  • 1. Data: 2015-11-02 19:53:04
    Temat: Dupowóz-opinie Avensis 1.8 2005r
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    Cześć.
    Mam pytanie do jeżdżących Toyotą Avensis 1.8 benzyna 2005r (kombi).
    Czy ten samochód sprawdzi się jako rodzinny dupowóz? Nie jest to nowy
    samochód, ale ze sprawdzonego źródła. Wiem, że jak dotąd jeździ toto
    bezawaryjnie.
    Warto się pchać w 11 letni samochód? Codzienne dojazdy 10km do pracy i
    kilka razy w roku trochę dalej. Maks 15000km rocznie. Sądzę nawet, że
    10000km.

    Pozdrawiam
    Charwel

  • 2. Data: 2015-11-02 20:25:12
    Temat: Re: Dupowóz-opinie Avensis 1.8 2005r
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 19:53, charwel(Oo)==::: pisze:
> [...]
    > Warto się pchać w 11 letni samochód? Codzienne dojazdy 10km do pracy i
    > kilka razy w roku trochę dalej. Maks 15000km rocznie. Sądzę nawet, że

    Jeżeli jest po akcji wymiany short-bloka i nie ciągnie oleju to tak.
    Tylko jeszcze sprawdź reflektory czy nie wypalone odblaski - regeneracja
    wtedy za jakieś 400zł/komplet i można śmigać też nocami.
    Poza tym nudny dupowóz - nic się nie dzieje (mam akurat 2.0 benzynę i
    nie polecam tego silnika ze względu na brak jakiejkolwiek kultury pracy
    ze względu na wtrysk bezpośredni kompletnie spartolony i nikt nie
    potrafi tego naprawić, poza tym nuda).

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2015-11-02 22:39:26
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Ja mam diesela 2.0 z 2007. Jak już naposano NUDA. Ja musiałem pozbyć się DPF, ale w
    benzynie to problemu nie ma. Prędzej oddasz to na złom, bo Ci zbrzydnie, niż się
    zepsuje. No i potwoerdzam, najlepiej od razu jedź na regenerację lamp.

  • 4. Data: 2015-11-03 09:01:31
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 20:25, Irokez pisze:

> [...]
    > nie polecam tego silnika ze względu na brak jakiejkolwiek kultury pracy
    > ze względu na wtrysk bezpośredni kompletnie spartolony i nikt nie

    Hej, a czym się to spartolenie objawia?
    Sam ma taką od lipca i nie za bardzo wiem czego się mogę po tym silniku
    spodziewać.

    pozdrawiam

    --
    BartekZX9R
    Ave2.0

  • 5. Data: 2015-11-03 12:03:50
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Sam ma taką od lipca i nie za bardzo wiem czego się mogę po tym silniku
    >spodziewać.

    Tez się dowiem na czym spartolenie polega. moja ma 170kkm i fruwa zdrowo.
    pali znośnie, osiągi może dupy nie urywają(2.0)w dobie wszędobylskiego
    Turbo, ale w porównaniu z np. 2.0 Vtec od hondy ma mocniejszy dol. obrotów.
    Skrzynia biegów jest mało precyzyjna taka miękka ale niektórym to właśnie
    może odpowiadać, accord a nawet VW polo precyzyjnej przyjemniej.
    Wielkość OK (2006) praktyczność OK (4 osobową rodzina) komfort OK, choć
    prowadzi się gorzej od passata, ale wydaje się mniej podatna na
    dziury(odczucie w środku).
    Mi brakuje w tym aucie wyższego zawieszenia i 4x4 (cos ala skoda scout w
    wykonaniu toyoty) już z niedzisiejszymi osiągami się pogodzę.

    Buniek

  • 6. Data: 2015-11-03 20:23:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 09:01, Bartek Kacprzak pisze:

    > Hej, a czym się to spartolenie objawia?
    > Sam ma taką od lipca i nie za bardzo wiem czego się mogę po tym silniku
    > spodziewać.

    Pływające obroty na jałowym, szarpania przy przyspieszaniu, zwłaszcza
    poniżej 3000obr kiedy nie otworzą się klapy do drugich dolotów. Dolot
    się zasyfia oparami oleju z odmy i jeden wielki syf się robi, który
    wyczyścić się da dobrze tylko ściągając głowicę.
    https://www.youtube.com/watch?v=6mV8C78Tpsg
    U mnie jest podobnie (robiłem fotki endoskopem), mam 170tyś przejechane.
    Przy szarpaniu silnikiem, żadnych błędów nie mam, a momentami jest jakby
    ktoś odciął dopływ paliwa na ułamek sekundy. Serwis czyścił dolot i
    "kalibruje przepustnicę" co starcza mi na 2 kilometry do świateł pod
    marketem. Jak za ponad 3 stówy to drogie te 2km bez szarpania. Wymiany
    świec, przepływomierzy, kolejne czyszczenia itp nic nie dają. I tak już
    mam od 5 lat. Nic się nie robi ani gorzej ani lepiej. Przez ten czas
    musiało by coś w końcu paść jakby to była usterka jakiegoś czujnika czy
    czegokolwiek. Musi to być zaprogramowane w sterowniku. Serwis mi odmówił
    aktualizacji softu w sterowniku, bo "nowszego nie ma". Przekopując
    internet znalazłem że jednak są osoby z nowszym oprogramowaniem niż u
    mnie. Coś jest na rzeczy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez