  • 1. Data: 2010-07-19 14:22:43
    Temat: Dvd na monitor
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Witam!

    Czy zeby ogladac filmy z odtwarzacza dvd na monitorze komputerowym wystarczy
    przejsciowka euro => d-sub?

    H.

  • 2. Data: 2010-07-19 14:27:11
    Temat: Re: Dvd na monitor
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Huaskar wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy zeby ogladac filmy z odtwarzacza dvd na monitorze komputerowym
    > wystarczy przejsciowka euro => d-sub?

    koszt przewyższa wielokrotnie kupno dvd z wyjściem VGA

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-07-19 15:06:30
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    > koszt przewyższa wielokrotnie kupno dvd z wyjściem VGA

    Nie wystarczy cos takiego?:
    http://www.nokaut.pl/kable-komputerowe/adapter-gniaz
    do-hdd-15-pin-wtyk-scart.html

    H.

  • 4. Data: 2010-07-19 18:09:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik VSS napisał:

    > koszt przewyższa wielokrotnie kupno dvd z wyjściem VGA

    Albo monitora z wejściem Composite (i S-Video na dokładkę...)

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-07-19 18:12:53
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Huaskar" <h...@i...eu> wrote in message

    > Nie wystarczy cos takiego?:
    > http://www.nokaut.pl/kable-komputerowe/adapter-gniaz
    do-hdd-15-pin-wtyk-scart.html

    jakies 0.01% szansy ze to zadziala.

    c.

  • 6. Data: 2010-07-19 18:30:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-07-19 20:12, Cezar pisze:

    > "Huaskar" <h...@i...eu> wrote in message

    do-hdd-15-pin-wtyk-scart.html

    > jakies 0.01% szansy ze to zadziala.

    Przesada. W kierunku DVD->Monitor powinno zadziałać z łatwością, bo
    monitory są wyjątkowo liberalne jeśli chodzi o synchronizację. Gorzej
    jest w drugą stronę, tzn. Komputer->Telewizor, wtedy konieczna jest
    zabawa z HzTool.

  • 7. Data: 2010-07-19 18:44:25
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Juz mam skuteczne rozwiazanie: przejscie hdmi=>dvi.

    pozdrawiam

    H.

  • 8. Data: 2010-07-19 20:00:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-19 20:30, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Przesada. W kierunku DVD->Monitor powinno zadziałać z łatwością, bo
    > monitory są wyjątkowo liberalne jeśli chodzi o synchronizację.

    Czekaj, chcesz powiedzieć że przecietny monitor bez problemu zlapie
    częstotliwości PAL? Nie sprawdzalem, ale chciałbym podlaczyc taką np.
    Amigę wprost do monitora VGA. Zadziała? Bo kiedys trzeba było specjalne
    monitory multisync ,ale to byly czasy kineskopów.

    Pytam, bo moje dwa nie daly rady się zsynchronizować.

  • 9. Data: 2010-07-19 20:18:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

> [...]
    > monitory multisync ,ale to byly czasy kineskopów.
    >
    > Pytam, bo moje dwa nie daly rady się zsynchronizować.

    Ze zwykłym PAL mogą być problemy, ale podwojony PAL, tzn. skanowanie
    progresywne powinno zadziałać. Problem w tym, że nie wiadomo, czy dany
    odtwarzacz DVD wystawia progresywne skanowanie na wyjściu Euro.

    W takim jednym odtwarzaczu którym się bawiłem da się tak ustawić i jeśli
    jest podłączony do telewizora, to w zależności od modelu telewizora,
    albo OTVC zgubi synchronizację, albo wyświetlą się... dwa obrazy obok
    siebie, bo generator H-sync będzie zaskakiwał na co drugim impulsie,
    albo włączy się tryb progressive w telewizorze.

    Do monitora spróbowałbym użyć tego trybu progressive, bo wtedy H sync
    jest 31 kHz, więc większa szansa że monitor złapie, poza tym monitory
    głupio wyświetlają obraz interlaced, bo nie są do tego przystosowane.

    Jeszcze jedno. Nawet jak DVD ma progressive na komponencie, to nie
    koniecznie ma progressive na Euro. Niektórzy producenci boją się dawać
    progressive na Euro, bo potencjalnie może to uszkodzić stare telewizory.