  • 1. Data: 2012-07-15 16:42:00
    Temat: Nowy raport: Agile to sciema
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    http://adtmag.com/articles/2012/07/13/report-says-ag
    ile-a-scam.aspx

    "The Agile movement is designed to sell services"

    RW

  • 2. Data: 2012-07-15 18:36:15
    Temat: Re: Nowy raport: Agile to sciema
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 15.07.2012 r. 16:42, Roman W pisze:
    > http://adtmag.com/articles/2012/07/13/report-says-ag
    ile-a-scam.aspx

    > "The Agile movement is designed to sell services"
    Autor raportu: Voke Inc.
    Dostęp do papieru: purchase on-demand.

    To badanie rynkowe. Do podglądu nie ma nawet abstraktu. Wg artykułu
    wymowa nie jest tak jednoznaczna.

  • 3. Data: 2012-07-15 19:33:54
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    "The Agile movement is designed to sell services"

    Co w tym złego (że sprzedawać i że usługi?)

  • 4. Data: 2012-07-15 19:56:28
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 19:33:54 +0200, slawek napisal:

    > "The Agile movement is designed to sell services"
    >
    > Co w tym złego (że sprzedawać i że usługi?)

    Czy raport coś o tym mówi dowiesz się za tylko $140,
    jedyna taka okazja, a tak musisz uwierzyć autorowi
    artykułu, który umie dawać chwytliwe tytuły.

    Edek

  • 5. Data: 2012-07-16 01:03:41
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jtv08c$401$...@m...internetia.pl...
    > jedyna taka okazja, a tak musisz uwierzyć autorowi
    > artykułu, który umie dawać chwytliwe tytuły.

    Moje pytanie było retoryczne...

  • 6. Data: 2012-07-16 08:41:04
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-15 16:42, Roman W pisze:
    > http://adtmag.com/articles/2012/07/13/report-says-ag
    ile-a-scam.aspx

    > "The Agile movement is designed to sell services"
    [...]

    "Sixty-four percent (64%) of survey participants found the transition
    to Agile confusing, hard, or slow. Twenty-eight percent (28%) report
    success with Agile."

    Z tego raportu najbardziej interesowałoby mnie (o ile w nim jest),
    czemu te 64% uważa, że było trudno, wolno i w ogóle be? Może z powodów
    "politycznych"?

    "All software requires effective requirements and the management of
    cost, quality, and schedule; this is the classic software conundrum and
    will remain so. Organizations thinking that there is a quick fix to
    this age-old problem need to realize that today's solutions are all too
    frequently tomorrow's problems. Remember, look before you leap!"

    Oczywiście - Agile to nie jest "silver bullet", który rozwiązuje
    wszystkie problemy. To jest bardziej sposób, na wydobycie problemów na
    światło dzienne. Nie wszystkim się podoba to, co zostaje odkryte.
    A tu jeszcze trzeba nad problemami popracować uczciwie...
    http://blog.testowka.pl/2012/01/17/agile-a-polityka/
    http://blog.testowka.pl/2012/01/09/jesli-jestes-mana
    gerem-w-agile-to-nie-istniejesz/
    http://blog.testowka.pl/2011/12/19/zbyt-wiele-osob-a
    -za-malo-kompetencji/

    Nie twierdzę, że Agile jest zawsze najlepszą metodą na to. Ale w kilku
    znanych mi osobiście przypadkach to właśnie Agile lepiej niż tradycyjne
    podejścia radziło sobie z identyfikowaniem przeszkód.

    Druga rzecz - nie "developer-centric", ale "goal-centric". No ale ten
    "goal" musi ktoś zdefiniować. I to trochę dokładniej niż "Dajcie mi
    zajebisty produkt - chyba wiecie jak to powinno wyglądać?".
    http://blog.testowka.pl/2011/12/27/wizja-produktu/

    Z własnego doświadczenia - wdrażanie Scruma trwa co najmniej pojedyńcze
    miesiące, w trakcie których faktycznie jest trochę więcej pracy i wcale
    nie wyglada to tak ładnie jak w reklamach 8-) Efekty są później, ale
    tylko dla wytrwałych. No i oczywiście - jeśli celem jest raczej
    spełnianie wymagań, niż dostarczanie produktu, to Agile się do tego
    średnio nadaje. Ale to znów "polityka".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2012-07-24 01:11:49
    Od: l...@g...com

    Myślę, że jestem zielony w temacie, ale podejście Agile (Scrum, TDD, XP) sprawia
    imho, że człowiek widzi, że jest zaangażowany w to co robi... Jego przemyślenia,
    wnioski są szybko weryfikowane przez grupę osób - jego argumenty muszą mieć rację
    bytu i przekładać się na realne zastosowanie w projekcie, zadaniu, iteracji... nie
    mogą to być tylko czcze wywody... Mimo to atmosfera sprawia, że chce się pracować...
    Takie są moje odczucia. Z chęcią pracowałbym w projektach prowadzonych tą metodyką,
    nie ważne jaka inna warstwa abstrakcji (np. RUP) siedziałaby powyżej nich. Myślę, że
    to dobra metodyka, zwłaszcza w zespołach o małym doświadczeniu.

    PS: Będę wdzięczny za inne wnioski bardziej doświadczonych osób.

  • 8. Data: 2012-07-24 09:28:10
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    l...@g...com wrote:
> [...]
    to dobra metodyka, zwłaszcza w zespołach o małym doświadczeniu.

    > PS: Będę wdzięczny za inne wnioski bardziej doświadczonych osób.
    ... ja pod TDD podpisuje sie obiemaczterema lapkami;-) Pisze akurat projekt, gdzie w
    pewny momencie
    zaczely sie dziac "cuda", polaczenie pewnych komponentow zaczelo miec efekty uboczne,
    i to w dosc odleglej czesci
    kodu, efekty nieprzewidywalne zupelnie, dzieki TDD udalo mi sie to prawie od razu
    zauwazyc i zwalczyc.
    To naprawde dziala. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 9. Data: 2012-07-24 09:55:21
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, July 24, 2012 8:28:10 AM UTC+1, Adam Przybyla wrote:

> [...]
    efekty uboczne, i to w dosc odleglej czesci
    > kodu, efekty nieprzewidywalne zupelnie, dzieki TDD udalo mi sie to prawie od razu

    Ale TDD to nie Agile. Mozna miec TDD bez Agile.

    RW

  • 10. Data: 2012-07-24 13:47:27
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Tuesday, 24 July 2012 08:55:21 UTC+1, Roman W wrote: >
    > Ale TDD to nie Agile. Mozna miec TDD bez Agile.

    Och, na tej zasadzie cokolwiek to nie Agile i Agile to nie cokolwiek.
    Można mieć TDD bez agile i agile bez TDD, można mieć iteracje bez
    agile i agile bez iteracji i tak dalej. Nie ma żadnej konkretnej praktyki,
    która musi koniecznie być w agile żeby było agile i nie ma żadnej
    konkretnej praktyki, która powoduje, że jesteś agile.