  • 1. Data: 2015-09-28 15:44:20
    Temat: Uber taxi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://forsal.pl/artykuly/895596,uber-rozwscieczyl-t
    aksowkarzy-dzisiaj-wielki-protest-w-warszawie.html

    Dzis czyli 24.09 ... i jak bylo ?

    Taksowkarze jak chca protestowac, to powinni w poblizu Wiejskiej
    jezdzic ... najlepiej w dniu posiedzenia.

    J.

  • 2. Data: 2015-09-28 16:34:24
    Temat: Re: Uber taxi
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2015-09-28 o 15:44, J.F. pisze:

> [...]
    >

    > Dzis czyli 24.09 ... i jak bylo ?
    >
    > Taksowkarze jak chca protestowac, to powinni w poblizu Wiejskiej jezdzic

    Przyda się lekcja, zwłaszcza tym gnidom co szukają klientów na Okęciu i
    fundują im wycieczkę po Warszawie.

  • 3. Data: 2015-09-29 09:11:01
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

> [...]
    >
    > Dzis czyli 24.09 ... i jak bylo ?
    >
    > Taksowkarze jak chca protestowac, to powinni w poblizu Wiejskiej jezdzic

    Jak zwykle, dowalili najbardziej tym, dla których rzekomo walczą, czyli ich
    klientom, również tym potencjalnym.

    Wiwo

  • 4. Data: 2015-09-29 10:09:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    trochę inny punkt widzenia:

    Uber być może ma sens w Dolinie Krzemowej i wielu miastach USA, gdzie transport
    publiczny jest mierny lub wcale go nie ma, a taksówek tez nie za wiele. Ale tu? Rynek
    transportowy jest wysycony; pieniądze z licencji i działania taksówek, remisów i
    busików idą do lokalnego budżetu. Zagraniczna corpo raz, że pozbawi tysiace
    taksówkarzy pracy, dwa, nadwyżkę zgarnie sobie i nie trafi z tego nic do lokalnego
    budżetu. Na co to komu?

    całość tutaj
    https://futrzak.wordpress.com/2015/03/01/uber-w-buen
    os-aires/

  • 5. Data: 2015-09-29 18:18:48
    Od: saparata <s...@g...com>

    > Jak zwykle, dowalili najbardziej tym, dla których rzekomo walczą, czyli
    > ich klientom, również tym potencjalnym.
    >
    > Wiwo

    Gra jest o to że TAXI płacą za licencje, podatki, mają obowiązki a tacy
    co tego nie robią legalnie funkcjonują i mogą oferować dumpingowe ceny w
    stosunku do tych co opłacając opłaty za funkcjonowanie pod usługą TAXI.

  • 6. Data: 2015-09-29 19:33:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "saparata"

> [...]

    co tego nie robią legalnie funkcjonują i mogą oferować dumpingowe ceny w
    stosunku do tych co opłacając opłaty za funkcjonowanie pod usługą TAXI.
    ---
    Ale czemu dumpingowe i czemu nielegalnie ? Przecież oni działają legalnie,
    płacą podatki i mają właśnie normalne ceny. Regulowanie rynku w celu
    ograniczenia konkurencyjności jest ze wszelkich miar niewłaściwe. Bo co
    innego przewozy podszywające się pod taxi a co innego powszechnego podatku
    od przewozu. Dlatego w Polsce jest właśnie trudno z pracą, że oprócz
    normalnego, niskiego podatku trzeba płacić zusy, czynsze.

  • 7. Data: 2015-09-29 19:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "saparata" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >tacy co tego nie robią legalnie funkcjonują i mogą oferować
    >dumpingowe ceny w stosunku do tych co opłacając opłaty za

    Ja sie tylko chcialem spytac, czy ten protest byl jakos zauwazalny na
    ulicach.

    J.

  • 8. Data: 2015-09-29 20:20:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "saparata" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja sie tylko chcialem spytac, czy ten protest byl jakos zauwazalny na
    > ulicach.

    był. udało im się znowu wkurzyć wszystkich naokoło za wyjątkiem
    tych, którzy mają wpływ na zmianę prawa, robiąc zlot gwiaździsty żółwi i
    jeżdżąc wokół 2 ważnych rond.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2015-09-29 20:43:46
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Ja sie tylko chcialem spytac, czy ten protest byl jakos zauwazalny na
    > ulicach.

    Owszem był. Debile blokowali niektóre strategiczne ronda i skrzyżowania.

    Na jezdniach wielopasmowych jeździli wolno koło siebie, na rondach jeździli
    w kółko, na skrzyżowaniach w pobliżu miejsc startowych stawali w poprzek
    jezdni, żeby wypuścić kolegów z parkingów.

    Poszaleli do tego stopnia, że zablokowali komunikację miejską i ludzie
    wysiadali z autobusów i szli na piechotę.
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,radzymin
    ska-sparalizowana-pasazerowie-ida-ulica,180353.html

    Wiwo

  • 10. Data: 2015-09-29 21:10:06
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "saparata" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Gra jest o to że TAXI płacą za licencje, podatki, mają obowiązki a tacy co
    > tego nie robią legalnie funkcjonują i mogą oferować dumpingowe ceny w
    > stosunku do tych co opłacając opłaty za funkcjonowanie pod usługą TAXI.

    Gra jest o to, że jeden złodziej kradnie więcej niż drugi i ten pierwszy ma
    o to pretensje.

    Zapytaj wujka google o hasła "taksówki, kontrole, oszustwa" i ich
    kombinacje, a potem pisz banialuki o tym, jak to biedni, uczciwi taksiarze
    cierpią za miliony.

    W różnych miastach wygląda to bardzo podobnie. Popatrz ile mandatów jest
    wystawianych w stosunku do ilości kontroli. To nie jest kilka procent. W
    niektórych przypadkach dochodzi do 50%. Podczas jednej z warszawskich
    kontroli, na 19 zbadanych taksówek, 6 miało podrasowane taksometry.

    Ja taksówkami nie jeżdżę dużo, kilka-kilkanaście razy w roku. Przynajmniej w
    połowie przypadków paragonu nie dostaję, chyba że się o niego upomnę. W
    dodatku moje trasy są na ogół takie same, więc mniej więcej wiem ile
    kosztuje na nich kurs. Prawie za każdym razem jak wracam z imprezy i myślą
    że jestem trachnięty, to próbują mnie naciągnąć. I zaznaczę: jeżdżę prawie
    wyłącznie korporacyjnymi taksówkami.

    Tak więc gadki o tym, jak to taksówkarze muszą uczciwie harować i płacić
    podatki, traktuję z bardzo dużą niewiarą...

    Wiwo