  • 21. Data: 2015-09-28 12:24:26
    Temat: Re: Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >Tak, flamastrem namalował. Na dole mu nie wyszło, więc na głównym już
    >dał sobie spokój.

    Ktos tam jednak namalowal bialy prostokat na numerach pojadu obok.

    >A tak w ogóle to on jechał 120, tylko strażnik w programie sobie
    >wpisał 53, żeby nie zapłacił więcej niż 100 bo wtedy kierowca
    >niekłótliwy jest :)

    A zebys wiedzial, tu pewnie nie, ale bywalo, ze straznik podsuwal ze
    mozna swierdzic ze nie wie sie kto prowadzil.
    Kara mniejsza i bez punktow ...

    J.

  • 22. Data: 2015-09-28 13:52:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >To wszystko prawda, ale nie o to chodzilo:).
    >Tylko teraz pytanie czy warto sie bronic w sądzie dla 100zł?
    >Jeśli sąd miałbym 5km od miejsca zamieszkania to moze bym sie w to
    >bawil dla dowcipu jednak nie slyszalem, zeby ktos wygrał w tego typu
    >sprawie, ale tez nie szukalem w orzeczeniach.

    I dlatego wlasnie majac dwa dobre argumenty - IMO warto.
    Nawet jesli stracisz, to SG straci jeszcze wiecej :-)

    I wcale nie musisz protestowac nakazowego - piszesz stosowne wyjasnie
    do SG, powinna je przekazac do sadu,
    tam jest pewna szansa, ze sedzia to przeczyta ... i moze odrzuci
    sprawe z braku dowodow.

    J.

  • 23. Data: 2015-09-28 14:21:02
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > I dlatego wlasnie majac dwa dobre argumenty - IMO warto.
    > Nawet jesli stracisz, to SG straci jeszcze wiecej :-)

    LOL:)

> [...]
    > SG, powinna je przekazac do sadu,
    > tam jest pewna szansa, ze sedzia to przeczyta ... i moze odrzuci sprawe z

    Co ma przekazac SG do sadu, twoje pisamo skierownae do SG?:)
    Miałes ty kiedys jakas sprawe?

  • 24. Data: 2015-09-29 01:12:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Sep 2015 14:21:02 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > LOL:)

    A oczywiście - straż na starcie jest to 100zł w plecy, bo już je przegrała
    jak tylko kierowca nie przyjął mandatu.
    Do tego dochodzi pewna ilość pracy na przygotowanie wniosku do sądu,
    wysłanie go, potencjalnie nawet trzeba się będzie pofatygować do tego sądu,
    a w tym czasie nie będzie komu fotoradaru obsługiwać.

    A ewentualna grzywna zasądzona przez sąd nie trafi i tak do gminy, a więc
    straż gminna jest i tak 100zł dalej od nakazanego w budżecie gminy planu.

    > Co ma przekazac SG do sadu, twoje pisamo skierownae do SG?:)

    Oczywiście - nie przyjmujesz mandatu i wyjaśnienia kierujesz do SG.
    To ich obowiązek skierować sprawę do sądu i dostarczyć tam te wyjaśnienia.

    > Miałes ty kiedys jakas sprawe?

    Zdarzyło się ;)

  • 25. Data: 2015-09-29 08:53:52
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > sądu,
    > a w tym czasie nie będzie komu fotoradaru obsługiwać.

    Rzecz jasna, tylko co mnie obchodzi ile oni stracą czy raczej nie zyskają?:)

> [...]
    >
    > Oczywiście - nie przyjmujesz mandatu i wyjaśnienia kierujesz do SG.
    > To ich obowiązek skierować sprawę do sądu i dostarczyć tam te wyjaśnienia.

    haha, co ty pleciesz?Art. 99.KPW "...w miarę możności podać także przyczyny
    odmowy"- to nie jest obowiązek!
    Kasa nie wpłynęła na konto, idzie wniosek do sądu o ukaranie, to wszystko
    lub zaznaczają tylko, że "obwiniony odmówił przyjęcia mandatu."
    Dalej żaden sędzia się nie zagłębia w istotę, tylko składa podpis pod
    wyrokiem nakazowym, którego formuła to gotowiec.
    Jak złożysz sprzeciw to wtedy na sali będziecie sobie wyjaśniać.
    Takie numery robiła policja zapraszając wczesniej na komendę z pytaniami w
    formie pisemnej dlaczego nie przyjąłeś mandatu. Znając twoją linie obrony
    wykorzystywali to przed sądem.
    Ja na szczęście nie dałem się na to nabrać i odmówiłem składania wyjaśnień.

    > Zdarzyło się ;)

    To powinieneś wiedzieć:)

  • 26. Data: 2015-09-29 16:46:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-29 08:53, Czesław Wiśniak wrote:

    > Rzecz jasna, tylko co mnie obchodzi ile oni stracą czy raczej nie
    > zyskają?:)

    Jak nie zyskają a nawet stracą, to może im rura zmieknąć i sprawa
    wyląduje w okrągłym segregatorze. Ponoć się już tak zdarzało;)

    Shrek.

  • 27. Data: 2015-10-01 22:55:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-28 o 10:45, Czesław Wiśniak pisze:
    > Złoż sprzeciw od wyroku nakazowego to się dowiesz.
    Złożyłem. I co?

    Maciek

  • 28. Data: 2015-10-02 00:09:35
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Złożyłem. I co?

    To teraz zaczniesz ponosić koszty.

  • 29. Data: 2015-10-02 00:44:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-02 o 00:09, Czesław Wiśniak pisze:
    > To teraz zaczniesz ponosić koszty.
    Taaaa? No nie powiem. Koszty były. Jeszcze chyba 2 polecone poszły.
    Potem przyszła decyzja o umorzeniu postępowania.

    Maciek

  • 30. Data: 2015-10-02 00:59:38
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Taaaa? No nie powiem. Koszty były. Jeszcze chyba 2 polecone poszły.
    > Potem przyszła decyzja o umorzeniu postępowania.

    Taaa? Możesz przybliżyć epizod bo to rzadkośc, promil w sprawach o
    wykroczenia drogowe.
    Przeważnie kończą się tak sprawy z błedami proceduralnymi, ale sędzia musi
    się w tym dobrze orientować, a to też rzadkość, choć nie powiem raz tak mi
    się zdarzyło i to właśnie ze SG mimo, że sprzeciw wnosiłem z zupełnie innego
    "paragrafu":)