  • 1. Data: 2012-07-17 19:45:30
    Temat: Dwa, fundamentalne, głupie pytania
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    1. Jak nazywa się algorytm skomponowany z innych algorytmów? (Odpowiedzią
    nie jest "algorytm złożony", bo "algorytm złożony" jest synonimem "algorytmu
    rozgałęzionego".)

    2. Programowanie strukturalne czym jest wiemy (?!) Jak jednak nazywali
    "swoje programowanie" ludzie w okresie przed 1966? Bohm&Jacopini określają
    tamten, poprzedni jeszcze, okres jako "unstructural" - ale to jest
    określenie wyraźnie wymyślone ad hoc i nie mające innego przeznaczenia niż
    udowadnianie wyższości "structural" nad "un-structural".

    slawek

  • 2. Data: 2012-07-18 08:47:15
    Temat: Re: Dwa, fundamentalne, głupie pytania
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-07-17 19:45, slawek pisze:
    > 1. Jak nazywa się algorytm skomponowany z innych algorytmów?
    > (Odpowiedzią nie jest "algorytm złożony", bo "algorytm złożony" jest
    > synonimem "algorytmu rozgałęzionego".)

    "Algorytm rozgałęziony" to algorytm z instrukcjami warunkowymi,
    a "złożony", to ja nie wiem co to jest (googlanie sugeruje,
    że to synonimy).

> [...]
    > jest określenie wyraźnie wymyślone ad hoc i nie mające innego
    > przeznaczenia niż udowadnianie wyższości "structural" nad "un-structural".

    Dawno temu, w epoce Wirtha i Dijkstry, dysputy były o wyższości
    programowania strukturalnego nad programowaniem proceduralnym,
    oraz o tragicznych konsekwencjach stosowania instrukcji go to.
    A przy wykazywaniu zalet proceduralnego przeciwstawiało się je
    nieproceduralnemu lub sekwencyjnemu.

    mjk

  • 3. Data: 2012-07-18 09:04:05
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Slawek Kotynski" <s...@a...com.pl> napisał:

    > A przy wykazywaniu zalet proceduralnego przeciwstawiało się je nieproceduralnemu
    lub
    > sekwencyjnemu.

    Mam prosbe. Mozesz przypomiec mi/nam czym rozni sie programowanie
    strukturalnego od proceduralne bo.. bo jako zywo przyznam sie, ze
    zwyczajnie zapomnialem :(

    Pozdrawiam

    AK

  • 4. Data: 2012-07-18 10:04:39
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-07-18 09:04, AK pisze:

    > Mam prosbe. Mozesz przypomiec mi/nam czym rozni sie programowanie
    > strukturalnego od proceduralne bo.. bo jako zywo przyznam sie, ze
    > zwyczajnie zapomnialem :(

    Google i wikipedia twoim przyjacielem.
    Najkrócej, w proceduralnym pojawia się "call" i "return",
    ale jest dozwolone "goto/jump",
    a w strukturalnym "goto/jump" są surowo zabronione.

    mjk

  • 5. Data: 2012-07-18 10:46:37
    Od: " fir" <f...@g...pl>

> [...]
    > określenie wyraźnie wymyślone ad hoc i nie mające innego przeznaczenia niż
    > udowadnianie wyższości "structural" nad "un-structural".

    to jest jak dla mnie dobry topic,

    mz mozna powiedziec na pewno ze programowanie strukturalne
    nie jest dobrze poznane (przynajmniej w powszechnym obiegu
    i wlaczajac w to rowniez moja osobe - [[ z drugiej strony
    zdaje sie ze czesto jest tak ze niektorzy rozpracowali temat
    tylko w powszechnym obiegu to niezbyt funkcjonuje - tak ze jakby
    ktos mial jakies dobre teksty z ktorych mozna sie nauczyc
    czegos waznego o programowaniu strukturalnym to chetnie bym
    rzucil okiem) ]]

    na przyklad kwestia organizacji procedur jak rowniez
    organizacji, rozkladu danych w programie, a zwlaszcza
    relecje jednego do drugiego

    co do podzialu na rpoceduralne i strukturalne to chyba
    trzeciezedne znaczenie i jak juz to bym raczej chyba
    powiedziel ze to wariacje w pramach proceduralnego/strukturalnego
    ktore wolalbym chyba postrzegac jako mw jedno i to samo

    co do tego programiwania przedstrukturalnego czy tam niestrukturalnego
    (dla mnie moze byc taka nazwa) to tez kwestia czy jest tam cos realnie
    ciekawego co wystaje poza programowanie strukturalne, podejrzewam ze
    moze cos byc - ale nie wiem co

  • 6. Data: 2012-07-18 12:09:41
    Od: "profiber profesor fir" <f...@g...pl>

    fir <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > (dla mnie moze byc taka nazwa) to tez kwestia czy jest tam cos realnie
    > ciekawego co wystaje poza programowanie strukturalne, podejrzewam ze

    na przyklad w ujeciu fibrowym (ktore ma pewne zalety np

    1) fibrum = insight
    2) fibry sa somewhat pro paralleliczne (i satd poniekad wzial sie moj pomysl)

    mozna probowac rozpatrywac troche w sposob podobny do agentówki:
    typy fiber np denerwujaca mnie przysystemowa, fibra głowna, fibra
    renderingu, fibra zycia; warunkowosc fibry, długosc fibry itd - sporo
    wiecej niestety nie wymyslilem :/ tylko ogolne pojecie, ale moze cos mi
    wpadnie do glowy

  • 7. Data: 2012-07-18 13:02:41
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 17-07-2012 o 19:45:30 slawek <h...@s...pl> napisał(a):

    > 1. Jak nazywa się algorytm skomponowany z innych algorytmów?
    > (Odpowiedzią nie jest "algorytm złożony", bo "algorytm złożony" jest
    > synonimem "algorytmu rozgałęzionego".)

    Nie wiem, czy jest to oficjalna nazwa, ale ja bym zaryzykował "algorytm
    kompozytowy" :)

    > slawek

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 8. Data: 2012-07-18 14:39:30
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-07-18 10:04, Slawek Kotynski pisze:

    > Google i wikipedia twoim przyjacielem.
    > Najkrócej, w proceduralnym pojawia się "call" i "return",
    > ale jest dozwolone "goto/jump",
    > a w strukturalnym "goto/jump" są surowo zabronione.

    A nie 'poza pewnymi wyjątkami nie zaburzającymi izostrukturalności'
    jak wyskok na końcu bloku z kilku zagnieżdżonych pętli?

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2012-07-29 22:50:56
    Temat: re: dwa ....
    Od: " prof fir" <f...@g...pl>

    Z kawałkow bardziej 'teoretycznych' to wlasnie model strukturalny
    i temat dogłebniejszego zrozumienia owegoż mnie chyba najbardziej
    teraz własnie interesuje :O sa ta ciekawe sprawy (zob. ewentualnie
    moj mowy post pt 'fibry jako koła' np pl.comp.lang.c)