > Nie odwrotność. Nawet jak nikt nie usiądzie tylko on sam zostanie
    > zmiażdżony,
    > to może nie jest problem?

    Nie, bo przepisy nie zabraniają wożenia 600kg imadła na pace. Może być
    jedynie, że jest nieodpowiednio zabezpieczone w sensie zamocowania
    pasami ale nie wiem czy przepisy w osobówce w ogóle to uwzględniają.

    Generalnie nawet w ciężarówce jak walnie w beton to mu to imadło wyrwie
    bez problemu.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-07-31 21:01:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-31 o 17:38, LordBluzg(R)?? pisze:
> [...]
    > jedynie, że jest nieodpowiednio zabezpieczone w sensie zamocowania
    > pasami ale nie wiem czy przepisy w osobówce w ogóle to uwzględniają.

    Ale nie chodzi o wyrwanie czegoś czy zabezpieczenie ładunku tylko o
    odkształcenie się budy w sposób nieprzewidziany przez producenta. Może w
    przesadzie napiszę tak:
    po zdjęciu foteli przy najechaniu na ten pojazd od tyłu (albo z boku)
    przez inny pojazd strefa zgniotu zwiększa się dwukrotnie a dodatkowo
    blacha poszycia unosi się w sposób
    niekontrolowany dekapitując pasażerów nawet jeśli pozostaną nietknięci
    w przestrzeni pasażerskiej.

  • 14. Data: 2023-07-31 21:29:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.07.2023 o 21:01, cef pisze:

> [...]
    > blacha poszycia unosi się w sposób
    > niekontrolowany dekapitując pasażerów nawet jeśli pozostaną nietknięci

    Pierwsze czytam. Nie spotkałem się nigdy z taką konstrukcją vana z
    wymaganiami i nie znalazłem tego w instrukcji żadnego vana, którego znam.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-07-31 22:05:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-31 o 21:29, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Pierwsze czytam. Nie spotkałem się nigdy z taką konstrukcją vana z
    > wymaganiami i nie znalazłem tego w instrukcji żadnego vana, którego znam.

    To, że nie spotkałeś się, to nie znaczy, że to niemożliwe.
    Poza tym zapewne oczekiwałeś konkretnego zapisu dotyczącego
    foteli a nie wzmianki drobnym drukiem, że wszelkie ingerencje w konstrukcję
    (w tym wiercenie dziur, odkręcanie elementów) powodują zmiany w specyfikacji
    typu i trzeba to legalizować albo coś tam.

  • 16. Data: 2023-07-31 22:07:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.07.2023 o 22:05, cef pisze:
    [...]
> [...]
    > (w tym wiercenie dziur, odkręcanie elementów) powodują zmiany w
    > specyfikacji
    > typu i trzeba to legalizować albo coś tam.

    Podasz jakiś konkretny model z tymi fotelami czy tak sobie piszesz?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2023-07-31 22:18:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-31 o 22:07, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 31.07.2023 o 22:05, cef pisze:
    > [...]
    >
    > Podasz jakiś konkretny model z tymi fotelami czy tak sobie piszesz?

    Pamiętam jak się przyjebywały psy do brakującego podłokietnika
    w aucie zrobionym ciężarowym na 4 osoby, więc na fotele też by się coś
    znalazło,
    ale skoro wymontowanie foteli nie trwa pewnie wiecej niż minuta,
    to pewnie żadnych haków na to nie ma.
    Nie podam modelu, tak sobie chciałem trochę popisać cokolwiek :-)

  • 18. Data: 2023-08-01 07:58:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-07-2023 o 16:29, J.F pisze:

    > W sensie, ze osobowym mozna, a innym nie.

    To po co o tym piszesz w tym wątku?

    > I ewentualnie w sensie, ze osobowy nie przekrocz 2.5t DMC, chyba ze
    > elektryk, a dostawczak prawie na pewno przekroczy.

    Wiesz w ogóle o czym jest ten wątek?

    > Multivan chyba mial ... to moze i sie nie bedą na przeglądzie czepiac.

    Kwestia ceny - to pewnie jest droższe od Trafica.
    Ale nie wiem, bo dostawczaki i ich pochodne, od zawsze leżą całkowicie
    poza moimi zainteresowaniami.

  • 19. Data: 2023-08-01 10:31:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 07:58:45 +0200, Cavallino wrote:

    > To po co o tym piszesz w tym wątku?

    Ze jak sobie kupi ciezarowo-osobowe, to moze miec problem.
    Albo go będą ciągac po komisariatach :-)

    A dwoma kołami na chodniku dotyczy też osobowych.

    > Wiesz w ogóle o czym jest ten wątek?

    A dwa kola nadal sie stosują.

    > Kwestia ceny - to pewnie jest droższe od Trafica.
    > Ale nie wiem, bo dostawczaki i ich pochodne, od zawsze leżą całkowicie
    > poza moimi zainteresowaniami.

    Ale tu przeciez mowa o osobowych :-P

    J.

  • 20. Data: 2023-08-01 11:52:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2023 o 10:31, J.F pisze:

    > Ze jak sobie kupi ciezarowo-osobowe, to moze miec problem.

    Bo teraz jak ma ciężarowe to nie ma?

    > Ale tu przeciez mowa o osobowych :-P

    To te pochodne.