  • 1. Data: 2021-12-22 11:10:22
    Temat: Droga tania jazda elektrykiem
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Kolejny tekst praktyka, czyli kogoś, kto zdecydował się na jazdę
    elektrykiem. Ciekawe jest spostrzeżenie o tym, ze elektryka ładuje się
    pod domem w nocy, kiedy pobiera się prąd z elektrowni, a nie z
    instalacji fotowoltaicznej.
    No a 60 zł za 100 km to już spory koszt - wyższy od przeciętnego
    współczesnego auta..

    Więcej:
    https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-ile-kosztu
    je-ladowanie-auta-elektrycznego-czyli-faktury-groz,n
    Id,5709480?fbclid=IwAR2ZYCr5LjupmTKzV8d-sUUzd-j1Cy0D
    V6KypCN9s9DzC0PB6i-xVYm27yY

    T.

  • 2. Data: 2021-12-22 11:43:17
    Temat: Re: Droga tania jazda elektrykiem
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ale jest się coool i trendy.
    Co z tego że nieekologicznym ;-)

    Jak kogoś stać na elektryka to i też stać na drogie nim jeżdżenie ;-)

  • 3. Data: 2021-12-22 14:15:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2021 o 11:10, T. pisze:
> [...]
    > instalacji fotowoltaicznej.
    > No a 60 zł za 100 km to już spory koszt - wyższy od przeciętnego

    Tyle że to nie koszt za 200 km, tylko za prawie 400.
    A to już mocno zmienia postać rzeczy.

  • 4. Data: 2021-12-22 15:56:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Dec 2021 11:10:22 +0100, T.

    > Kolejny tekst praktyka, czyli kogoś,
    > kto zdecydował się na jazdę elektrykiem.

    Praktyka ignoranta należy dodać. Wiadomo bowiem, że auta elektryczne nie są
    dla wszystkich, gość latając w kołko po trasach z ciśnienia w galotach
    kupił sobie EVa, który zwyczjanie nie jest dla niego...

    > Ciekawe jest spostrzeżenie o tym, ze elektryka ładuje się
    > pod domem w nocy, kiedy pobiera się prąd z elektrowni, a nie z
    > instalacji fotowoltaicznej.

    Nie ma w tym nic ciekawego, chyba że dla jakiegoś ignoranta. Ignorant nie
    dostrzeże też oczywistej oczywistości, że ten prąd nocny, czy się go zużyje
    czy nie, to i tak wungiel pójdzie z dymem, bo elektrownia nie zeskaluje się
    z mocą w jednym cyklu dobowym, ergo musi być w gotowości przez noc więc
    kotłuje. PV z domowej instalacji dostarcza zaś energię wtedy, gdy
    elektrownie wunglowe mają największe problemy wytwórcze.

    > No a 60 zł za 100 km to już spory koszt - wyższy od przeciętnego
    > współczesnego auta..

    Tylko że przy takiej ilości podróży jak autor, powinien mieć wykupiony
    abonament, a wtedy koszt ładowania na takim GreenWay, przy zaledwie 1000km
    miesięcznie, wynosi (przy zużyciu 25kWh/100km) 45 zł BRUTTO (a im więcej
    pokona tym mniej wyjdzie), zaś jak to zestawić z domowym ładowaniem to
    wyjdzie w okolicach 20zł, czyli nadal wieokrotnie mniej niż spaliniakiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2021-12-22 19:55:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2021 o 11:10, T. pisze:
    > Ciekawe jest spostrzeżenie o tym, ze elektryka ładuje się
    > pod domem w nocy, kiedy pobiera się prąd z elektrowni, a nie z
    > instalacji fotowoltaicznej.

    Niemożliwe... Jak do tego doszli... Jeszcze z 10 lat i dokonamy odkrycia
    że prąd nie bierze się z gniazdka;)

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-12-22 19:56:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2021 o 15:56, Myjk pisze:

    > Praktyka ignoranta należy dodać. Wiadomo bowiem, że auta elektryczne nie są
    > dla wszystkich,

    Przecież pisałeś, że dla wszystkich. No potem okazało się że z wyjątkiem
    ciebie:P

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-12-23 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Ciekawe jest spostrzeżenie o tym, ze elektryka ładuje się
    > pod domem w nocy, kiedy pobiera się prąd z elektrowni, a nie z
    > instalacji fotowoltaicznej.

    Kogos to dziwi?

    > No a 60 zł za 100 km to już spory koszt - wyższy od przeciętnego
    > współczesnego auta..

    Ale to wynika z tego co powyzej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 8. Data: 2021-12-23 13:41:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-12-2021 o 12:59, Budzik pisze:

    > Ale to wynika z tego co powyzej?

    Nie - to wynika z nieumiejętności liczenia, albo z brudnych intencji
    piszącego.

    Nawet gdyby zapłacić za prąd po 2,5 za kWh, to i tak trzeba doliczyć, że
    część trasy pokonujemy na prądzie z domu po 0,3 zł/kWh i wyciągnąć średnią.

    Do tego ktoś kto dużo jeździ, nie będzie kupował prądu w najdroższej
    możliwej taryfie, tylko kupi abo za kilkadziesiąt złotych i zredukuje
    koszt kWh o połowę.
    Abo można wziąć na miesiąc, a opłaca się już dla jednego wyjazdu....

  • 9. Data: 2021-12-24 23:17:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > instalacji fotowoltaicznej.
    > No a 60 zł za 100 km to już spory koszt - wyższy od przeciętnego

    Ale to ostatnie już nie nocą.

> [...]
    je-ladowanie-auta-elektrycznego-czyli-faktury-groz,n
    Id,5709480?fbclid=IwAR2ZYCr5LjupmTKzV8d-sUUzd-j1Cy0D

    Jak dla mnie nic ciekawego. Można komentarze poczytać jacy ludzie
    ograniczeni są.