  • 1. Data: 2021-12-22 09:42:17
    Temat: Nawiew na stopy
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W Fordzie, Zastawie czy Poldku nawiew na stopy był taki że portki
    falowały jak flaga na wietrze, w obecnie posiadanych koreańcach
    kompletnie nie czuć nawiewu. To cecha nowoczesności czy tylko aut Made
    in Korea? A może w Koreańskich jakoś "ręcznie" trzeba ustawić ten nawiew
    na stopy?

  • 2. Data: 2021-12-22 11:07:29
    Temat: Re: Nawiew na stopy
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22.12.2021 o 09:42, trybun pisze:

> [...]
    > kompletnie nie czuć nawiewu. To cecha nowoczesności czy tylko aut Made
    > in Korea? A może w Koreańskich jakoś "ręcznie" trzeba ustawić ten nawiew

    Zawsze trzeba było przestawić dźwignię czy pokrętło od kierunku wiania
    na "nogi".
    Może jest usterka. Odpadła dźwignia czy silniczek się zepsuł (zależnie
    jak tam jest rozwiązane sterowanie).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2021-12-22 11:16:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.12.2021 o 11:07, yabba pisze:

    > Zawsze trzeba było przestawić dźwignię czy pokrętło od kierunku wiania
    > na "nogi".
    > Może jest usterka. Odpadła dźwignia czy silniczek się zepsuł (zależnie
    > jak tam jest rozwiązane sterowanie).

    Filtr kabinowy ma zapchany i wydziwia, na dodatek ma ustawienie
    Mode:auto zamiast manual...no może A/C w końcu wyłączył ale idzie
    dojebać nadmuchem ręcznie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2021-12-22 11:44:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    >W Fordzie, Zastawie czy Poldku nawiew na stopy był taki że portki
    >falowały jak flaga na wietrze, w obecnie posiadanych koreańcach

    W fordzie to bym polemizowal.

    >kompletnie nie czuć nawiewu. To cecha nowoczesności czy tylko aut
    >Made in Korea? A może w Koreańskich jakoś "ręcznie" trzeba ustawić
    >ten nawiew na stopy?

    Mam teraz opla vectre i tez trudno wyczuc - cecha nowoczesnosci?

    A moze jakos tak jest, ze jak sie otworzy wszystkie nawiewy, to na
    nogi juz dmuchu nie starcza.

    I np takie sterowanie z Mondeo mk1/2
    https://www.eurofrance.pl/autoczesci/ogrzewanie-went
    ylacja-klimatyzacja/panele-sterowania/ford-mondeo.ht
    ml

    Nogi, szyba, kabina - razem 8 kombinacji.
    A tu jest 6 pozycji. Czemu sie nie da dwoch zrobic?

    W dodatku ... ten przelacznik po latach sie psuje i przestaje
    sterowac.
    A wtedy mondeo kieruje caly nadmuch na szybe.
    Narzekasz na nowoczesnosc, a to tylko gumka w rodzielaczu sie
    zestarzala ...

    J.

  • 5. Data: 2021-12-22 12:54:26
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Zawsze trzeba było przestawić dźwignię czy pokrętło od kierunku wiania
    > na "nogi".
    > Może jest usterka. Odpadła dźwignia czy silniczek się zepsuł (zależnie
    > jak tam jest rozwiązane sterowanie).

    Ale generalnie w koreańskich autach nawiew na nogi działa normalnie, czy
    jest to tylko nawiew z nazwy?

  • 6. Data: 2021-12-22 12:55:45
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.12.2021 o 11:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup
    >
    > W fordzie to bym polemizowal.

    A jednak działał, no może nie w każdym modelu. Ale w Mustangu sprawowało
    się to całkiem dobrze.

    > Mam teraz opla vectre i tez trudno wyczuc - cecha nowoczesnosci?

    No tak, poprzednie moje auto to Vectra, i w niej też nawiew nie działał
    na miarę oczekiwań. Z uwagą że to była Vectra dość wiekowa, i na peano
    nie zasługiwała na miano "nowoczesne auto".

> [...]
    > A wtedy mondeo kieruje caly nadmuch na szybe.
    > Narzekasz na nowoczesnosc, a to tylko gumka w rodzielaczu sie

    W moich koreańcach jest 5 kombinacji nawiewu, w tym 3 opcje nawiewu na
    nogi. Nie działa żadna, no przynajmniej tak się wydaje, ze wszystkich
    kratek nawiewu dmucha a z tych na stopy nie, ale może taki był zamysł
    konstruktorów aby w tym miejscu nie robić tornada..

  • 7. Data: 2021-12-22 13:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup

    >A jednak działał, no może nie w każdym modelu. Ale w Mustangu
    >sprawowało się to całkiem dobrze.

    Mialem sierre i dwa mondeo :-)

> [...]
    >wszystkich kratek nawiewu dmucha a z tych na stopy nie, ale może taki
    >był zamysł konstruktorów aby w tym miejscu nie robić tornada..

    A moze jednak cos zepsute.

    Zacieta klapka, siłownik, sterowanie.

    W mondeo sterowanie bylo podcisnienowe, przełącznik/zawór sie psul,
    a dodatkowo - dosc powolne to bylo, wlaczales nadmuch na nogi, trzeba
    bylo odczekac az silowniki sie odpompuja, potem sprawdzac czy wieje.
    A w dodatku z reguly to mocno schowane, i nie namierzysz zrodla
    problemu :-(

    J.

  • 8. Data: 2021-12-23 13:25:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.12.2021 o 13:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Mialem sierre i dwa mondeo :-)

    Jeździłem Sierrą, nie pamiętam jakości nawiewu na nogi, a wiec musiało
    być dobrze.

> [...]
    > bylo odczekac az silowniki sie odpompuja, potem sprawdzac czy wieje.
    > A w dodatku z reguly to mocno schowane, i nie namierzysz zrodla

    No, niestety. Dzisiaj próbowałem dobrać się do układu wentylacji, jednak
    ze względu na to ze trzeba by rozebrać pół wnętrza dałem sobie spokój.
    Bo i nabrałem wątpliwości że coś jest w ogóle zepsute, jakiś tam nawiew,
    taki na poziomie 1/20 tego co leci z innych kratek jest.

  • 9. Data: 2021-12-24 06:39:42
    Od: scobowski <s...@g...com>

    nie wiem;
    w ostatnio zakupionym pojeździe nawiew na giry (jak również na szybę)
    realizowany mam nie, klasycznie, dyszą w formie rury / kratki o
    powierzchni 3 palców
    a siatką/kratką zajmującą prawie całą dostępną w okolicy przestrzeń; w
    efekcie ruch powietrza jest prawie niewyczywalny, ale skuteczność (w
    postaci ilości przedmuchanych jednostek objętości powietrza w jednostce
    czasu) jest pewnie wielokrotnie wyższa.