  • 1. Data: 2016-06-05 14:01:21
    Temat: Duży monitor czy telewizor?
    Od: z <...@...pl>

    Mam dylemat czy kupić jakiś większy monitor do kompa czy telewizor.
    Rozumiem że sa to urządzenia dedykowane i na tv może być gorzej pracować
    w tekście czy składzie publikacji.
    Ale chodzi mi o oglądanie tv i filmów.

    Dotychczas mogłem po hdmi podpiąć telewizor i wykorzystywać normalną
    rozdzielczość HD.

    Jak to jest w przypadku 4K. Da się?
    Na oku mam Samsunga UE40JU6000 albo większy 48".

    Czy będzie potrzebna wypasiona karta graficzna która taką rozdzielczość
    obsłuży?
    Z doświadczenia wiem że 1440 w pionie nie zawsze przejdzie przez HDMI.
    Tu będzie jeszcze więcej.

    A może tv 4K ma displayport i pozamiatane?

  • 2. Data: 2016-06-05 16:02:44
    Temat: Re: Duży monitor czy telewizor?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-06-05 o 14:01, z pisze:
> [...]
    > Tu będzie jeszcze więcej.
    >
    > A może tv 4K ma displayport i pozamiatane?

    Tylko że ciężko trafić filmy 4K a przeskalowane już tracą na jakości
    więc na razie te całe 4K to tylko marketing.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2016-06-05 16:28:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 16:02, Chris pisze:

    > Tylko że ciężko trafić filmy 4K a przeskalowane już tracą na jakości
    > więc na razie te całe 4K to tylko marketing.

    Ja to wiem. Kiedyś HD kupowałem też na wyrost.

    Chodzi mi teraz o możliwość realnego wykorzystania tych 4K pixeli
    podłączonych do komputera.
    Sprzedawcy w sklepie robią wielkie oczy jak pytam jaką rozdzielczość
    uzyskam po podłączeniu do kompa.

    Jeśli się uda to będę się martwił o moc tego kompa :-)

    Inna zaleta tv to kąty widzenia. Zazwyczaj tanie tv wypadają lepiej niż
    tanie monitory TN a jeszcze przeliczając na cale to jest kosmos :-)

  • 4. Data: 2016-06-05 17:38:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-06-05 o 16:28, z pisze:

    > Ja to wiem. Kiedyś HD kupowałem też na wyrost.

    Pytanie w którym momencie ?
    Znam znawców którzy kupili TV fullHD bez możliwości odebrania
    sygnału HD z anteny. I nie mieli wtedy innego źródła sygnału HD.
    Ci sami potem wymieniali TV na nowszy bo sygnał cyfrowy, bo smart,
    bo 3D. :-)

    > Chodzi mi teraz o możliwość realnego wykorzystania tych 4K pixeli
    > podłączonych do komputera.
    > Sprzedawcy w sklepie robią wielkie oczy jak pytam jaką rozdzielczość
    > uzyskam po podłączeniu do kompa.

    I mają rację.
    Możesz mieć słabą kartę GFX i będziesz marudził że nie jest w stanie
    wyświetlić odpowiedniej rozdzielczości. Możliwości samego
    monitora/TV tego nie załatwią.

    > Jeśli się uda to będę się martwił o moc tego kompa :-)
    >
    > Inna zaleta tv to kąty widzenia. Zazwyczaj tanie tv wypadają lepiej niż
    > tanie monitory TN a jeszcze przeliczając na cale to jest kosmos :-)

    Tanie TV mają taka samą dziadowską matryce jak tanie monitory.
    No chyba że w 4K jest inaczej niż było dotychczas.
    Re które sprawdzałem nie miały podanego rodzaju matrycy, producent się
    wstydził ? :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-06-05 19:14:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 17:38, RadoslawF pisze:
    > I mają rację.
    > Możesz mieć słabą kartę GFX i będziesz marudził że nie jest w stanie
    > wyświetlić odpowiedniej rozdzielczości. Możliwości samego
    > monitora/TV tego nie załatwią.

    Ale ja się nie mogę dowiedzieć czy natywna rozdzielczość będzie w ogóle
    widziana przez komputer (pytanie jak z innej galaktyki). Zakładając że
    akurat mam wypasiony komp syna z kartą za tysiaka :-) i i5 na pokładzie.
    Szukam drobnego druczku w stylu telewizor przyjmuje wszystko, robi z
    tego FullHD (max) a 4K dorabia przeliczając i powstaje piękny obraz...
    Mówimy tu o sprzęcie za ok 2 tysiące w dość atrakcyjnej cenie.
    Pewnie jestem przewrażliwiony ale nie takie cuda marketingowcy już
    wymyślali :-)

    Czy od strony technicznej tv jest w stanie dostać po HDMI sygnał 4K i
    pixel w pixel go wyświetlić?

    > Tanie TV mają taka samą dziadowską matryce jak tanie monitory.

    Zakładając w obu tandetne matryce
    (chociaż ja nie widziałem jeszcze telewizora HD który kąty widzenia
    miałby na poziomie matrycy TN - to od razu widać a od monitorów TN się
    pułki sklepowe uginają a mnie się rzygać chce :-) )
    to ilość pixeli i cali do ceny wychodzi nad podziw dobrze w
    telewizorach. Dlaczego?

  • 6. Data: 2016-06-05 19:15:06
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 14:01:21 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > Tu będzie jeszcze więcej.
    >
    > A może tv 4K ma displayport i pozamiatane?

    Do 4k będziesz potrzebował karty z HDMI 2.0 (nvidia - gtx 970 i lepsze, ati
    - żadna) lub po dp (tu z kolei rzadko który telewizor ma wejście dp).
    Zostaje przejściówka dp 1.4 - hdmi 2.0. Niedawno nabyłem taką za ~200 zet.
    Mój Panasonic TX-40CX400E nadaje się tylko do oglądania filmów - potworne
    opóźnienie (na oko ze 100 ms), ale droższe modele ponoć są dużo szybsze).
    Co ciekawe HD Graphic 4600 (4500 ponoć też) ma wyjście HDMI 2.0, ale
    ogranicza odświeżanie do 25 Hz.

  • 7. Data: 2016-06-05 19:42:34
    Temat: [OT]Re: Duży monitor czy telewizor?
    Od: m <m...@g...com>

    On 05.06.2016 19:14, z wrote:
> [...]
    > Mówimy tu o sprzęcie za ok 2 tysiące w dość atrakcyjnej cenie.
    > Pewnie jestem przewrażliwiony ale nie takie cuda marketingowcy już

    Nie jest to przerważliwienie. Offtopicznie: wystarczy nieco nie być w
    kursie i kupić:

    1. odtwarzacz CD/MP3 który nie ma mp3
    2. odtwarzacz CD/MP3 który nie ma CD :)
    3. "wieżę" cd+usb+radio+gramofon, która nie ma właczania i wyłączania
    pilotem i nie ma regulacji głośności pilotem.
    4. "miniwieżę" która nie ma choćby namiastki equalizera (choćby
    wysokie/niskie tony)
    5. "miniwieżę" która wymaga do funkcjonowania ... telewizora (tj.
    sterowanie na ślepo bez podłączonego zestawu via hdmi jest
    niemalże niemożliwe)

    Pewnie jakbym kupował dzisiaj jakiś komputer to bym się zdziwił że np.
    nie ma przycisku włączania/wyłączania.

    p. m.

  • 8. Data: 2016-06-05 19:49:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-05 19:15, Leszek K. wrote:
    > Mój Panasonic TX-40CX400E nadaje się tylko do oglądania filmów - potworne
    > opóźnienie (na oko ze 100 ms)

    Nie ma w menu trybu gracza? Zazwyczaj te z interpolacja ramek mają
    wyłacznik.

  • 9. Data: 2016-06-05 20:16:43
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 19:49:08 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Nie ma w menu trybu gracza? Zazwyczaj te z interpolacja ramek mają
    > wyłacznik.

    Niby w ustawieniach ekranu jest opcja "Gra", ale na opóźnienia nie wpływa.
    Za to blokuje 3d.

  • 10. Data: 2016-06-05 20:27:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-06-05 o 19:14, z pisze:

> [...]
    > wymyślali :-)
    >
    > Czy od strony technicznej tv jest w stanie dostać po HDMI sygnał 4K i

    Tak.
    Wystarczy poczytać specyfikację wersji HDMI a potem sprawdzić
    wersję złącza HDMI w TV a nie pytać sprzedawcę AGD o komputery.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/HDMI

> [...]
    > pułki sklepowe uginają a mnie się rzygać chce :-) )
    > to ilość pixeli i cali do ceny wychodzi nad podziw dobrze w

    Telewizor kupują wszyscy, monitor już niekoniecznie.