    From: j...@o...pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Date: Mon, 27 Apr 2009 09:53:14 -0700 (PDT)

    Serdecznie witam,
    zaznaczam na wstepie, ze zdaje sobie sprawe z tego, ze moj post jest
    uzywajac eufemizmu przynajmniej niecodzienny. Jednak sprobuje, napisze
    o co mi chodzi, a pozniej opisze to ze szczegolami.
    Poszukuje osoby lubiacej wyzwania, ktora dobrze zna sie na
    programowaniu (najlepiej C++) do zrealizowania wspolnie ze mna
    projektu, ktory jesli sie powiedzie i pewne zalozenia zostana
    spelnione moze przyniesc niemale pieniadze. Problem polega na tym,ze
    zaprojektowalem specjalny system dedykowany do analizy danych
    gieldowych, jest to system niekonwencjonalny, bazujacy na
    niekonwencjonalnych zalozeniach i sa duze szanse, ze sprawdzi sie.
    Niestety brakuje mi umiejetnosci aby go zaprogramowac, poniewaz
    zajmujac sie wieloma dziedzinami nauki wykorzystywanymi do
    profesjonalnej analizy procesow gieldowych doszedlem wlasnie do punktu
    w ktorym widze, ze bez programowania nic praktycznego nie jestem w
    stanie zrobic, a pomyslow mam sporo. Zeby potwierdzic, ze nie jestem
    laikiem i amatorem, ktory podniecil sie gielda i mysli, ze zarobi
    fortune w tydzien chcialbym zaznaczyc, ze zajmuje sie gielda od ok. 10
    lat w tym kilka lat czynnie, a cale 10 teoretycznie (wszystkie
    dziedziny, ktore w jakikolwiek sposob mozna wykorzystac), a poza tym
    ukonczylem studia dla doradcow inwestycyjnych i analitykow papierow
    wartosciowych. Jak juz zaznaczylem pomyslow mam sporo i jesli znajdzie
    sie ktos kto bylby chetny sie tym zajac (wspolpracowac ze mna) to mam
    plan na naprawde w pelni profesjonalny, kompletny projekt. Zaznacze
    rowniez, ze praca nad projektem nie wymaga zadnych wkladow
    finansowych, a jedynie checi i wiare w osiagniecie czegos ciekawego.
    Oczywiscie mozna sie tym zajmowac w wolnych chwilach (weekendy,
    wieczory) aby tak jak Bill Gates stworzyc po jakims czasie cos
    wielkiego :). Caly projekt od strony formalnej przygotowuje ja, a
    jedynym zadaniem wspolnika bylo by wklepanie tego tylko (tak naprawde
    - az) tak aby to dzialalo. Spolka na zasadach rownych 50/50 i mile
    widziane porady, modyfikacje, pomysly. Ja oczywiscie programowac
    rowniez bede po trochu bo wlasnie wzialem sie za intensywna nauke
    tego.
    To tytulem wstepu. Teraz napisze moze kilka slow o szczegolach
    projektu. Projekt jest specjalnym modelem sieci neuronowej
    zaprojektowanej do analizy procesow multiulamkowych. Glowny element
    sieci (podzespol) bazuje na sieci RBF z tym, ze zastosowana jest
    specjalna funkcja aktywacji przystosowana do analizy procesow
    gieldowych. Funkcja aktywacji bazuje na nieco skomplikowanej funkcji
    gestosci prawdopodobienstwa, ktora przyjmuje rozne formy w zaleznosci
    od parametrow. Parametry te musza byc w trakcie procesu uczenia sieci
    optytmalizowane (tu chcialbym zastosowac AG), jest to wazny element
    modelu. Cala siec sklada sie z kliku podzespolow, ktore sterowane sa
    specjalnym procesem sterujacym. Jest to stworzone w ten sposob aby
    kazdy podzespol modelu odpowiadal za analize odrebnego przedzialu
    stacjonarnosci (czy raczej za przedzial o podobnej charakterystyce
    zmiennosci). Poza tym niestacjonarnosc bedzie modyfikowana jeszcze w
    jednym elemencie modelu dokladnie w wyjsciowej fukcji aktywacji z
    wykorzystaniem specjalnego wykladnika. Jest to glowny, najwazniejszy
    schemat modelu, ktory w trakcie pracy moze ulegac jeszcze modyfikacja
    (mam kilka pomyslow) i ktory ma byc glownym elementem systemu do
    zarzadzania inwestycjami np. w funduszu inwestycyjnym. Oczywiscie mam
    w zanadrzu jeszcze pomysly, ktore bedzie mozna wdrazac i weryfikowac
    ich przydatnosc. Na przyklad analiza na podstawie funckji błedu i
    innych parametrow modelu sytuacji anormalnych i analizowanie ich
    odrebnym segmentem sieci. Do analizy takiej mozna wykorzystac np.
    system detekcji anomalii. W szczegoly moze jednak nie bede sie
    zaglebial.
    Chcialbym zaznaczyc, ze jak na razie w Polsce jedna duza firma
    inwestycyjna (bo tylko duze zajmuja sie inwestycjami :)) korzysta z
    tak zwanego mechanicznego systemu inwestycyjnego i jestem przekonany,
    ze majac dobry, skuteczny system nie bylo by problemu ze sprzedarza go
    i zarabianu pieniedzy na nim.
    Wiecie juz jak sprawa wyglada, ja zaczalem uczyc sie programowania i
    bardzo szybko bede w stanie duzo pracy zwiazanej z programowaniem
    wykonywac (chociaz nieskromnie uwazam, ze stworzenie tego projektu tez
    wymagalo ode mnie duzo pracy, szczegolnie nauki) ale wloze tej pracy
    duzo wiecej poniewaz bardzo wierze w ten projekt.
    Jesli znalazlaby sie jakas osoba chetna poswiecic troche swojego czasu
    to nie bede ukrywal, ze najwygodniej by bylo gdyby byl to ktos z
    okolic Warszawy badz Lublina w celu ulatwionego kontaktu. Na poczatku
    na pewno duzo kontaktu bedzie ten projekt wymagal.
    Bardzo tez prosze o powazne odpowiedzi bo i moj post jest powazny. Ja
    ten projekt i tak wykonam bez niczyjej pomocy z tym, ze zajmie mi to
    duzo wiecej czasu wiec prosze o nie pisanie chamskich odpowiedzi z
    jakimi czesto na grupach mozna sie spotkac. Moja propozycja jest jak
    najbardziej powazna wiec powaznych odpowiedzi od Was oczekuje.
    Zapraszam do powaznej (konstruktywnej) dyskusji i przesylania
    powaznych odpowiedzi na priva.

    Pozdrawiam
    Dretred