  • 1. Data: 2009-04-27 16:53:14
    Temat: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: j...@o...pl

    Serdecznie witam,
    zaznaczam na wstepie, ze zdaje sobie sprawe z tego, ze moj post jest
    uzywajac eufemizmu przynajmniej niecodzienny. Jednak sprobuje, napisze
    o co mi chodzi, a pozniej opisze to ze szczegolami.
    Poszukuje osoby lubiacej wyzwania, ktora dobrze zna sie na
    programowaniu (najlepiej C++) do zrealizowania wspolnie ze mna
    projektu, ktory jesli sie powiedzie i pewne zalozenia zostana
    spelnione moze przyniesc niemale pieniadze. Problem polega na tym,ze
    zaprojektowalem specjalny system dedykowany do analizy danych
    gieldowych, jest to system niekonwencjonalny, bazujacy na
    niekonwencjonalnych zalozeniach i sa duze szanse, ze sprawdzi sie.
    Niestety brakuje mi umiejetnosci aby go zaprogramowac, poniewaz
    zajmujac sie wieloma dziedzinami nauki wykorzystywanymi do
    profesjonalnej analizy procesow gieldowych doszedlem wlasnie do punktu
    w ktorym widze, ze bez programowania nic praktycznego nie jestem w
    stanie zrobic, a pomyslow mam sporo. Zeby potwierdzic, ze nie jestem
    laikiem i amatorem, ktory podniecil sie gielda i mysli, ze zarobi
    fortune w tydzien chcialbym zaznaczyc, ze zajmuje sie gielda od ok. 10
    lat w tym kilka lat czynnie, a cale 10 teoretycznie (wszystkie
    dziedziny, ktore w jakikolwiek sposob mozna wykorzystac), a poza tym
    ukonczylem studia dla doradcow inwestycyjnych i analitykow papierow
    wartosciowych. Jak juz zaznaczylem pomyslow mam sporo i jesli znajdzie
    sie ktos kto bylby chetny sie tym zajac (wspolpracowac ze mna) to mam
    plan na naprawde w pelni profesjonalny, kompletny projekt. Zaznacze
    rowniez, ze praca nad projektem nie wymaga zadnych wkladow
    finansowych, a jedynie checi i wiare w osiagniecie czegos ciekawego.
    Oczywiscie mozna sie tym zajmowac w wolnych chwilach (weekendy,
    wieczory) aby tak jak Bill Gates stworzyc po jakims czasie cos
    wielkiego :). Caly projekt od strony formalnej przygotowuje ja, a
    jedynym zadaniem wspolnika bylo by wklepanie tego tylko (tak naprawde
    - az) tak aby to dzialalo. Spolka na zasadach rownych 50/50 i mile
    widziane porady, modyfikacje, pomysly. Ja oczywiscie programowac
    rowniez bede po trochu bo wlasnie wzialem sie za intensywna nauke
    tego.
    To tytulem wstepu. Teraz napisze moze kilka slow o szczegolach
    projektu. Projekt jest specjalnym modelem sieci neuronowej
    zaprojektowanej do analizy procesow multiulamkowych. Glowny element
    sieci (podzespol) bazuje na sieci RBF z tym, ze zastosowana jest
    specjalna funkcja aktywacji przystosowana do analizy procesow
    gieldowych. Funkcja aktywacji bazuje na nieco skomplikowanej funkcji
    gestosci prawdopodobienstwa, ktora przyjmuje rozne formy w zaleznosci
    od parametrow. Parametry te musza byc w trakcie procesu uczenia sieci
    optytmalizowane (tu chcialbym zastosowac AG), jest to wazny element
    modelu. Cala siec sklada sie z kliku podzespolow, ktore sterowane sa
    specjalnym procesem sterujacym. Jest to stworzone w ten sposob aby
    kazdy podzespol modelu odpowiadal za analize odrebnego przedzialu
    stacjonarnosci (czy raczej za przedzial o podobnej charakterystyce
    zmiennosci). Poza tym niestacjonarnosc bedzie modyfikowana jeszcze w
    jednym elemencie modelu dokladnie w wyjsciowej fukcji aktywacji z
    wykorzystaniem specjalnego wykladnika. Jest to glowny, najwazniejszy
    schemat modelu, ktory w trakcie pracy moze ulegac jeszcze modyfikacja
    (mam kilka pomyslow) i ktory ma byc glownym elementem systemu do
    zarzadzania inwestycjami np. w funduszu inwestycyjnym. Oczywiscie mam
    w zanadrzu jeszcze pomysly, ktore bedzie mozna wdrazac i weryfikowac
    ich przydatnosc. Na przyklad analiza na podstawie funckji błedu i
    innych parametrow modelu sytuacji anormalnych i analizowanie ich
    odrebnym segmentem sieci. Do analizy takiej mozna wykorzystac np.
    system detekcji anomalii. W szczegoly moze jednak nie bede sie
    zaglebial.
    Chcialbym zaznaczyc, ze jak na razie w Polsce jedna duza firma
    inwestycyjna (bo tylko duze zajmuja sie inwestycjami :)) korzysta z
    tak zwanego mechanicznego systemu inwestycyjnego i jestem przekonany,
    ze majac dobry, skuteczny system nie bylo by problemu ze sprzedarza go
    i zarabianu pieniedzy na nim.
    Wiecie juz jak sprawa wyglada, ja zaczalem uczyc sie programowania i
    bardzo szybko bede w stanie duzo pracy zwiazanej z programowaniem
    wykonywac (chociaz nieskromnie uwazam, ze stworzenie tego projektu tez
    wymagalo ode mnie duzo pracy, szczegolnie nauki) ale wloze tej pracy
    duzo wiecej poniewaz bardzo wierze w ten projekt.
    Jesli znalazlaby sie jakas osoba chetna poswiecic troche swojego czasu
    to nie bede ukrywal, ze najwygodniej by bylo gdyby byl to ktos z
    okolic Warszawy badz Lublina w celu ulatwionego kontaktu. Na poczatku
    na pewno duzo kontaktu bedzie ten projekt wymagal.
    Bardzo tez prosze o powazne odpowiedzi bo i moj post jest powazny. Ja
    ten projekt i tak wykonam bez niczyjej pomocy z tym, ze zajmie mi to
    duzo wiecej czasu wiec prosze o nie pisanie chamskich odpowiedzi z
    jakimi czesto na grupach mozna sie spotkac. Moja propozycja jest jak
    najbardziej powazna wiec powaznych odpowiedzi od Was oczekuje.
    Zapraszam do powaznej (konstruktywnej) dyskusji i przesylania
    powaznych odpowiedzi na priva.

    Pozdrawiam
    Dretred

  • 2. Data: 2009-04-27 16:57:52
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 27 Apr 2009 09:53:14 -0700 (PDT), j...@o...pl wrote:

> [...]
    >gieldowych, jest to system niekonwencjonalny, bazujacy na
    >niekonwencjonalnych zalozeniach i sa duze szanse, ze sprawdzi sie.

    A do totolotka i wyscigow konnych nie masz czegos?...

    A.L.

  • 3. Data: 2009-04-27 17:20:54
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dzieki takim wrozkom, jak Ty, mamy dzisiaj swiatowy kryzys:)

  • 4. Data: 2009-04-27 17:21:57
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 18:57, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > A do totolotka i wyscigow konnych nie masz czegos?...

    Mam do rozpoznawania frustratow. Oczywiscie Pan A.L. slynacy z
    chamstwa i niewatpliwie kompleksow musial sie odezwac, podobnie jak na
    wielu innych grupach. Jakbys czlowieku mial pojecie o tym o czym pisze
    to nie porownywal bys tego do totolotka czy gry na wyscigach ale
    widac, ze u niektorych chamstwo wygrywa z rozsadkiem. Chodzi o system
    maksymalizujacy prawdopodobiensto. Zreszta ja nie napisalem co ten
    system ma robic, czy analizowac zmienosc, czy kierunki zmian, czy
    tredny.... czy co innego, wiec co sie odzywasz. Widze, ze specjalista
    od rynkow finansowych tez jestes. Wiesz ja jednak wole specjalistow,
    ktorzy cos osiagneli w zyciu poza bezproduktywnym komentowaniem
    innych, a prawdziwi specjalisci podzielaja moje zdanie co do
    skutecznosci i celowosci tworzenia systemow mechanicznych do analizy
    rynkow. No i gdybys mial pojecie to wiedzial bys tez, ze duzo bardzo
    duzych firm inwestuje korzystajac z systemow mechanicznych. Z dobrych
    systemow, a nie takich, ktore pisza sflustrowani ludzie, ktorym w
    zyciu nic sie nie udalo i potrafia tylko dopieprzac innym, a system
    transakcyjny porownuja do systemu gry w totka. Czlowieku z daleka
    czuc, ze nic Ci sie w zyciu nie udalo. Przykro mi ale odczep sie od
    innych przynajmniej. Bez odzewu.

  • 5. Data: 2009-04-27 17:40:48
    Od: wloochacz <w...@n...dgbit.spameromnie.pl>

    j...@o...pl pisze:
    /ciach/

    > Mam do rozpoznawania frustratow.
    Podoba mi się! :)
    Chyba do Ciebie napiszę... ;-)

    --
    wloochacz

  • 6. Data: 2009-04-27 17:42:29
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 19:20, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Dzieki takim wrozkom, jak Ty, mamy dzisiaj swiatowy kryzys:)

    No tak i jeszcze kryzys mamy dzieki systemom transakcyjnym.
    Wiedzialem, ze odezwie sie fala ekspertow.
    Kryzys jest normalna rzecza na rynkach, jest konsekwencja (korekta)
    hossy wieloletniej i czesto nieracjonalnych, bazujacych na hazardzie
    decyzjach
    doradcow, a Ci co maja pojecie to dopiero na kryzysie prawdziwe
    pieniadze zarabiaja. Oczywiscie zostalem potraktowany jak wrozka,
    ktora z fusow wrozy. Wniosek z tego, ze nikt nie rozumie o czym pisze.
    Ja nie bede tego wyjasnial, prosilem tylko o nie pisanie bezsensownych
    wypowiedzi ale zawsze znajdzie sie osoba, ktora poniewaz sama nie jest
    w stanie czegos zrobic to probuje wkrzaczac sie komus. Ja napisalem,
    ze i tak zrealizuje ten projekt, a to czy jakis ekspert w stylu AL czy
    iny napisze o wrozeniu to bedzie swiadczylo tylko i wylacznie o jego
    braku pojecia i niekompetencji. W Polsce jednak wszyscy na wszystkim
    sie znaja jak widac i o wszystkim maja pojecie ale tylko w gadce jak
    widac.
    Jakos takie firmy jak Penetrator z Polski czy Skandia (jedna z
    najwiekszych firm inwestycyjnych na swiecie) nie maja problemu z
    korzystaniem z systemow transakcyjnych. Maja je tylko domorosli
    eksperci rodem z Polski. Jak juz pisalem prosze tylo o konkretne
    pytania i wypowiedzi osob, ktore pisza z zainteresowania,a nie ze
    znanej Polakom zyczliwosci. Za reszte postow z gory dziekuje.

  • 7. Data: 2009-04-27 17:48:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    j...@o...pl pisze:

    > No tak i jeszcze kryzys mamy dzieki systemom transakcyjnym.
    > Wiedzialem, ze odezwie sie fala ekspertow.

    Na serio mam pomys? (nie z gie?dy) dla ciebie: co sie; be;dziesz dzieli?
    50/50. Zatrudnij programiste; i 100% dorobku be;dzie dla ciebie.

  • 8. Data: 2009-04-27 17:51:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@o...pl:

> [...]
    > system ma robic, czy analizowac zmienosc, czy kierunki zmian, czy
    > tredny.... czy co innego, wiec co sie odzywasz. Widze, ze specjalista

    W jaki sposób będziesz prognozować wystąpienie deficytu budżetowego albo
    świńską grypę?

  • 9. Data: 2009-04-27 18:02:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 27 Apr 2009 10:21:57 -0700 (PDT), j...@o...pl wrote:

> [...]
    >to nie porownywal bys tego do totolotka czy gry na wyscigach ale
    >widac, ze u niektorych chamstwo wygrywa z rozsadkiem. Chodzi o system

    Prawdopodobienstwo CZEGO?... Wiadomo ze gielda daje sie slabo opisywac
    w terminach probabilistycznych, a Mandelbrot pokazal ze jest w
    zasadzie nie prognozowanla (Mandelbrot, "The Misbehavior of Markets",
    ksizaka taka).

    Nie bedziesz pierwszzm ktory probuje bez skutku zastosowac NN do opisu
    gieldy. NA dodatek z reszty Oryginalnego Postu wynika ze o NN masz
    pojecie takie sobie.

    A.L.

  • 10. Data: 2009-04-27 18:03:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):
    > Dzieki takim wrozkom, jak Ty, mamy dzisiaj swiatowy kryzys:)

    Raczej dzięki sterowaniu popytem za pomocą stóp procentowych...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/