  • 1. Data: 2010-07-18 20:10:13
    Temat: Zasilanie-czy tak mozna?
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć spece od prądu, jako że jestem totalnym lajkonikiem w tej dziedzinie
    chciałem Was prosić o poradę.

    Mam zestaw 3-ech lamp ledowych (1W każda) + zailacz 12V DC ~0.83A 10VA,
    wszystko jest oryginalnie do połączenia jak na schemacie A, tutaj
    zamieściłem rysunek poglądowy:
    http://yfrog.com/5bzasilanieg

    Dokupiłem drugi zestaw i tutaj właściwe pytanie, czy mogę połączyć dwa
    zasilacze, jak na schemacie "B", żeby zasilić 6 ledów?

    Proszę o pomoc czy można połączyć zasilacze jak na schemacie B?

    Pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2010-07-18 20:39:51
    Temat: Re: Zasilanie-czy tak mozna?
    Od: "maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Proszę o pomoc czy można połączyć zasilacze jak na schemacie B?

    Teoretycznie powinno to działać.

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 3. Data: 2010-07-18 20:58:48
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    R <n...@w...pl> napisał(a):

    Jesli te lampy pobierają po 1W z 12V to spokojnie wszystkie 6 można
    podłączyć do jednego zasilacza.
    Należy zmierzyć pobór prądu lampki - jeśli rzeczywiście pobiera 1W, czyli
    przy 12V ok 83mA to nawet 10 sztuk można do tego zasilacza podłączyć.

  • 4. Data: 2010-07-19 06:13:27
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Być może wystarczy, ale interesuje mnie możliwość łączenia zasilaczy jak na
    schemacie "B" i czy to zadziała, bo co jak będę chciał wymienić na ledy 3W
    lub dodać kolejny komplet? Problem wróci, więc stąd moje pytanie, które
    ponawiam i proszę o pomoc.

  • 5. Data: 2010-07-19 06:14:09
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Maurycy, a dlaczego teoretycznie, co może być problemem, coś może "strzelić"
    ?

  • 6. Data: 2010-07-19 06:31:05
    Od: "JR" <l...@p...onet.pl>

    > Teoretycznie powinno to działać.

    Nie łączy się wyjść zasilaczy równolegle. Każdy z tych zasilaczy daje
    troszkę inne napięcie, to spowoduje przepływ między zasilaczami dużych
    prądów ograniczonych tylko ich wewnętrzną (b. małą) rezystancją.

  • 7. Data: 2010-07-19 07:06:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JR,

    Monday, July 19, 2010, 8:31:05 AM, you wrote:

    > Nie łączy się wyjść zasilaczy równolegle. Każdy z tych zasilaczy daje
    > troszkę inne napięcie, to spowoduje przepływ między zasilaczami dużych
    > prądów ograniczonych tylko ich wewnętrzną (b. małą) rezystancją.

    LITOŚCI! Nie pisz takich rzeczy!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-07-19 07:34:10
    Od: "JR" <l...@p...onet.pl>

    > LITOŚCI! Nie pisz takich rzeczy!

    A czy łączyłeś kiedyś dwa zasilacze równolegle (oczywiście identyczne)?
    Jeśli nie, to zrób to i sprawdź czy między nimi nie popłynie spory prąd.
    Załóżmy że mamy dwa zasilacze na 5V. W rzeczywistości jeden daje napięcie
    5,05V a drugi 4,95V. I co, nie nastąpi nimi przepływ prądu?

  • 9. Data: 2010-07-19 07:51:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JR,

    Monday, July 19, 2010, 9:34:10 AM, you wrote:

> [...]
    > Załóżmy że mamy dwa zasilacze na 5V. W rzeczywistości jeden daje napięcie
    > 5,05V a drugi 4,95V. I co, nie nastąpi nimi przepływ prądu?

    Idź stąd, dziecko i ludzi nie obrażaj!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-07-19 07:53:42
    Od: "R" <n...@w...pl>

    no to można łączyć czy nie można łączyć? bo już trochę zgłupiałem w tej
    dyskusji :-( dla mnie nie jest istotna teoria czy prąd płytnie czy nie tylko
    czy to zadziała czy nie???

    pozdrawiam. r.