  • 1. Data: 2012-03-25 13:44:37
    Temat: DrawText ? ? ?
    Od: " fir (sick)" <f...@N...gazeta.pl>

    funkcja DrawText (z biblioteki albo moja wlasna)
    sluzy do wyrysowania tekstu na ekranie/w obszarze okna

    moj problem dotyczy kolejnosci argumantow w tym wywolaniu
    - sa trzy sam tekst pozycja xy i kolor tekstu

    nie moge sie zdecydowac ani rozstrzygnac czy to powinno byc

    DrawText("hallo World", x, y, r, g, b);

    czy np

    DrawText(x,y, "hallo World", r, g, b);

    etc

    czy sa jakies reguly, argumenty itp ktore
    moglby dopomoc w wyborze ktorejs z wersji?

    (moze wogole sa jakies konwencje czy zasady co
    do wyboru kolejnosci argumentow w funkcjach?)

    (sick man)

    [*tak wogole o czym juz pissalem to wogole w c
    pewnie przydalyby sie struktury adhoce do grupowania wywolan
    DrawText("hallo World", {x,y}, {r, g, b});
    ale to inny temat]

  • 2. Data: 2012-03-25 14:34:54
    Temat: Re: DrawText ? ? ?
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 3/25/2012 1:44 PM, fir (sick) wrote:
> [...]
    > - sa trzy sam tekst pozycja xy i kolor tekstu
    >
    > nie moge sie zdecydowac ani rozstrzygnac czy to powinno byc

    Wybieram wersję drugą - na pierwszy rzut oka widać co jest co. W
    pierwszej można się pomylić, czy najpierw są współrzędne, czy rgb, w
    drugiej jest to oczywiste. Taka programistyczna wersja metody poka-yoke.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh