  • Data: 2009-04-27 18:15:52
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Kwi, 19:51, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze j...@o...pl:

    > W jaki sposób będziesz prognozować wystąpienie deficytu budżetowego albo
    > świńską grypę?
    > --

    Wlasnie poniewaz nie wszystkie sytuacje da sie przewidziec chodzi o
    maksymalizacje prawdopodobienstwa i wyszukiwaniu podobienstw. Nie
    chodzi o to zeby miec 100% trafnosci, chodzi o to zeby wyszukiwac jak
    najwiecej powtarzalnych i przewidywalnych zachowan i maksysymailzowac
    prawdopodobienstwo. Zreszta ja nie napisalem, ze system jest genialny
    i ze na pewno bedzie dzialal. Kazdy kto zajmuje sie rynkami wie, ze
    np. wskazniki sprawdzaja sie w okreslonym zakresie-przedziale po czym
    jest okreslony przedzial w ktorym reaguja sprzecznie. To jest
    niestacjonarnosc. Osoba, ktora potrafi znalezc punkty zmiany
    stacjonarnosci bedzie zarabiac systematycznie bazujac nawet na dwoch
    wskaznikach. Zalozeniem mojego systemu jest jak juz pisalem
    nastawienie na wylapywanie punktow zmiany charakterystyki zmiennosci,
    czyli niestacjonarnosci. Nikt o zdrowym umysle nie bedzie probowal
    przewidywac wydarzen, ktorych po prostu wielokrotnie nie da sie
    przewidziec w zaden sposob np. swinska grypa ale sa tez takie, ktore
    mozna probowac estymowac i badac warianty zachowania rynku przy
    roznych wystapieniach rzeczywistej wartosci tak zeby byc gotowym w
    odpowiedniej sytuacji. Zreszta podobnie mozna analizowac wplyw innych
    wydarzen nieprzewidywalnych tzn. sprawdzac ich wplyw na podstawie
    danych historycznych i ewentualnego wplywu tych wydarzen na rynek i
    przygotowywac warianty na wypadek ich wystapienia. Abstrahujac jednak
    od tego nie chodzi o 100% trafnosc jak juz pisalem ale o umiejetnosc
    wylapywania duzych, fundamentalnych tendencji. Ja nie mowie o systemie
    do tzw. gry intraday, ktora rzeczywiscie mozna porownac do hazardu ale
    o systemie, do zarzadzania dlugoterminowego wlacznie z analiza
    portfelowa, analiza ryzyka, zmienosci itd.
    pozdro