  • 1. Data: 2010-07-18 17:48:44
    Temat: AFT-BW
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    Mam taki USB emulator portu RS i nie działa mi to może ktoś ma cos takiego
    uruchomione ? układ jest profilic tyle ze system uważa ze jest OK a
    komunikacji nie ma .
    Marek S

  • 2. Data: 2010-07-18 18:23:49
    Temat: Re: AFT-BW
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-18 19:48, Marek wrote:
    > Mam taki USB emulator portu RS i nie dzia?a mi to mo?e kto? ma cos takiego
    > uruchomione ? uk?ad jest profilic tyle ze system uwa?a ze jest OK a
    > komunikacji nie ma .

    Sprawdź jakie masz na nim napiecie w stanie spoczynku miedzy GND a TX.
    Powinno być -12V. Jesli jest tylko -5V to jeszcze da rade. Chińskie g...
    potrafi mieć 0V. I wtedy masz odpowiedź dlaczego nie działa.

    Jeśli juz ocenisz czy jest ok to zrób zwarcie pomiedzy pinami 2 i 3 (RX
    i TX) i zacznij pisać coś w terminalu ustawionym bez kontroli przepływu
    na dowolną prędkość. Terminal powinien robić echo jesli są zwarte i nic
    nie pisac jesli rozwarte.

  • 3. Data: 2010-07-18 19:03:35
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    uwalone napięcia na 2,3 4,75V, terminal nie odpowiada .

  • 4. Data: 2010-07-18 19:09:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-18 21:03, Marek wrote:
    > uwalone napiecia na 2,3 4,75V, terminal nie odpowiada .

    Jesli miedzy 5 (GND) a pinami 2/3 istnieje tylko napięcie ~5V to:

    a) masz spieprzoną elektronike w srodku, albo:

    b) to kabelek do wgrywania hiphopu do nokii ktory z RS232 nawet nie
    leżał w jednym pudełku.

    Miałem kilka takich przelotek. Średnio 50% z nich nie ma prawidłowych
    napięć, a niektóre nawet nie zadają sobie trudu zeby je odwrocić (ktoś
    kupił je tanio jako RS232 a były przeznaczone do czegoś innego).

  • 5. Data: 2010-07-19 14:52:40
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    No z jednej strony ma zakończenie USB a drugiej męskie RS wiec .... wygląda
    na to ze niby to to i jest niebieskie cale z tworzywa :) .
    Marek S

  • 6. Data: 2010-07-19 18:17:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-19 16:52, Marek wrote:
    > No z jednej strony ma zakonczenie USB a drugiej meskie RS wiec .... wygl?da
    > na to ze niby to to i jest niebieskie cale z tworzywa :) .

    Miałem taką przelotkę "rs232" która w środku miała miejsce na scalak do
    wytwarzania napieć i inwersji (jakiś z rodziny max232). Oczywiscie go
    nie było, a w jego miejsce dwie zwory. Efektem czego "1"->5V. Pewno
    chinole wyprodukowali to do jakiegoś specyficznego urządzenia a u nas
    lokalny debil z allegro kupil kontener i sprzedaje nie zadając sobie
    trudu żeby to sprawdzić czy w ogóle działa.

    W innej przelotce układ pinów podstawowych był prawidłowy (5,2,3), ale
    nie było wyproadzonych pozostałych. Efektem czego nie działało ze
    sprzętową kontrolą przepływu.

    I wreszcie chyba najciekawsza, w której ktoś zapomial zamonotwać
    prolifica ;) Kabel + gniazdko RS232 + pcb zalane plastikiem bez śladu
    elektroniki. Tak wygląda kontrola jakości w chinach.

    Miałem kilka rodzajów i podczas kupowania chyba brał bym taką zalaną
    przeźroczystym plastikiem żeby było widać czy wszystkie scalaki
    wmontowane ;)

  • 7. Data: 2010-07-20 14:19:27
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    czyli rozebrać i popatrzeć ?
    Marek S

  • 8. Data: 2010-07-20 19:24:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-20 16:19, Marek wrote:
    > czyli rozebraae i popatrzeae ?

    Nie masz innej rady jeśli już kupiłes i nie masz jak zwrócić. Ale jesli
    za newnątrz masz w stanie spoczynku +5V to ... niewiele da się zrobić.